کاهش هزینه‌های قبض برق

6 عادت اصولی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های قبض برق

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که با مشاهده قبض برق ماهانه منزل، خودتان دچار برق گرفتگی می‌شوید، بهتر است در این مطلب با ما همراه باشید. در ادامه 6 عادت اصولی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های قبض برق را با دینو بخوانید.

کاهش هزینه‌های قبض برق

از آن جایی که با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تولید لوازم الکترونیکی در جهان مصرف انرژی کشورها روند افزایشی داشته، نیاز به مصرف هر چه بیشتر رو به گسترش است. همچنین به دلیل رکود اقتصادی اخیر ناشی از همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، شاهد افزایش قیمت برق و شوکه شدن افراد پس از دیدن قبض‌هایشان هستیم. برای استفاده از این انرژی مهم از این به بعد شما باید بیشتر از همیشه پول پرداخت کنید. جالب است بدانید که تنها در کشور سنگاپور، این مصرف 22 درصد نسبت به گذشته افزایش یافته است. همچنین مالزی اعلام کرده تا دسامبر سال 2020 شاهد افزایش نرخ‌ها در این کشور خواهیم بود.

با توجه به شرایط جدید، احتمالا به دنبال راه حلی برای کاهش مصرف انرژی خود هستید و می‌خواهید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید. در این جا قصد داریم 6 عادت اصولی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های قبض برق را به شما معرفی کنیم تا در نهایت صورتحساب ماهیانه شما کاهش یابد. این 6 عادت را با هم می‌خوانیم:

1. ماشین لباسشویی را کاملا پر کنید

کاهش هزینه‌های قبض برق - 1. ماشین لباسشویی را کاملا پر کنید

اگر قرار باشد تنها یکی از وسایل الکترونیکی خانه شما مقصر اصلی مصرف بالای انرژیی باشد، آن وسیله ماشین لباسشویی است. شما می‌توانید برای کاهش هدر رفت انرژی، تعداد دفعات استفاده از آن را کم کنید. سعی کنید در هر بار روشن کردن ماشین را پر کنید. همچنین از قبل خیساندن لباس‌ها نیز بسیار کمک کننده است. شما با این کار می‌توانید زمان شستشو را تا 20 دقیقه کاهش داده و در مصرف انرژی زیاد صرفه‌جویی کنید. اگر لباسشویی شما گزینه‌ای برای شستشو با آب سرد دارد، حتما از آن استفاده نمایید.

2. سیستم تهویه مطبوع را مرتب سرویس کنید

کاهش هزینه‌های قبض برق - 2. سیستم تهویه مطبوع را مرتب سرویس کنید

با توجه به گرمایش زمین و همچنین کمبود آب در مناطق گرمسیری، بسیاری از افراد به سراغ سیستم‌های تهویه مطبوع در خانه‌های خود می‌روند. با این حال شما نیاز دارید تا دستگاه خود را مرتب سرویس کنید تا با هزینه گزاف تعویض آن مواجه نشوید. اگر برای مدت زمان طولانی آن را سرویس نکرده‌اید، به شما توصیه می‌کنیم در اسرع وقت این کار را انجام دهید. سرویس کردن نه تنها باعث کارآمدی بیشتر سیستم شده و اتاق شما را به سرعت خنک می‌کند؛ بلکه، با تعویض فیلترهای مسدود شده می‌توانید بین 5 تا 15 درصد در مصرف انرژی خود صرفه‌جویی کنید.

3. روی کلید‌هایتان تایمر نصب کنید

کاهش هزینه‌های قبض برق - 3. روی کلید‌هایتان تایمر نصب کنید

اگر کودک شما از تاریکی می‌ترسد و مجبور هستید برای خوابیدن او چراغ‌ها را به طور مداوم روشن بگذارید، روی کلید‌هایشان تایمر نصب کنید.  شما می‌توانید تایمر را طوری تنظیم کنید که بعد از یک ساعت چراغ‌ها را خاموش کند. به این ترتیب دیگر نیازی به مصرف انرژی بیش از حد و یا حتی بیدار شدن اواسط شب برای خاموش کردن لامپ نیست.

4. سیم‌ها را از پریز بکشید و چراغ‌ها را خاموش کنید

کاهش هزینه‌های قبض برق - 4. سیم‌ها را از پریز بکشید و چراغ‌ها را خاموش کنید

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات ما در زمینه اتلاف انرژی، وصل کردن شارژرها و آداپتورها به برق است بدون این که در حال استفاده از آن‌ها باشیم. همچنین روشن گذاشتن چراغ‌های بدون استفاده نیز جزو این عادت بد به حساب می‌آید. عادت کنید که وسایل الکترونیکی خود را خاموش کنید و پس از اتمام کار، آن‌ها را از پریز بکشید. با تمرکز بر روی این عادت بد به تنهایی قادر خواهید بود تا در مصرف انرژی و هزینه‌های زیاد آن صرفه‌جویی کنید.

5. از پنل‌های خورشیدی استفاده کنید

5. از پنل‌های خورشیدی استفاده کنید

گرایش تکنولوژی به سمت بهره‌بردای از انرژی پایدار خورشیدی امری اجتناب ناپذیر است. این انرژی پاک تجدیدپذیر به زودی جایگزین سوخت‌های فسیلی خواهد شد. همچنین در سال‌های اخیر بسیاری از دستگاه‌ها، بانک‌ها و چراغ‌های موجود، از این انرژی بی‌پایان استفاده می‌کنند.  پس چه بهتر که از امروز به فکر تغییر الگوی مصرف خود باشیم. جالب است بدانید که در مالزی، اگر برای تولید برق در خانه خود پنل‌های خورشیدی نصب کرده باشید، می‌توانید مازاد انرژی جمع‌آوری شده را به شرکت‌های پشتیبانی مانند Tenaga Nasional Berhad (TNB) بفروشید. این کار نه تنها باعث کاهش آلودگی کربن ایجاد شده توسط شما می‌شود؛ بلکه، همزمان نیز می‌توانید از این طریق کسب درآمد کنید.

6. چراغ‌های LED را جایگزین نمونه‌های قدیمی‌تر کنید

6. چراغ‌های LED را جایگزین نمونه‌های قدیمی‌تر کنید

برخلاف لامپ‌های فلورسنت با تکنولوژی قدیمی‌تر، چراغ های LED به میزان 80 درصد کارآمدتر هستند. این نمونه‌های زیبا نه تنها از انرژی کمتری استفاده می‌کنند، بلکه، 6 برابر بیشتر از چراغ‌های معمولی عمر دارند. طبق مطالعات انجام شده، 95 درصد برق در چراغ‌های فلورسنت به گرما و 5 درصد باقی مانده به انرژی تبدیل می‌شود. این میزان در مورد چراغ‌های LED کاملا برعکس است.

شما درباره 6 عادت اصولی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های قبض برق چه نظری دارید؟ آیا موارد دیگری را می‌شناسید تا به فهرست ما اضافه کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Mashable SEA

بیشتر بخوانید: 15 ترفند صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای کسانی که می‌خواهند پول‌هایشان را پس‌انداز کنند

بیشتر بخوانید: ۴ مواد غذایی که می‌توانید برای صرفه ‌جویی در هزینه‌ ها ، در خانه درست کنید

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۲ دیدگاه

  1. Avatar فلانی گفت:

    از چراغهای مارک خیلی خوب استفاده کنید چون عمر بسیار طولانی تری دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.