معماری خانه شیشه ای تنگ ماهی

معماری خانه شیشه ای تنگ ماهی برای ارتباط عمیقتر با روح طبیعت

امروز که نزدیک به دو سال است برای مدت طولانی داخل خانه‌های خود هستیم، از طبیعت فاصله داریم و با محدودیت‌های قرنطینه و همه گیری ویروس کرونا درگیریم، زندگی داخل یک تنگ شیشه‌ای جالب به نظر می‌رسد! پس از تغییرات فراوان ایجاد شده در ایدئولوژی و استانداردهای طراحی معماری در جهان، بسیاری از معماران برای توسعه تأسیسات عمومی مانند رستوران‌ها و ویترین فروشگاه‌ها به طراحی‌هایی برای فضای باز و نیمه باز روی آورده‌اند. طبق این روند، آینده خانه‌ها در این دوره جدید فضای داخلی خود را با فضای خارج ادغام می‌کنند تا جریان هوای طبیعی را به خوبی وارد محیط زندگی خود کنند. در ادامه یکی از این ایده‌های خلاقانه معماری خانه شیشه ای تنگ ماهی برای ارتباط عمیقتر با روح طبیعت را با همراهی دینو ببینید.

معماری خانه شیشه ای تنگ ماهی

استودیوی معماری Veliz Arquitectos ایده طراحی جدید خود را از تبدیل یک تنگ ماهی به یک خانه مدرن الهام گرفته و کل کره شیشه‌ای را به یک خانه دو طبقه تبدیل کرده است. معماری خانه شیشه ای تنگ ماهی برای ارتباط عمیقتر با روح طبیعت طراحی شده و در شرایط بحرانی زندگی می‌تواند در ادراک بهتر محیط طبیعی به ما کمک کند. محل ساخت «خانه تنگ ماهی» (Fishbowl House) که در جایی میان چمنزارهای برفی شمالی در نظر گرفته شده است، شکل یک گلوله کریستالی را تقلید می‌کند و روی سه ستون چوبی محکم قرار می‌گیرد که با یک اتصال دهنده فولادی به قسمت بیرونی خانه متصل شده‌اند. در صورت ساخت، خانه تنگ ماهی قرار است کاملا از جنس شیشه ساخته شود و نمای خارجی آن با فضای داخلی ادغام خواهد شد.

معماری خانه شیشه ای تنگ ماهی

این طراحی به گونه‌ای است که در داخل، گیاهان متنوع صحنه خانه را پر می‌کنند و با جهان طبیعی خارج هماهنگ می‌شوند. کف و عرشه نیمه بیرونی ساخته شده از جنس چوب، به گرم شدن نمای شیشه‌ای کمک می‌کند و فضای اتاق را بسیار نزدیک‌تر به دنیای طبیعی می‌کند. در صورت نیاز به گرمایش بیشتر، میهمانان می‌توانند برای گذراندن شبی دنج در میان ستارگان، آتش شومینه داخلی خانه را روشن کنند. شما قطعا برای روزها و شب‌هایتان کمی بیشتر حریم خصوصی می‌خواهید که با پرده‌هایی که به نظر می‌رسد از چوب ساخته شده‌اند و از سقف خانه پایین می‌آیند تا فضای داخلی خانه را پوشش دهند، شما به راحتی حریم خود را خواهید داشت.

ویژگی‌های طراحی

Veliz Arquitectos خانه تنگ ماهی خود را به گونه‌ای مفهوم سازی کرده تا احساس ایمنی را برای کسانی که در آن زندگی می‌کنند، ایجاد کند. ورودی خانه که از سطح زمین بلند شده است، بدون کمک از راه پله یا نردبان غیرقابل دسترسی است. با این حال، وقتی پرده‌های خانه کشیده می‌شود، این خانه شبیه به یک لانه امن و راحت خواهد شد. طراح این خانه با الهام از ایجاد یک پناهگاه در پاسخ به شرایط زندگی محدود شده توسط همه گیری ویروس کرونا، این ایده را مطرح کرده و درباره آن گغته است:

خانه شیشه ای تنگ ماهی با این که به راحتی از ما محافظت می‌کند؛ اما، می‌تواند در عین حال بسیار شکننده باشد. در نهایت باید گفت که داخل این گوی شیشه‌ای قرار است خانه امن‌ترین مکان و بهترین خاطرات ما از ارتباط با طبیعت باشد.

معماری خانه شیشه ای تنگ ماهی

البته باید اشاره کنیم که اگر چه این طرح از نظر جمعیتی و انبوه سازی کاملا با طرح‌های عادی تفاوت دارد؛ اما می‌تواند در تعداد کم پاسخگوی نیازهای روحی ما باشد. با این که چنین طراحی خلاقانه‌ای بسیار زیبا است؛ اما، با توجه به ماهیت شیشه، امکان ساخت تعداد زیادی از آن تقریبا غیرممکن است! این خانه از هر زاویه‌ای کاملا شفاف و دارای یک چراغ خورشیدی است که نمای آن را جذاب‌تر جلوه دهند. این خانه شامل دو سطح است. در پایین آن قسمت نشیمن قرار دارد در حالی که در طبقه آخر اتاق خواب خانه خواهد بود. سقف شیشه‌ای این خانه که در برابر آسمان شب قرار گرفته است، نقطه دید بسیار مناسب و شگفت انگیزی برای تماشای ستاره‌ها ایجاد می‌کند.

معماری خانه شیشه ای تنگ ماهی
معماری خانه شیشه ای تنگ ماهی
معماری خانه شیشه ای تنگ ماهی

نظر شما درباره معماری خانه شیشه ای تنگ ماهی چیست؟ آیا حاضرید درون این خانه‌ها زندگی کنید؟ شما برای ارتباط با طبیعت چه پیشنهادی دارید؟ دیدگاه‌های ارزشمند خود را در این باره با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Yanko Design

بیشتر بخوانید: خانه‌های کروی غیرعادی به طراحان خود اجازه می‌دهند فضای داخلی را به حداکثر برسانند

بیشتر بخوانید: 10 بالکن جسورانه ساختمان‌های مسکونی برای لذت بردن ساکنان از هوای تازه

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.