ویروس HIV از طریق سرنگ آلوده

ماجرای ابتلای ۳۰۰ نفر به ویروس HIV از طریق سرنگ آلوده در چهارمحال و بختیاری

به تازگی خبری در راستای آلوده شدن ساکنان روستای چنار محمود از توابع لردگان چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV منتشر شده است. ظاهرا ویروس HIV از طریق سرنگ آلوده در زمان آزمایش قند خون به بدن افراد منتقل شده که این موضوع شوک عجیبی به حساب می‌آید. براساس اخبار منتشر شده ظاهرا از سه شنبه، ۹ مهر ۹۸ مردم روستا مقابل فرمانداری لردگان جمع شدند و به این موضوع اعتراض خود را نشان دادند.

ویروس HIV از طریق سرنگ آلوده

ابتلای ۳۰۰ نفر به ویروس HIV از طریق سرنگ آلوده

به گفته مردم روستا، بیماری ایدز از طریق حجامت و تست قند خون به مردم منتقل شده و همین موضوع باعث خشم مردم روستا شده است. ظاهرا این موضوع تازه نیست و برخی از مردم از ۲ ماه قبل که به بهداشت روستا رفته بودند و تست قند دادند که در نهایت متوجه بروز این بیماری در خود شدند. در پی این ماجرا مردم به نشانه اعتراض شیشه‌های ساختمان بهداشت روستا را شکستند. در مقابل نیز دادگستری استان اعلام کرده که یکی از کارکنان بهداشت روستا بازداشت شد و مراحل قانونی این پرونده طی خواهد شد.

مردم روستا برای مطمئن شدن از وضعیت سلامتی خود به شهرهای دیگری برای آزمایش‌های دقیق‌تر رفتند و نتیجه آزمایش HIV آنها مثبت بوده است. این درحالی است که برخی منابع اعلام کردند که این ویروس HIV نبوده و یک تیم درمانی در حال بررسی وضعیت مردم است. از سوی دیگر برخی این اخبار را شایعه دانستند و به کلی تکذیب کردند که مردم، به ویروس HIV از طریق سرنگ آلوده مبتلا شدند.

البته ظاهرا دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری ابتلا مردم روستا به این ویروس را تایید کرده و همچنین اشاره شده که از یک ماه قبل این موضوع اتفاق افتاده و در حال بررسی است. هنوز جزییات زیادی در این زمینه در دست نیست در نتیجه باید صبر کنیم تا جزییات این خبر به صورت تکمیلی منتشر شود.

امتیاز: 5.0 از 5 (8 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۴ دیدگاه

  1. Avatar علی گفت:

    اونایی که ایدز داشتن برای گمراه کردن این شایعه رو درست کردن
    مشکل از خود اون افراد بوده

  2. Avatar محمد گفت:

    1نفر هم باشه باید مشخص بشه این فاجعه از چی بوده و برخورد شدید بشه
    زندگی مردم شده بازیچه دست این پول پرستا

  3. Avatar علیرضا گفت:

    300 نفر کجا بوده! الکی شایعه درست نکنید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.