پروژه‌های جدید ایلان ماسک در راستای فضاپیمای جدید برای رفت و آمد به ماه

به تازگی ایلان ماسک اهداف و برنامه‌های جدید خود را اعلام کرده و در یک کنفرانس خبری توضیح داده که قصد دارد تا فضاپیمایی در کمپانی Space X برای رفت و آمد به ماه بسازد. البته براساس گفته‌های او، این فضاپیما برای رفت و آمد بین زمین و ماه، زمین و مریخ یا هر نقطه دیگری در منظومه شمسی کاربردی خواهد بود و قابل بازگشت به زمین طراحی خواهد شد. در ادامه جزییاتی از پروژه‌های جدید ایلان ماسک را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

پروژه‌های جدید ایلان ماسک

شایان ذکر است که نمونه اولیه این فضاپیما که با نام استارشیپ (Starship) رونمایی خواهد شد، تا دو ماه آینده معرفی خواهد شد و تا حداکثر 6 ماه آینده به صورت آزمایشی به فضا فرستاده می‌شود. این فضاپیما در تست اولیه خود، قرار است تا خود را به ارتفاع 605 هزار فوتی معادل 20 هزار متر برساند و مجددا به زمین بازگردد.

پروژه‌های جدید ایلان ماسک

موشک یا به قولی فضاپیمای استارشیپ در منطقه‌ای در تگزاس راه اندازی شده و از نقطه‌ای در این منطقه به فضا فرستاده خواهد شد. اهداف رویایی ماسک به گونه‌ای است که گمان می‌کند در آینده‌ای نزدیک انسان می‌تواند بین سیارات مختلف جابه‌جا شود و به جای سفر بر روی زمین به سفر در فضا بپردازد. ایلان ماسک همچنین اشاره کرد که: “شاید حرف‌های من نا‌معقول و غیر‌منطقی به نظر برسد اما در نهایت امکان‌پذیر خواهد شد و اهدافی که در ذهن دارم تحقق خواهد یافت که این اهداف تا 6 ماه آینده به مرحله اجرایی خواهد رسید.”

پروژه استارشیپ می‌تواند قدم بزرگی برای بشریت باشد و تحول بزرگی در شناخت فضا و سیارات دیگر خواهد بود. در واقع با نتیجه دادن این پروژه، بشر در دنیای تازه‌ای قدم خواهد گذاشت و یک قدم به گردشگری در فضا، ماه یا مریخ نزدیکتر خواهیم شد. در نهایت ایلان ماسک به آینده بسیار امیدوار بوده و به پروژه‌ی خود بسیار خوش‌بین است. ماسک امیدوار است که تا سال 2020 اولین ماموریت سفر به ماه را با سرنشین به نتیجه برساند در نتیجه باید صبر کنیم و شاهد نتایج پروژه‌های جدید ایلان ماسک باشیم.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.