استراحت کامل در قرنطینه

چرا شما حتی به یک روز استراحت کامل در قرنطینه نیز احتیاج دارید

در این روزهای شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشینی مداوم، احتمالا با خودتان فکر می‌کنید که بالاخره فرصت کافی برای حسابی ورزش کردن، تمیز کردن خانه، تهیه مواد غذایی کامل و انجام سایر کارهای عقب افتاده‌تان را دارید. شاید حتی تصور کنید آشپزخانه شما یک نانوایی تمام عیار است و می‌توانید از داشته‌های خود به طور کامل بهره ببرید. باید به شما بگوییم که عجله نکنید! وزنه‌هایتان را پایین بیاورید و ماهیتابه‌ها را کنار بگذارید. شما به لحاظ روحی و جسمی حتی به یک روز استراحت کامل در قرنطینه نیز احتیاج دارید. اگر از خودتان می‌پرسید چرا باید از وقتتان به بهترین نحو استفاده نکنید، در ادامه با دینو همراه باشید.

شرایط زندگی در قرنطینه

شاید از خودتان بپرسید که با وجود ماندن در خانه، استراحت کامل در قرنطینه چه معنایی دارد. ما قصد داریم در این مطلب به نکته کوتاهی در پاسخ به سوال شما بپردازیم. حقیقت این است که در این دوران عجیب و غریب شیوع ویروس کرونا، بسیاری از ما تلاش می‌کنیم که از زمان خود به طور موثرتری نسبت به قبل استفاده کنیم. این تلاش‌ها گاهی اوقات حتی به قدری زیاد می‌شوند که ما در واقع طوفانی به پا می‌کنیم و خود را در میانه آن می‌اندازیم. در این بین باید توجه داشته باشیم که انگیزه زیاد برای فعالیت و تلاش می‌تواند به استرس تبدیل شود و سلامتی ما را به خطر بیاندازد. در حالی که مقداری از این هیجانات برای هدایت مسیر زندگی ما مفید و ضروری هستند؛ اما، مشخص شده که بیش از حد آن به صورت معکوسی می‌تواند بازدهی را کاهش دهد.

«کارلا ماری منلی» (Carla Marie Manly)، دکترای روانشناسی بالینی و نویسنده کتاب «خوشی از ترس» (Joy From Fear) در این باره می‌گوید:

هنگامی که ما استرس داریم، اغلب به طور ناخودآگاه در طول روز در معرض فشار خون بالا قرار می‌گیریم. این مسئله می‌تواند ما را به سمت انجام بیش از حد فعالیت‌هایی مانند کار، ورزش و نظافت محیط اطرافمان سوق دهد. اگر چه انتقال فشارهای اضافی روانی به این نوع فعالیت‌های سازنده عموما مثبت بوده و سبب کاهش اضطراب می‌شود؛ اما، خوابیدن نیز مهم است. حتی فاصله زمانی کمی برای بازگشت سودمند به حالت بدون استرس، برای سلامتی ما فوق‌العاده خواهد بود.

استراحت کامل در قرنطینه

دلیل استراحت کامل در قرنطینه

این موضوع خصوصا در مورد کارهای روزمره تناسب اندام، جایی که سلامت جسمی ما مطرح می‌شود نیز صدق می‌کند. اگر صادق باشیم، به احتمال زیاد افرادی که غالبا در ابتدا با بی‌توجهی به تمرینات ورزشی در روزهای هفته شروع می‌کنند، آخر هفته به صورت افراطی سعی در جبران کم‌کاری‌های خود دارند. این کار یعنی فشار روانی که در نهایت منجر به استرس خواهد شد. شاید هم شما جزو دسته دومی باشید که استرس ناشی از شرایط فعلی را به صورت هیجانی به ورزش بیش از حد منتقل می‌کنید و به خودتان فرصت استراحت نمی‌دهید. در هر صورت باید بدانید که چنین رفتارهایی اشتباه هستند.

شما به عنوان یک انسان در هر صورت چه از لحاظ ذهنی و چه از لحاظ جسمی، نیاز به آرامش و زمان کافی برای بازیابی قوای بدنی خود دارید. عضلات شما به یک روز استراحت احتیاج دارند. به خودتان سخت نگیرید. اجازه دهید بدن شما فرصت کافی برای بازگشت به حالت آرام خود را داشته باشد. حداقل یک روز را برای بهبودی در نظر بگیرید. در این روز از تمام کارها و فعالیت‌های خود دست بکشید و ذهن خود را از افکار مزاحم پاک کنید. تنها در این صورت است که روان شما تحت تاثیر فشارهای ذهنی روزمره توانایی حفظ سلامت خود را خواهد داشت.

اهمیت استراحت کامل

«ژاکلین فولپ» (Jaclyn Fulop) دارای مدرک فیزیوتراپی با مجوز رسمی از هیئت مدیره و بنیانگذار گروه فیزیوتراپی Exchange در این زمینه توضیح می‌دهد:

مهم است که در میان حجم زیادی از فعالیت‌های روزمره، به خود فرصت دهید تا با یک روز استراحت کامل در قرنطینه بهبود پیدا کنید. اگر چه ورزش کردن نقش مهمی در حفظ یک سبک زندگی سالم دارد؛ اما، همچنین باعث ایجاد استرس فزاینده نیز می‌شود. همین امر به خودی خود یکی از دلایل ایجاد التهاب و خستگی ماهیچه‌ها است. بنابراین خوب است بدانید که برای حفظ سلامتی بدنیتان و اجازه دادن به بافت‌های همبند برای احیای مجدد و خراب نشدن‌شان – که در نهایت منجر به آسیب بافت‌ها می‌شود – استراحت کردن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یک روز استراحت کامل در قرنطینه بدن را تقویت کرده و تحرک عملکردی را بهبود می‌بخشد.

در انتها فراموش نکنید که در این روزها همه چیز به حالت سکون رسیده و شما می‌توانید با تغییر دادن شرایط کنترل اوضاع را به دست بگیرید. دیگر هرگز برای ماندن در تختخواب یا زمانی که روی مبل در حال استراحت هستید، احساس گناه نکنید. دنیا در حال حاضر مکانی طاقت‌فرسا است. در چنین جایی بدن و ذهن شما به خاطر استراحت کردن از شما تشکر خواهند کرد. شک نکنید! به ما بگویید که شما در دوران فاصله اجتماعی، روزهای خود را چگونه می‌گذرانید؟ آیا به استراحت کامل در قرنطینه اهمیت می‌دهید؟ تجربیات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید و با نظرات ارزشمندتان دینو را همراهی نمایید.

منبع: Well + Good

بیشتر بخوانید: قرنطینه کرونا : چطور در دوران قرنطینه کرونا آرامش خود را حفظ کنیم؟

بیشتر بخوانید: در روزهای قرنطینه و خانه نشینی، دورکاری خسته‌کننده است یا دلپذیر و جذاب؟

امتیاز: 5.0 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.