تولید پسته

کدام کشورها بیشترین تولید پسته را در جهان دارند؟

پسته یک میوه‌ی خشک است که در واقع آجیل محسوب می‌شود و حاصل  درخت پسته است. درخت کوچک پسته در خاورمیانه و آسیای میانه به خوبی رشد می‌کند و میوه می‌دهد در نتیجه بیشترین تولید پسته در آسیا است. مردم ایران به خوبی با پسته آشنا هستند و عطر و طعم آن را به خوبی می‌شناسند. پسته همچین یک خوراکی محبوب در چین است و براساس بررسی‌ها مردم چین بیشترین مصرف پسته را دارند. از پسته در بستی، کره پسته، پودینگ، شیرینی و شکلات استفاده می‌شود. به طور کلی پیسته یک خوراکی بسیار کاربردی است که در زمینه‌ قنادی و آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پسته بسیار مغذی است و سرشار از پروتئین، فیبر و ویتامین B است.

تولید پسته

بیشترین تولید پسته در خاک شور و در بیابان‌ها صورت می‌گیرد. این درختان پسته قادر خواهند بود تا از دمای منفی ۱۰ درجه تا مثبت ۴۸ درجه سانتیگراد رشد کنند. در واقع درخت پسته نیاز زیادی به خاک و خورشید دارد در نتیجه در محیط‌های مرطوب به خوبی کشت نخواهد شد چراکه رطوبت و آب ریشه‌ی این درخت را می‌پوساند. در نتیجه پسته به گرمای زیادی نیاز دارد. ریشه‌های پسته در اعماق زمین رشد می کنند و هر درخت پسته ۸۰ تا ۱۰۰ سال عمر می‌کند.

تولید پسته

کشورهایی چون یونان، آمریکا، ترکیه، ایران، چین و سوریه بیشتری تولید پسته را در جهان دارند. پسته به طور معمول در باغات پرورش داده می‌شوند و پس از ۷ تا ۱۰ سال محصول خوبی خواهند داشت. به طور کلی پسته یک خوراکی بسیار خوشمزه است و ایران همیشه یکی از صادرکنندگان پسته به نقاط دیگر جهان بود.

تولید پسته

طبق گزارش‌های منتشر شده در سال ۹۸ ایران بیش از ۱.۵ میلیارد دلار از فروش پسته خام بدست آورده است. البته در حال حاضر پسته یک خوراکی بسیار گران‌قیمت و لوکس محسوب می‌شود و در شرایطی که این خوراکی بسیار زیاد در داخل کشور تولید می‌شود اما مردم توان خرید و مصرف آن را ندارند. شما عزیزان می‌توانید نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: بزرگترین صادرکننده مواد غذایی : کدام کشورها بیشترین صادرات مواد غذایی را دارند؟
بیشتر بخوانید: دارچین از کجا آمده، چگونه کشت می‌شود و کدام کشور بیشترین تولید دارچین را دارد؟

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۲ دیدگاه

  1. Avatar فرهاد گفت:

    متاسفانه اتفاقی که‌واسه پسته هامون میفته واسه نخبه هامون هم میفته

  2. Avatar محمد گفت:

    باید بدانیم چه بکاریم و چه نکاریم و چه طور فرآوری کنیم و چه طور بفروشیم و چه طور استفاده کنیم که در همه اینها هزاران حرف است…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.