پلهای مقوایی یادمانی شناور

اجرای پلهای مقوایی یادمانی شناور در آسمان شهرهای اروپایی به صورت سازه موقت

پلهای خلاقانه یک هنرمند فرانسوی که به صورت سازه موقت اجرا شده‌اند، در آسمان به پرواز در آمده و بعد از مدت کوتاهی نابود می‌شوند. در ادامه با همراهی دینو جزییات بیشتر هنرنمایی زیبای اجرای پلهای مقوایی یادمانی شناور در آسمان شهرهای اروپایی به صورت سازه موقت را بخوانید.

پلهای مقوایی یادمانی شناور

پلهایی که به طور سازه موقت بر فراز شهرهای کوچک اروپایی معلق شده یا به در قایق‌های شناور روی رودخانه وصل می‌شوند، پل‌های مفصلی هستند که برای ساخت و تخریب در چند روز طراحی شده‌اند و عمر زیادی ندارند. این پلهای مقوایی یادمانی شناور اثر هنرمند با استعداد فرانسوی «اولیویه گروستیت» (Olivier Grossetête) است که پروژه‌ای در حال انجام خواهد بوده و این هنر ادامه خواهد داشت. پلهای گروستیت با قطعات مقوا و نوار چسب و به طور کامل توسط این هنرمند فرانسوی و ساکنان محلی با دست ساخته می‌شوند. او از این سازه‌های موقت به عنوان «ساختمان‌های آرمان شهر، موقت و بی فایده» یاد می‌کند که فقط یک یا دو روز قبل از تخریب شدن، ظاهر می‌شوند و سپس از مردم خواسته می‌شود که با لمس این مقواها آن‌ها را از بین ببرند.

ایده طراحی پلهای مقوایی

این هنرمند خلاق در بیانیه‌ای درباره کار خود می‌گوید:

این نابودی‌ها بخشی جدایی ناپذیر پروژه هستند. لحظه نمادین نابودی آن‌ها، جالب و سرگرم کننده است و مفهوم بزرگی را با خود به همراه دارد.

در حالی که پل‌های مقوایی پس از ساخته شدن در معرض نمایش قرار می‌گیرند، این آثار معماری اغلب با اتصال به بالن‌های هوای گرم در هوا شناور می‌شوند تا بر فراز چشم انداز شهری، رویایی به نظر برسند. گروستیت بیش از ده سال است که از مواد ارزان قیمت و انعطاف پذیر برای خلق آثار خود استفاده می‌کند؛ زیرا، دستکاری و تغییر دادن آن آسان است و باعث می‌شود سازه نهایی به سرعت ساخته شده و همچنین جمع آوری شود. این سازه‌های موقت علیرغم ظاهر حجیم خود، دارای ظرفیت‌های فوق العاده و بسیار سبک هستند. این هنرمند قصد دارد به کارهای خود ادامه دهد تا مفاهیم تغییر یافته ساخت و ساز معماری را برای مردم ملموس‌تر کند. در ادامه نمونه‌ای از سازه‌های او را می‌بینید:

پلهای مقوایی یادمانی شناور - «پل میمون» (Monkey Bridge)، باغ ژاپنی Tattonpark Biennale
«پل میمون» (Monkey Bridge)، باغ ژاپنی Tattonpark Biennale
پلهای مقوایی یادمانی شناور - «مانتوانو» (Mantuano)، سفارت فرانسه در رم
«مانتوانو» (Mantuano)، سفارت فرانسه در رم
پلهای مقوایی یادمانی شناور - فستیوال قهرمانی de l'Oh، فرانسه (2015)
فستیوال قهرمانی de l’Oh، فرانسه (2015)
پلهای مقوایی یادمانی شناور - «مانتوانو» (Mantuano)، سفارت فرانسه در رم
«مانتوانو» (Mantuano)، سفارت فرانسه در رم
«پل لندرنو» (Pont Landerneau)، فرانسه (2016)
«پل لندرنو» (Pont Landerneau)، فرانسه (2016)
«آمبویز» (Amboise)، فصل فرهنگی آمبویز فرانسه
«آمبویز» (Amboise)، فصل فرهنگی آمبویز فرانسه

شما درباره این پلهای مقوایی یادمانی شناور چه نظری دارید؟ آیا مفهوم آن را ارزشمند می‌دانید؟ چه آثار مشابهی را سراغ دارید که به ما معرفی کنید؟ دیدگاه‌ها و نظرات ارزشمندتان را با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: This Is Colossal

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

یک دیدگاه

  1. Avatar windows 10 گفت:

    windows 10 love you

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.