کشورهایی با بیشترین جزایر

کشورهایی با بیشترین جزایر جهان را بشناسید و از تصاویر این جزایر لذت ببرید

جزیره در واقع قطعه‌ای کوچک از زمین بوده که از هر طرف با آب دریا یا اقیانوس احاطه شده است. جزایر تقریباً مانند پناهگاه‌های کوچکی هستند که می‌توانید در زمان‌هایی که نیاز به کمی آرامش دارید به آنجا فرار کنید. همه کشورها دارای جزایر نیستند و در برخی موارد کشورها نزدیک به جزایر هم نیستند. خوشبختانه در ایران نیز جزایری وجود دارد که نظر توریست‌های زیادی را هم به خود جلب می‌کند. به طور کلی جزایر مکانی مناسب برای فرار از زندگی روزمره و استراحت هستند. در سراسر کره زمین، در میان اقیانوس‌ها جزایر بی‌شماری وجود دارند. اکثر این جزایر متعلق به کشورهایی هستند و معمولا کشوری که به جزایر نزدیک‌تر باشد حق مالکیت جزایر را خواهد داشت. اما کشورهایی با بیشترین جزایر جهان کدام کشورها هستند؟ در ادامه لیستی از کشورهایی که بیشترین جزایر را دارند در اختیارتان قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: کدام کشورها بیشترین هکرها را دارند؟
بیشتر بخوانید: ارزانترین کشورها برای زندگی کدام کشورها هستند؟

۷) فیلیپین

کشورهایی با بیشترین جزایر

کشور فیلیپین با داشتن ۷۶۴۱ جزیره، در جایگاه هفتم این لیست قرار گرفته است. جزیره پالاوان به عنوان زیباترین جزیره فیلیپین شناخته شده است و سالانه مسافران و گردشگران زیادی به این جزیره سفر می‌کنند. البته این بدان معنا نیست که ۷۶۴۰ جزیره دیگر زیبا نیستند در واقع تمامی جزایر فیلیپین خیره‌کننده و منحصربه‌فرد هستند.

۶) استرالیا

ساحل استرالیا

استرالیا یک کشور و یک قاره‌ی جزیره‌ای است اما از سوی دیگر دلیلی که باعث شده این کشور در لیست کشورهایی با بیشترین جزایر جهان قرار گیرد، ۸۲۲۲ جزیره در اطراف آن است. در واقع این کشور علاوه بر اینکه خودش یک قاره و کشور جزیره‌ای است، از جزایر کوچک زیادی نیز تشکیل شده است. تاسمانیا یکی دیگر از جزایر استرالیا بوده که بسیار بزرگ و شناخته شده است و باید اشاره کنیم که اکثر جزایر دیگر در امتداد ساحل غربی قاره واقع شده‌اند. از سوی دیگر جزیره کانگورو به ویژه در بین بازدید‌کنندگان و گردشگران بسیار محبوب است.

۵) اندونزی

کشورهایی با بیشترین جزایر

یکی دیگر کشورهایی با بیشترین جزایر جهان، کشور اندونزی است. این کشور در واقع از ۱۸۲۰۷ جزیره تشکیل شده و در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. البته ممکن است آمار این جزایر اشتباه باشد زیرا در آمار مختلف تعداد جزایر متفاوت بوده و دقیقا مشخص نیست که این کشور از چندین هزار جزیره تشکیل شده است. در واقع تعداد ۱۷۵۰۴ جزیره کاملا قطعی است اما بقیه آما کمی با شک همراه هستند. این کشور یک مکان توریستی پرطرفدار است و جزیره بالی یکی از معروف‌ترین جزایر در جهان بوده که پذیرای گردشگران زیادی است.

۴) کانادا

کشورهایی با بیشترین جزایر

کانادا نیز دارای جزایر بسیاری است. تعداد دقیق جزایر کانادا ناشناخته هستند، اما اعتقاد بر این است که حداقل 30،000 جزیره متعلق به این کشور هستند. خلیج جورجیا بزرگترین مجمع‌الجزایر آب شیرین در جهان است. این مجمع‌الجزایر با سی هزار جزیره شناخته شده است. یک نکته جالب دیگر این است که در رودخانه سنت لارنس نیز ۱۸۶۴ جزیره وجود دارد.

۳) نروژ

نروژ

نروژ دارای بیش از 50،000 جزیره از جمله جزیره Bouvet است. این جزیره خاص Bouvet به عنوان یکی از دورافتاده‌ترین مکان های روی زمین در نظر گرفته شده است. این جزیره محل سکونت پرندگان و جانوران زیادی است. از سوی دیگر اگر به دنبال یک مکان خاص برای بازدید هستید، جزایر لوفوتن را در نروژ فراموش نکنید.

۲) فنلاند

فنلاند

اما رتبه دوم این لیست متعلق به کشور فنلاند است. کشور فنلاند با داشتن ۱۷۹۵۸۴ جزیره در جایگاه دوم این لیست قرار گرفته است. یک نکته جالب در رابطه با جزایر فنلاند این است که همه‌ی این جزایر در اقیانوس قرار ندارند بلکه برخی از آن‌ها در دریاچه‌ها قرار گرفته‌اند. فنلاند تقریباً 188000 دریاچه دارد و 98050 جزیره در دریاچه‌های این کشور وجود دارند. جزایر فنلاند واقعاً شگفت‌آور و خیره‌کننده هستند و تجربه خوبی از یک سفر ماجراجویانه را در اختیارتان قرار خواهند داد.

بیشتر بخوانید: بیشترین مردم چشم آبی جهان در کدام کشورها زندگی می‌کنند؟
بیشتر بخوانید: لیست کشورهایی که برای توریست ها خطرناک به نظر می‌رسند

۱) سوئد

سوئد

اما کشوری که بیشترین جزایر جهان را دارد کشور سوئد است. شاید به نظر نرسد که سوئد جزایر زیادی دارد اما این کشور بیشترین جزایر را در خود جای داده است. سوئد دارای 267570 جزیره بوده و این تعداد جزیره بسیار هیجان‌انگیز و غیرمنتظره است. نکته جالب‌تر این است که تعداد این جزایر در حال افزایش هستند و در حال حاضر مردم فقط در 984 جزیره سکونت دارند. جزیره مارشترند محبوب‌ترین جزیره در سوئد است.

امتیاز: 4.7 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۳ دیدگاه

  1. Avatar Saba گفت:

    ببین چقدر بی تی اس حسود دارن که بین این همه ادمی که تو لیست بود همه ی هیترا دارن سر این چونه میزنن که تهیونگ نباید اول میشد😏یوقت چشمتون در نیاد حسودا😏نه پس شما پسرای ایرانی با پنج کیلو پشم و صد کیلو چربی باید جذابترین مرد میشدید🤮🤣

  2. Avatar فرهاد گفت:

    سلام و درود…درسته ما ایرانی اا تصور میکنیم که از نظر مالی واختلاس ها و تعداد میلیونرهایی که داریم میتونم در سطح دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم ولی در حال حاضر نمیتونیم سرمایه خود را بطور حرفه ای سمت بیزنس سوق بدیم و بیشتر دنبال تشریفات و خود نمائی هستیم تا کسب و کار(منظور مردم داخل ایران نیست بلکه اشخاص بیرون از مرزها هست)…برای همین هست که مردم ایران در بیرون مرزها اون ابوهت و اتحادی که قرار هست داشته باشند را ندارند و بیشتر به تکروی معروفیم تا کارای جمعی…خودم شخصا چندین سفر خارجه داشتم و تقریبا ۱۸ کشور مسافرت داشتم و اوضاع ما ایرانی ها در واقعیت برعکس شنیده ها هست و از چند جنبه ضعیفتر هستیم و امیدوارم روزی بررسه که مثل ایرلندی ها و یهودیان و ترک ها و بقیه…هوای همدیگر داشته باشیم و اگر هموطن در خارج دیدیم که لیاقت کمک و یاری رساندن داشته باشد دست اون بگیریم تا او هم در آینده یاری رسان هموطنان خودش باشد بدرود

    • Avatar Canon گفت:

      نظر شما علاوه بر بی ربط بودن به مقاله در مواردی علمی نیست و حداقل امارها در امریکا چیزی دیگه ای رو نشون میده. نظام استدلالی شما حال و روز خوبی نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.