برای رشد سریع تر موهایمان چه کنیم؟ – به گفته متخصصان مو

به گفته آکادمی درماتولوژی آمریکا، موها هر سال به طور متوسط ​​حدود 15 سانت رشد می‌کنند، اما در اکثر مواقع این رشد بسیار کم به نظر می‌رسد به خصوص زمانی که اکثر افراد روزانه 50 تا 100 مو خود را از دست می‌دهند.

در حالی به نظر می‌رسد بعضی از خانوم‌ها یکشبه موهایشان بلند می‌شود! برای اکثر خانوم‌ها اینگونه نیست. اما خوشبختانه درمان‌های خانگی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانیم موهای پرپشت‌تری داشته باشیم.

این نکات حرفه‌ای را برای رشد سریع‌تر موهایتان در نظر بگیرید:

رشد بهتر موها

1. موهایتان را مرتبا کوتاه کنید

ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما اگر می‌خواهید موهای بلندی داشته باشید که واقعاً سالم باشند، باید مرتباً آن‌ها را اصلاح و کوتاه کنید. در حالی که کوتاه کردن مو باعث رشد سریع‌تر موهای شما نمی‌شود، اما با این کار حداقل از شر موخوره خلاص می‌شوید. از بین بردن موخوره باعث می‌شود موهای شما سالم‌تر شود و سریع‌تر رشد کند.

2. رژیم غذایی مناسب داشته باشید

داشتن موهای بلند و قوی فقط به این بستگی ندارد که کدام محصول را برای موهای خود استفاده می‌کنید. برای تقویت رشد مو، باید موهای خود را از داخل تغذیه کنید.

چه غذاهایی باعث رشد سریع مو می‌شود؟ آنهایی که پروتئین بالایی دارند مانند ماهی، لوبیا، آجیل و غلات کامل.

حتی اگر گوشت نمی‌خورید، همچنان باید رژیم غذایی سرشار از پروتئین را برای رشد موهایتان حفظ کنید. علاوه بر غذاهای سرشار از پروتئین، ویتامین‌های A ،C ،E و مواد معدنی مانند روی، آهن و اسیدهای چرب امگا 3 نیز می‌توانند به سلامت مو شما کمک کنند.

3. یک مکمل غذایی مناسب برای رشد موهایتان به صبحانه خود اضافه کنید

اگر رژیم غذایی شما به اندازه کافی تغذیه شما را تامین نمی‌کند، یک مکمل غذایی می‌تواند کمک کننده باشد. مکمل‌ها حاوی ویتامین‌های مهمی مانند بیوتین، B و C هستند که می‌توانند به سلامت مو شما کمک کنند.

4. کمتر شامپو بزنید و بیشتر آبرسانی کنید

اینکه هر چند وقت یکبار موهایتان را شامپو می‌زنید واقعاً بر سلامت موهایتان تأثیر می‌گذارد. شامپو زدن موهایتان دو تا سه بار در هفته به روغن‌های طبیعی اجازه می‌دهد تا به موهایتان نفوذ کنند و باعث آبرسانی و ترمیم شوند. برای اینکه موهای پرپشت‌تر با رشد سریع‌تری داشته باشید، شامپویی را با برچسب «حجم‌دهنده» یا «ضخیم‌کننده» انتخاب کنید.

ما استفاده از ماسک‌های تقویت کننده مو را به صورت یکبار در هفته به شما پیشنهاد می‌کنیم. به طور مثال ماسک حاوی دارچین می‌تواند گردش خون را تحریک کند تا موهای قوی تر و بلندتری را در مدت زمان کوتاهی داشته باشید.

5. روشن کردن مو را کنار بگذارید

تغییر رنگ مو از رنگ تیره به روشن می‌تواند بین شما و موی بلند فاصله بیندازد. وقتی کوتیکول مو در اثر روشن کردن آسیب ببیند، می‌تواند باعث شکستی مو شما و موخوره بیشتری شود. هرچه مواد شیمیایی کمتر باشد، موهای شما بهتر رشد خواهد کرد.

6. مو را بیش از حد حالت ندهید

از حالت دادن بیش از حد موهای خود دست بکشید. اگر مجبور به استفاده از سشوار یا اتو هستید، توصیه می‌کنیم که دما را کاهش دهید و همیشه از محافظ حرارت استفاده کنید. در غیر این صورت، گرما بیش از حد می‌تواند باعث شکنندگی و وز مو شما شود.

رشد موها

7. موهای خود را به صورت مرتب برس بکشید

رفتن به رختخواب با موهای نامرتب و برس نشده می‌تواند وسوسه انگیز به نظر برسد اما یک دقیقه وقت گذاشتن و برس کشیدن موهایتان می‌تواند برای سلامت کلی مو و پوست سر شما عالی باشد. از یک برس تخت استفاده کنید تا روغن‌های پوست سرتان به طور یکنواخت روی موهایتان پخش شود و به رطوبت موهایتان کمک کند. این کار ساده باعث افزایش گردش خون در سرتان می‌شود و به سلامت و رشد موهایتان کمک می‌کند.

8. دوش خنک‌ بگیرید

یک دوش آب گرم می‌تواند باعث کم آبی پوست سر شما شود و موهای شما را خشک و خشن کند.  توصیه می‌کنیم هنگام شست و شو دمای آب را کم کنید و در حین شامپو زدن، سر خود را با انگشتان خود با آرامی ماساژ دهید. با این کار خون در سرتان بهتر می‌چرخد و باعث رشد موهایتان می‌شود.

9. روبالشی خود را عوض کنید

داشتن موهای بهتر در طول شب امکان پذیر است و تنها چیزی که نیاز دارید این است که روبالشی خود را عوض کنید. روبالشی جنس ابریشم به جلوگیری از گره خوردن و شکستگی مو کمک می‌کند. هرچه موهای شما شکستگی کمتری داشته باشد، بهتر بلند می‌شود

10. سعی کنید از ماینوکسیدیل استفاده کنید

ماده فعال ماینوکسیدیل، مورد تایید FDA است و ثابت شده است که به توقف ریزش مو و تقویت رشد مجدد مو، با استفاده مداوم طبق دستورالعمل بسته بندی کمک می‌کند. محلول موضعی ماینوکسیدیل 2%  را انتخاب کنید و از اپلیکاتور قطره چکان بر روی مناطقی که می‌خواهید رشد بیشتری داشته باشند، استفاده کنید.

11. صحبت با پزشک خود را در مورد ریزش مو

علل زمینه‌ای می‌تواند به کندی (یا عدم رشد) موهای شما دامن بزند. موهایی که به طور طبیعی قطر نازک یا کم پشت دارند، ژنتیکی هستند. یکی دیگر از انواع رایج ریزش مو، تلوژن افلوویوم (TE) یا ریزش سرتاسری به دلیل هورمونی یا مشکلات سلامتی مانند بیماری تیروئید یا خود ایمنی و کم خونی است.

برای تشخیص این که دلیل ریزش موی شما دقیقا چه چیزی است و درمان آن، حتما به پزشک مراجعه کنید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar Jose Bongga گفت:

    https://directkitchendeals.com/ Here in Kitchen Deals, you can explore different kitchen appliances from different stores and know its specifications. We feature a wide selection of brands per category to ensure you get what you want. We make sure to feature quality products from different brands and kitchen appliances in a categorized and orderly manner.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.