بیست تابوب مومیایی مصر

کشف بیش از بیست تابوت مومیایی دست نخورده و سالم در مصر

به گفته وزارت آثار باستانی مصر، باستان شناسان در نزدیکی شهر اقصر (Luxor) در جنوب شرقی این کشور، مخزنی بزرگ از 20 تابوت مومیایی پیدا کرده‌اند.

طبق اطلاعاتی که وزات آثار باستانی منتشر کرده، این تابوت‌ها که تا حد زیادی سالم بوده و حتی رنگ‌ها و نقش و نگارهای آنها دست نخورده باقی مانده، دقیقا در همان وضعیتی هستند که مصریان باستان آن‌ها را رها کرده بودند.

این کشف بزرگ در العساسیف، منطقه‌ای گورستانی در کرانه غربی رود نیل انجام شده. تابوت‌ها در دو طبقه در یک مقبره بزرگ قرار داده شده بودند. این قسمت در گذشته بخشی از شهر باستانی تبای (تبس) بوده که بقایای آن امروزه در شهر اقصر قرار دارند.

اشراف زادگان و مقامات دولتی در دوره فرعون‌ها در العساسیف دفن می‌شدند. طبق اطلاعات بدست آمده توسط باستان شناسان، این قبرها مربوط به دوره هجدهمین سلسه مصر هستند و قدمت آنها به سال 1539 قبل از میلاد باز می‌گردد. انتظار می‌رود که جزئیات دقیق در مورد قدمت این تابوت‌ها در روز شنبه منتشر شود. به گفته مقامات مصری پیدا شدن این تابوت‌های مومیایی یکی از بزرگترین و مهمترین کشف‌های چند سال اخیر است.

تابوت مومیایی اقصر

این در حالی است که در هفته گذشته مقامات مصری کشف بزرگ دیگری در منطقه اقصر را اعلام کرده بودند. پنج شنبه گذشته وزیر آثار باستانی مصر اعلام کرده بود که باستان شناسان یک منطقه صنعتی که در آن اقلام تزئینی، مبلمان و ظروف سفالی برای مقبره‌های سلطنتی تولید می‌شده را کشف کرده‌اند. این منطقه صنعتی که شامل 30 کارگاه بوده در دره میمون‌ها در شهر اقصر کشف شده است.

بیشتر بخوانید: کشف یک مقبره در مصر با اجساد مومیایی، مجسمه‌ها و نقاشی‌هایی از دوران مصر باستان

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.