دستمزد پزشکان

دستمزد پزشکان : در کدام کشورها پزشکان بالاترین و بیشترین دستمزد را دریافت می‌کنند؟

این یک واقعیت مشهور است که پزشکان و جراحان غالباً دستمزد بسیار خوبی دریافت می‌کنند. از سوی دیگر با توجه به هزینه‌های تحصیل در این رشته و ۸ سال دوره تحصیل به نظر می‌رسد که حقوق بالا برای پزشکان مناسب و قابل قبول باشد. در ایران هم رشته پزشکی به دلیل درآمد بالایش در میان مردم بسیار محبوب است و سالانه هزاران نفر برای قبولی در رشته پزشکی برای کنکور تلاش می‌کنند. شغل پزشکی به این صورت است که شرایط مهاجرت را نیز ساده‌تر خواهد کرد و کشور آمریکا از جمله کشورهایی است که سالانه پذیرای پزشکان زیادی از سراسر جهان بوده است.

همانطور که می‌دانید دستمزد پزشکان در کشورهای مختلف متفاوت است و پزشکان نیز علاوه بر حقوق سالانه، پاداش نیز دریافت می‌کنند. براساس سایت‌های مختلف لیست کشورهایی که در آن پزشکان بیشتری دستمزد را داشتند متفاوت بوده که در ادامه به این لیست‌ها اشاره خواهیم کرد و بالاترین دستمزد سالانه پزشکان را در کشورهای مختلف خواهیم گفت.

دستمزد پزشکان

  1. ایالات متحده آمریکا با دستمزد ۳۱۳.۰۰۰ دلار
  2. آلمان با دستمزد ۱۶۳.۰۰۰ دلار
  3. انگلیس با دستمزد ۱۳۸.۰۰۰ دلار
  4. فرانسه با دستمزد ۱۰۸.۰۰۰ دلار
  5. اسپانیا با دستمزد ۶۳.۰۰۰ دلار
  6. مکزیک با دستمزد ۲۲.۰۰۰ دلار

در این میان وبسایت CareerAddict این آمار را به شکل دیگری بررسی کرده و در اختیار مردم قرار داده است که در ادامه لیست این وب سایت را نیز در اختیارتان قرار خواهیم داد.

  1. لوکزامبورگ با دستمزد ۳۵۷.۳۳۶ دلار
  2. سوئیس با دستمزد ۲۵۸.۰۰۰ دلار
  3. ایالات متحده آمریکا با دستمزد ۲۰۸.۵۶۰ دلار
  4. آلمان با دستمزد ۱۶۳.۰۰۰ دلار
  5. رژیم اشغالی با دستمزد ۷۳.۹۲۰ دلار

وب سایت medicfootprints نیز این لیست را نزدیک به لیست اول منتشر کرده که در ادامه این لیست سوم را نیز ارائه خواهیم کرد.

  1. ایالات متحده آمریکا با دستمزد ۱۶۱.۰۰۰ دلار
  2. انگلیس با دستمزد ۱۱۸.۰۰۰ دلار
  3. هلند با دستمزد ۱۱۷.۰۰۰ دلار
  4. کانادا با دستمزد ۱۰۷.۰۰۰ دلار
  5. استرالیا با دستمزد ۹۱.۰۰۰ دلار

چرا دستمزد پزشکان در کشورهای مختلف متفاوت است؟

دستمزد پزشکان

در این سه لیست شاید کمی تضاد وجود داشته باشد اما نکته‌ای که بارز بوده این است که در ایالات متحده و برخی دیگر از کشورهای اروپایی پزشکان بالاترین دستمزد را دارند و متخصصان حتی درآمدی بیش از مبلغ ذکر شده را در سال بدست می‌آورند. یکی از دلایلی که پزشکان آمریکایی حقوق خوبی دریافت می‌کنند این است که دانشکده‌های پزشکی در این کشور بسیار پر هزینه هستند. طبق اعلام انجمن کالج‌های پزشکی آمریکا، در سال 2018 متوسط هزینه حضور در یک سال در دانشکده پزشکی دولتی 34592 دلار برای دانشجویان در ایالت بوده است. این هزینه شامل شهریه، به علاوه هزینه‌های کلی و بیمه درمانی بود. از سوی دیگر مدارس خصوصی نیز سالانه حدود 50،000 دلار بوده و از سال 2018 قیمت‌ها افزایش یافته است.

در کشورهای دیگر شهریه تحصیل در رشته پزشکی می‌تواند رایگان و یا با هزینه کم باشد که می‌توان در این میان به کشورهای فرانسه، آلمان، فنلاند، نروژ و سوئد اشاره کرد. همچنین دانشگاه‌های دولتی در برزیل و مکزیک نیز با شهریه رایگان تحصیل می‌کنند، اما حقوق پزشکان در این کشورها بسیار کمتر است. همچنین در بسیاری از کشورها هزینه‌های زندگی کمتر بوده در نتیجه حقوق پزشکان نیز به مراتب کمتر است.

همچنین توجه به این نکته مهم است که پزشکان عمومی ایالات متحده به طور متوسط 40 ساعت در هفته کار می‌کنند در حالی که در مکزیک پزشکان به طور متوسط 36 کار می‌کنند. بیشترین ساعت کاری پزشکان هم در کشور فرانسه بوده که به میانگین 45 ساعت در هفته می‌رسد. از سوی دیگر مردم رضایتمندی مردم از پزشکان در ایالات متحده آمریکا 91 درصد بوده در حالی که این رضایتمندی در مکزیک 89 درصد است. در نتیجه موارد زیادی در درآمد و دستمزد پزشکان کشورهای مختلف تاثیر دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی و لیست بزرگترین آکواریوم های جهان
بیشتر بخوانید: کدام کشورها همزمان در دو قاره واقع شده‌اند؟ (شهرها و کشورهای بین‌ قاره ای)

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۲ دیدگاه

  1. Avatar رسول بهروان گفت:

    حیفه اینو می گی ، مظلوم چی ؟ مردم ظالم تر از مردم ایران کجا پیدا میشه ، ولی ظالم در حق خودشان .

  2. Avatar shadiM گفت:

    ایران همیشه مظلوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.