پر ازدحام‌ترین شهرهای اروپا و مکان‌های جایگزین آن‌ها را بشناسید (سری دوم)

برخی از پر ازدحام‌ترین شهرهای اروپا و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای مقابله با انبوه گردشگران تلاش می‌کنند. سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل اعلام کرد که در سال 2018، 713 میلیون مسافر گردشگری بین‌المللی در سراسر قاره وجود داشت. این رقم افزایش چشمگیر 8 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. میزان رشد گردشگری در اروپای جنوبی و مدیترانه، بیش‌تر از سایر مکان‌ها بوده است. اقامت شبانه نیز در شهرهای اروپایی از سال 2008 تاکنون، افزایش 57 درصدی را نشان می‌دهد.

پر ازدحام‌ترین شهرهای اروپا

در سری اول، به معرفی سه مورد از پرجمعیت‌ترین مکان‌ها در کشورهای ایتالیا، کرواسی و اسپانیا پرداختیم. اگر می‌خواهید با وجدان سفر کنید و نیز از ازدحام جمعیت فرار کرده باشید، نباید تاریخ، فرهنگ و غذاهای که شهرهای اروپایی به شما پیشنهاد می‌دهند را نادیده بگیرید. در ادامه با معرفی سری دوم از پر ازدحام‌ترین شهرهای اروپا با ما همراه باشید:

پراگ جمهوری چک

پر ازدحام‌ترین شهرهای اروپا-پراگ جمهوری چک

ازدحام جمعیت در پراگ، چیز جدیدی نیست. یک محل دائمی مورد علاقه چندین ساله برای دانشجویان، جشن و شادی است. پراگ برای چندین دهه به عنوان یکی از ارزان‌ترین مکان‌های سرگرم‌کننده در اروپا برای تعطیلات آخر هفته شناخته می‌شد. حتی اکنون که قیمت‌ها افزایش یافته است، مردم همچنان در حال آمدن به این شهر هستند. ارقام رسمی گردشگری شهر پراگ نشان می‌دهد که در سال 2018، شهر برای مدت شانزده سال رکورد اقامت شبانه و تعداد مهمانان را شکسته است. تعداد بازدیدکنندگان سالانه از 5.9 میلیون به 7.9 در عرض 6 سال افزایش یافته است. محقق «میراسلاو رونکاک» از دانشگاه Palacký Olomouc گفت:

دولت تا کنون برای دخالت درباره صنعت رشد جمعیت، کند و بی‌میل عمل نموده. افزایش درآمد گردشگری منجر به توسعه غیرقابل‌کنترل گردشگری در مرکز تاریخی پراگ شده است. این گسترش شهر را به یک زاغه گردشگری تبدیل می‌کند. اگر چه ساکنان محلی به طور کلی نگرش منفی نسبت به گردشگران ندارند؛ با این حال، اثرات مستقیم و غیرمستقیم توسعه گردشگری، کیفیت زندگی آن‌ها را محدود کرده است.

اولوموچ

به جای پراگ، 160 مایل به سمت «اولوموچ» بروید. اینجا بخاطر آثار باستانی و چشمه‌هایش در سراسر کشور شناخته می‌شود. مکانی را خواهید یافت که تقریبا در خارج از کشور ناشناخته مانده است. برای عمیق‌تر شدن، موزه اسقف اعظم، تاریخ شهر را از طریق پایه‌های اصلی سازه‌های رومی دنبال کرده و دوره باروک را پوشش می‌دهد.

آمستردام هلند

پر ازدحام‌ترین شهرهای اروپا-آمستردام هلند

آمستردام هرگز بخاطر کانال‌های زیبا، موزه‌ها، گالری‌ها و رفتار بردبارانه‌اش نسبت به مواد مخدر و فحشا، محبوب‌تر از امروز نبوده است. با تعداد بازدیدکنندگان اخیر، پیش‌بینی می‌شود که جمعیت این کشور در ده سال آینده از 19 میلیون به 29 میلیون افزایش یابد. مقامات آمستردام به فکر اقدامات جدی هستند. هیئت مدیره گردشگری در حال حاضر تمرکز خود را از ترویج به مدیریت تغییر داده‌اند. آن‌ها فعالانه در حال تشویق گردشگران برای رفتن به جاهای دیگر هستند.

روتردام

به جای آمستردام، بیرمنگام هلند، «روتردام» را در نظر بگیرید. مانند دومین شهر انگلستان، نوع هلندی آن تلاش کرده تا تصویر صنعتی شوم خود را کنار بزند. با این حال بازدیدکنندگان را رها می‌کند تا سفر حیرت‌انگیزی را با خوشحالی طی کنند. از کافه‌های پیاده‌رو منطقه Pannekoekstraat مرسوم، تا معماری مدرن کمیاب بازار داخلی Markthal چیزهای زیادی برای تماشا در اینجا در یک تعطیلات آخر هفته وجود دارد. بهتر از همه، چیزیست که دوستداران هنر نباید از دست بدهند. موزه Boijmans Van Beuningen میزبان شاهکارهایی از مونه، کاندینسکی، دالی، مونچ و حتی ون گوک است.

برای خبرهای بعدی، با پیشنهادات خود ما را در نظرات یاری نمایید.

بیشتر بخوانید: پر ازدحام‌ترین شهرهای اروپا و مکان‌های جایگزین آن‌ها را بشناسید (سری اول)

بیشتر بخوانید: 7 شهر دیدنی اروپا که به عنوان مقصد گردشگری دست‌کم گرفته می‌شوند

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.