زلزله‌ی وحشتناک

زلزله‌ی وحشتناک ۷ ریشتری در آلاسکا، بازهم آسایش مردم را از هم پاشید

بر اساس اخبار منتشرشده و به نقل از سایت‌های آمریکایی، زلزله‌ی وحشتناک ۷ ریشتری، دیروز یعنی شنبه ۱۰ آذر در ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح در عمق ۴۰ کیلومتری، زمین را در آلاسکا لرزاند. این زلزله 7 ریشتری، به گفته‌ی بررسی‌های زمین شناسان، بیش از ۸ پس‌لرزه قوی داشت که بیشترین آن به ۵٫۴ ریشتر هم می‌رسید. این زلزله، وحشت بسیاری را برانگیخت و برای مردم مناطق ساحلی نیز احتمال سونامی پیش‌بینی شد.

زلزله آلاسکا

آن‌طور که بررسی‌ها نشان داده، مرکز زلزله در ۱۲ کیلومتری شهر آنکوریج بوده که بزرگ‌ترین شهر آلاسکا محسوب می‌شود و بیش از ۳۰۰ هزار جمعیت را در خود جای‌داده است. این زلزله تلفات زیادی به بار آورده که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. شایان‌ذکر است که در آلاسکا هرساله زلزله‌های وحشتناکی صورت می‌گیرد و خرابی‌های زیادی به بار می‌آورد. به‌طورکلی در آلاسکا، در سال بیش از ۴۰ هزار زلزله رخ می‌دهد و معمولاً این زمین‌لرزه‌ها بسیار شدید هستند. برای مثال زلزله‌ی وحشتناک ۹ ریشتری سال ۱۹۶۴ که با سونامی همراه بود، بیش از ۱۳۰ کشته به‌جای گذاشت و آسیب بزرگی برای مردم بود.

زلزله‌ی وحشتناک در آلاسکا

خسارات این زلزله‌ی وحشتناک ۷ ریشتری

این زلزله‌ی ۷ ریشتری در آلاسکا باعث تخریب جاده‌های اصلی، مسیرهای ارتباطی، پل‌ها و برخی ساختمان‌ها شد و خوشبختانه قربانی نداشت اما چندین نفر مجروح شدند. قدرت این زلزله به‌قدری بود که یکی از مسیرهای اصلی ارتباطی آلاسکا را به‌طور وحشتناکی قطعه‌قطعه کرد و این مسیر به‌کلی از هم پاشید.

آلاسکا

فعلاً این منطقه با قطعی برق و گاز روبرو بوده و در روزهای سرد زمستان وضعیت بدی را برای مردم ساخته است. مسئولین نیز در این میان به مردم اطمینان داده‌اند که در طول یک هفته وضعیت را به حالت عادی بر می‌گردانند و حتی جاده و مسیرهای ارتباطی تخریب‌شده را در یک تا دو هفته تعمیر خواهند کرد تا مشکلاتی بحرانی برای مردم ایجاد نشود. در همین راستا امیدواریم که مردم زلزله‌زده کرمانشاه هم هرچه زودتر به وضعیت عادی زندگی‌شان برگردند و در این روزهای سر زمستان صاحب خانه شوند.

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.