چگونه از خواب صبح بگذریم و صبح‌ها راحت‌تر و بدون تنبلی بیدار شویم؟

برای برخی از افراد، بیدار شدن در صبح‌های خیلی زود، دردسری بزرگ است. تقریباً می‌توان گفت که تمامی مردم صبح‌ها به‌سختی بیدار می‌شوند و باید بارها ساعتشان را کوک کنند. اپلیکیشن های مختلفی نیز ارائه شده تا به بیدار شدن مردم کمک کند اما هنوز تنبل‌ها در این راستا مشکلاتی دارند. در این مطلب چند راه‌کار ساده را برای بیدار شدن در صبح‌ها ارائه خواهیم کرد و روش‌های ارائه‌شده به سرحال بودن شما در صبح‌ها کمک خواهد کرد. عده‌ای معتقدند که خواب صبح بهترین بخش خواب است و نمی‌توانند از خواب صبح بگذرند و تنبلی را کنار بگذارند. اما باید بدانید که افراد موفق تمام عمر خود را صرف خواب نمی‌کنند و از صبح‌هایشان استفاده می‌کنند.

چگونه صبح بیدار شویم؟

چند راه‌کار ساده برای دل کندن از خواب صبح

هرروز یک دقیقه زودتر بیدار شوید

نیازی نیست برای بیدار شدن سر ساعت، از چندین ساعت قبل زنگ هشدار را تنظیم کنید، فقط کافی است هرروز یک دقیقه زودتر ساعتتان را کوک نمایید. تنظیم زنگ هشدار چند ساعت زودتر، به بیدار شدن به‌موقع کمکی نخواهد کرد. درنتیجه به‌جای اینکه زنگ هشدار گوشی‌تان را از ساعت 5 صبح فعال نمایید، کافی است چند دقیقه زودتر ساعتتان را کوک کنید. برای مثال اگر قصد دارید تا 7 صبح بیدار شوید، باید زنگ هشدارتان را 6:57 دقیقه تنظیم کنید که بدانید وقت زیادی ندارید تا دوباره چرت بزنید. و هرروز یک دقیقه زودتر از روز قبل بیدار شوید تا بدنتان به بیدار شدن صبح زود عادت کند. پس از چند روز یا چند هفته متوجه می‌شوید که سحرخیزتر از قبل شده‌اید و بانشاط بیدار می‌شوید.

خواب صبح

با چیزهای کوچک، خودتان را برای بیدار شدن تشویق کنید

سعی کنید با چیزهای ساده و انگیزشی، تصویر خوبی از صبحتان بسازید و خودتان تشویق کنید تا از رخت خواب بیرون آیید. برای مثال به یک صبحانه‌ی مفصل فکر کنید یا به انجام کارها و به‌دست آوردن پول فکر کنید تا انگیزه‌ای برای بیدار شدن داشته باشید. باید صبح‌ها به خودتان انگیزه دهید و حتی می‌توانید هر صبح را با یک ویدیوی انگیزشی آغاز نمایید. اگر هر صبح به هدف بزرگتان فکر کنید قطعاً برای رسیدن به هدفتان، صبح حاضر خواهید بود تا زودتر بیدار شوید.

مهم‌ترین کارها را در صبح انجام دهید

زمانی که انسان در صبح‌های زود کارهای مهمی داشته باشد، بدن به دلایل بیولوژیکی به‌صورت ناخداگاه هوشیار می‌شود و صبح زود بدون تنبلی بیدار خواهد شد. درنتیجه باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که کارهای مهمتان در صبح انجام شوند. وقتی صبح‌ها کارهای مهمی داشته باشید قطعاً سحرخیز بیدار می‌شوید.

دل کندن از خواب صبح

محیط اتاقتان را برای بیدار شدن مدیریت کنید

محیط اتاق را به‌گونه‌ای آماده کنید که بتوانید راحت‌تر بیدار شوید برای مثال گوشی‌تان یا ساعت کوک شده‌تان را در پذیرایی بگذارید تا برای خاموش کردن آن مجبور شوید از رخت خواب بیرون بروید. چای و قهوه را آماده کنید و صبح فقط آن را روشن نمایید. همچنین می‌توانید لباس‌هایتان را در معرض دید قرار دهید تا برای بیدار شدن ترغیب شوید و یادتان بیاید که چقدر کار دارید.

امتیاز: 4.3 از 5 (9 رای)

۴ دیدگاه

  1. Avatar جوان مجرد پیر گفت:
    1

    ممنون مقاله خوبی بود
    میشه لطف کنید بگید
    چگونه از خواب ابدی لذت ببریم و صبح‌ها دیگر بیدار نشویم؟

  2. Avatar saeid049 گفت:
    1

    صبح زود از خواب بیدار شدن و دیدن در و دیوار و نبودن کار و امید به زندگی و دوباره خوابیدن

  3. Avatar امین گفت:
    1

    داداش وقتی طرف کار و زندگی و امید نداره صبح با بدبختی پاشه چیکار کنه؟ فقط خرج شکم بیشتر میشه، این روزها ظهر از خواب پاشدن اقتصادی تره =)

    • Avatar مهتا مجدی گفت:
      0

      به هر حال زندگی هنوز ادامه داره و نباید دست روی دست گذاشت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.