چگونه بوی غذا را در خانه یا آپارتمان خود از بین ببرید؟

مشکل بسیاری از کسانی که آشپزی می‌کنند این است که بعد از اتمام آشپزی بوی غذا در خانه باقی می‌مانند که قطعا بوی مطلوبی نیست. بسیاری از موادی که به طور سنتی برای خوشبو کردن خانه استفاده می‌شوند، مانند خوشبوکننده‌های هوا، می‌توانند با بوی غذای موجود ترکیب شوند و به جای از بین بردن بوهای نامطلوب، بوی بدتری را ایجاد کنند. پس چگونه م‌توان از شر بوی غذای های مختلف در خانه خلاص شد؟

چگونه از ماندگاری بوی نامطلوب در خانه جلوگیری کنیم؟

بوی بد غذا در خانه

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از ماندگاری بوی غذا در خانه یا آپارتمان این است که بتوانید مقداری از بو یا همه بوی نامطلوب را قبل از آشپزی یا در حین آشپزی از بین ببرید، این گونه پس از اتمام آشپزی دردسر کمتری دارید.

از بخار سرکه استفاده کنید

اگر غذای تند درست می‌کنید، می‌توانید با بخار سرکه با بوی نامطلوب مبارزه کنید. سرکه و بخار آب، بوهای پخش در هوا را در حین پخت و پز جذب ‌کنند. افزودن نصف فنجان سرکه به یک فنجان آب و دم کردن آن روی اجاق گاز در حین پخت و پز بوی نامطبوع را کاهش می‌دهد.

آبی با مواد معطر بجوشانید

اگر با سرکه کنارنمی‌آیید، می‌توانید یک قابلمه آب از مواد معطر را بجوشانید که عطر دلپذیرتری از خود به جا می‌گذارد. پوست لیمو، میخک، چوب دارچین یا سایر مواد معطر را در یک قابلمه آب جوش روی اجاق بریزید و بجوشانید.

از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید

اگر استفاده از قابلمه‌ کار اضافه‌ای به نظر می‌رسد یا فضای اضافی روی اجاق گازتان اشغال می‌کند، می‌توانید از یک دستگاه تصفیه‌کننده هوا استفاده کنید. مدل‌های کوچک و نسبتاً بی‌صدایی هستند که برای آشپزی مناسب‌اند. این وسایل کوچک آشپزخانه شما را خوشبو می‌کند و هوا را از باکتری‌ها، ویروس‌ها و کپک‌ها پاک می‌کند.

از جوش شیرین استفاده کنید

روش دیگر برای جذب بوهای بد هوا استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین بوی غذاهای اسیدی مانند گوجه فرنگی، ماهی و سایر سبزیجات را خنثی می‌کند. در واقع، بیشتر بوهای نامطبوع اسیدی هستند و PH جوش شیرین به خنثی کردن اسید موجود در این نوع غذاها کمک می‌کند که باعث کم شدن بو می‌شود. با قرار دادن مقداری جوش شیرین در یک کاسه روی پیشخوانی که در آن مشغول پخت و پز هستید، شروع کنید.

چگونه از بوی نامطبوعی که در خانه مانده‌ است خلاص شویم؟

بوی نامطبوع غذا در خانه

از جوش شیرین استفاده کنید

ما در بالا هم به جوش شیرین به عنوان یک روش پیشگیرانه اشاره کردیم، اما این ماده در جذب بوهای قدیمی نیز عالی است. اگر یک جعبه جوش شیرین را باز کنید و آن را در محلی قرار دهید که بو از آن می‌آید، جوش شیرین این بوها را جذب می‌کند.

از تفاله قهوه استفاده کنید

تفاله قهوه را می‌توان به همین روش استفاده کرد. تفاله قهوه استفاده شده را در کاسه‌های کم عمق بریزید و آنها را در اطراف خانه خود قرار دهید. تفاله قهوه بوها را جذب کرده و از بین می‌برد.

سطل زباله آشپزخانه خود را تمیز کنید

سطل زباله آشپزخانه شما می‌تواند مقصر بسیاری از بوهای ماندگار در خانه شما باشد. حتماً سطل زباله خود را مرتباً بشویید و پس از خشک کردن آن، مقداری جوش شیرین داخل آن بپاشید.

سینک آشپزخانه خود را تمیز کنید

سینک ظرفشویی آشپزخانه نیز می‌تواند عامل بسیاری از بوهای ناخوشایند باشد. زهکش سینک می‌تواند تکه‌های غذایی را در خود جمع کند که پوسیده شده و بوهای تند پخش می‌کند. می‌توانید برای رفع بوهای زننده از آب لیمو در سینک استفاده کنید، آب لیمو را در سینک و زهکش بریزید و بگذارید مدتی در سینک بماند سپس سینک را با آب داغ بشویید.

هیچ‌کس آشپزخانه‌ای بدبو نمی‌خواهد اما ناامید نشوید، پیروی از این نکات می‌تواند آشپزخانه شما را عاری از هر بوی ناخوشایندی کند.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.