ویپ و مرگی دیگر

ویپ و مرگی دیگر: نوجوان ورزشکار در اثر آسیب شدید ریه جان باخت

ویپ و مرگی دیگر خبر دردناک جدیدی از نوجوان سالم ورزشکار که علائم او باعث ناراحتی پزشکان شد. مرگ او بر اثر آسیب‌های شدید ریه که احتمال می‌رود مربوط به ویپ باشد، رخ داد. در ادامه با ما همراه باشید.

ویپ و مرگی دیگر

گزارش جدیدی از ویپ و مرگی دیگر

مرگ دیگری ناشی از صدمات شدید ریه مربوط به ویپینگ گزارش شده است. سی ان ان اعلام کرد مقامات بهداشتی اورگان مطابق اعلامیه‌ای که روز سه‌شنبه توسط اداره بهداشت اورگان صادر شد، در حال بررسی مرگ و میر ناشی از بیماری شدید تنفسی که می‌تواند به ویپ مربوط شود، هستند. بر اساس این اعلامیه، فردی در اورگان، که در ماه ژوئیه درگذشت، به تازگی محصولات حاوی شاهدانه را از داروخانه خریداری و از ویپ استفاده کرده بود.

ماه گذشته، وزارتخانه سلامت عمومی ایلینویز اولین مرگ این بیماری را در میان تعداد فزاینده‌ای از بیماری‌های مشابه ریه در سراسر کشور اعلام کرد. مقامات بهداشتی می‌گویند هنوز به طور قطع معلوم نیست که ارتباطی بین موارد وجود داشته باشد؛ و یا اینکه ویپ به طور قطعی باعث ایجاد این بیماری‌ها شده است. حتی هنوز مشخص نشده که چه مؤلفه‌ها یا مواد شیمیایی خاصی در ویپ و سیگارهای الکترونیکی ممکن است مسئول این بیماری‌ها باشند.

ارتباط بین ویپ و مرگی دیگر

دکتر «آن توماس» پزشک بهداشت عمومی در سازمان بهداشت و درمان اورگان درباره ارتباط بین ویپ و مرگی دیگر می‌گوید:

ما هنوز علت دقیق این بیماری‌ها را نمی‌دانیم. آیا آن‌ها ناشی از آلودگی‌ها، مواد موجود در مایعات یا چیز دیگری مانند خود دستگاه هستند؟

بخش بهداشت عمومی در بیانیه‌ای اعلام کرد:

این گزارش پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات بهداشت آمریکا گزارش‌های ملی جدید را در روز جمعه فاش کردند. طبق بیانیه، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا و سازمان غذا و دارو تا تاریخ 27 اوت، حداقل 215 مورد احتمالی در 25 ایالت مختلف مبتلا به بیماری شدید ریه وجود داشته است. مواردی که می‌تواند ناشی از ویپینگ باشد. موارد بیشتر دیگری نیز وجود دارند که هنوز هم تحت بررسی هستند.

آمارهای مطرح شده

گزارش‌ها توسط ادارات بهداشت و درمان دولت ایالتی حاکی از آن است که تعداد کل موارد احتمالی می‌تواند به طور قابل توجهی بیشتر باشد. اگر چه ممکن است برخی از موارد منتفی شوند. CDC از تایید گزارش‌های اضافی بررسی نشده خودداری کرد. با این حال، این یک موضوع در حال افزایش از هفته قبل تا کنون بوده است. هنگامی که CDC گفت در 22 ایالت 193 مورد ممکن از جمله مرگ در ایلینویز را بررسی می‌کند، مقامات بهداشتی قبلا به خبرنگاران گفته بودند که این رقم شامل موارد تایید نشده نیز هست.

CDC ،FDA و دپارتمان‌های بهداشتی ایالتی اعلام کردند که آن‌ها در حال همکاری با یکدیگرند. هدف اصلی آن‌ها کمک به آزمایشگاه‌ها در تسهیل روند بررسی‌هاست. همگی تلاش می‌کنند تا محصولی که می‌تواند عامل اصلی بیماری‌ها باشد را بیابند. در بیانیه روز جمعه آمده است که تاکنون، FDA حدود 80 نمونه دریافت کرده است. این ارگان همچنان در درخواست‌های ایالتی خود، تقاضای ارسال نمونه‌های بیشتر جهت تجزیه و تحلیل را اعلام می‌کند. نمونه‌ها انواع مختلفی از محصولات و مواد را نشان می‌دهند. تعدادی از موارد نیز حاوی اطلاعات ناقص در مورد محصول هستند.

عامل اصلی مرگ

در حال حاضر به نظر نمی‌رسد در تمام موارد، محصولی یکسان وجود داشته باشد. اگرچه مصرف THC و کانابینوئیدها در بسیاری موارد گزارش شده است. THC یا همان «تترا هیدرو کانابینول» ماده‌ای روانگردان در حشیش است. در ویسکانسین، مقامات بهداشتی روز پنجشنبه گفتند که در اکثر موارد بیمارات در ایالت آن‌ها محصولات THC را استنشاق کرده‌اند. مقامات بهداشتی و درمانی در این ایالت هشدارهای شدیدی به ساکنان دادند:

فورا جلوی ویپ خود را بگیرید.

مقامات بهداشتی می‌گویند که بیماران به دنبال علائمی همچون مشکل در تنفس و درد قفسه سینه در بیمارستان بستری شده‌اند. برخی علائم دیگر از جمله استفراغ، اسهال، تب و خستگی را تجربه کرده‌اند. بسیاری از این افراد، قبل از بستری شدن، نوجوانان و بزرگسالان سالم بوده‌اند.

این خبر دردناک، هشدار بزرگی برای تمامی افرادی که در سراسر جهان از ویپ استفاده می‌کنند، است. بهای پرداختی برای لذت بردن از این محصول، می‌تواند سلامتی شما باشد. بهتر است مراقب آن باشید. نظر شما چیست؟

بیشتر بخوانید: قاتلی به نام ویپ: به گفته CDC ویپینگ عامل بالقوه مرگ شناسایی شد

بیشتر بخوانید: ویپ و بیماری‌های ریه: ده‌ها تن از مردم در چندین ایالت مبتلا هستند و هیچ کس نمی‌داند چرا

امتیاز: 4.4 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۹ دیدگاه

  1. Avatar آرزو گفت:

    اگر یک یا چند برند محصول خاصی را تولید کرده اند و مرگ و میر داشته باید رسما نام ببرند . مثل این میمونه که کسی دستگاه بخور خانگی را زیر سوال ببرم چون یک عده توش سم ریختن و بخور سم نفس کشیدند !!

  2. Avatar mahmood گفت:

    دقیقا فته دوستمون درسته این همه سیگار در سراسر جهان تولید میشه هیچ مشکلی نداره همین یه قلم مشکل داره

  3. Avatar آریو برزن گفت:

    دوستان عزیر من ۶ ماهه ویپینگ میکنم اما هبچ مشگلی برای من پیش نیومده اگه از حویس مورد تایید خود fda آمریکا استفاده کتید هیچ خطری تداره اما من شنیدم بعضی از دوستان از cbdیا روغن کانابوئید استفاده میکنن که همان روعن گیاه شاهدانه میباشد چون این دستگاه برای این کار طراحی نشده ممکنه سم خطرناکی رو تولید کنه که به ریه ها آسیب وارد کنه باز هم توصیه میکنم فقط از جویس های استاندارد استفاده کنید هیچ ضرری نداره
    ضمنا با حرف اون دوست عزیزمون که گفت سیسات کثیف تولید کنندگان سیگار هستش که از جایگذینی ویپ به جای سیگار به شدت هراس دارند.

  4. Avatar بارانا گفت:

    من خودم چندماهه دارم استفاده میکنم هنوزم خداروشکر به کوری چشم مسولین چیزی نشده و نمیشه
    همش یه سیاست کثیف از کارخانه دخانیات میشه که فروشش کم شده وگرنه چیزی نیست که یکی دو روز اومده باشه
    شماهم بجای همکاری و پول گرفتن حقیقت و به مردم بگین که اینجوری نشه

    • Avatar شکاری گفت:

      من این خبر رو در یک شبکهء خبری معتبر شرق آسیا شنیدم. پس در درستیش شکی نیست.
      شما هم برو آنقدر بکش تا جان به مالک دوزخ تسلیم کنی! برو حالشو ببر 😉

  5. Avatar امین گفت:

    از وقتی این همه مطلب در مورد ویپ رفتیدمن بیشتر علاقمند شدم برم یدونه بگیرم.
    گهگاهی تفریحی قلیون استفاده میکنم حالا ویپ بگیرم و جایگزین کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.