ماسک صورت

چگونه کودکان را در دوران کرونا به پوشیدن ماسک صورت تشویق کنیم؟

می‌دانیم که پوشیدن ماسک صورت در این روزهای کرونا ضروری است و کودکان نیز از این قاعده مستثنا نیستند. در نتیجه تا جای ممکن باید کودکان را در خانه نگه‌داریم و از سوی دیگر اگر در مواقع ضروری مجبوریم تا کودکان را به بیرون ببریم حتما باید آن‌ها را مجبور به ماسک زدن کنیم. بسیاری از کودکان با ماسک زدن مخالف هستند و نمی‌توان آن‌ها متقاعد کرد که ماسک بزنند. والدین در سراسر جهان در رابطه با این موضوع با کودکان خود درگیر هستند. در ادامه چند راهکار برای تشویق کودکان به ماسک زدن را ارائه خواهیم کرد.

مراکز کنترل بیماری (CDC) به همه توصیه می‌کنند که در این روزهای کرونا ماسک صورت بپوشند. به گفته پزشکان کودکان بالای 2 سال هم باید حتما ماسک صورت بزنند تا به کاهش شیوع ویروس کرونا کمک کنند. البته مجبور کردن کودکان به پوشیدن ماسک صورت بسیار دشوار است اما باید حتما انجام شود.

از ماسک‌های رنگارنگ و جذاب برای کودکان استفاده کنید

ماسک صورت

اول و مهمتر از همه، نوع ماسک صورت است که اهمیت دارد. می‌توانید برای کودکان از ماسک‌های صورت انیمیشنی یا رنگارنگ استفاده کنید تا به زدن ماسک علاقه‌مند شوند و در برابر پوشیدن آن مقاومت نکنند. در این روزها نیز شاهد طرح‌های مختلفی از این ماسک‌های کودکانه هستیم که برای کودکان بسیار جذاب خواهند بود. در واقع کودکان علاقه‌ای به زدن ماسک‌های سفید ندارند در نتیجه انتخاب یک ماسک زیبا و رنگی نیز نظرشان را جلب خواهد کرد.

در خانه ماسک زدن را تمرین کنید

در مواقعی در خانه ماسک بزنید تا کودک به زدن ماسک عادت کنند. از سوی دیگر اگر ببینند که شما هم همیشه در خانه یا بیرون از خانه ماسک زده‌اید، آن را راحت‌تر قبول خواهند کرد. در واقع کودکان به فرصت بیشتری نیاز دارند تا به ماسک زدن عادت کنند. همچنین می‌توانید با ماسک‌های صورت بازی راه بیندازید و در بازی ماسک بزنید تا ماسک زدن برای کودک به یک بازی و سرگرمی تبدیل شود. داستان‌های خیالی و بازی‌های تخیلی با ماسک صورت می‌تواند نظر کودکان را جلب کند و برایشان جذاب باشد. برای مثال می‌توانید قبل از بیرون رفتن یک بازی تعقیب و گریز راه بیندازید و بگویید که او باید حتما ماسک بزند تا شناسایی نشود و بتواند مانند یک مامور یا یک شخصیت ناشناس در شهر تردد کند.

برای کودکان علت ماسک زدن را توضیح دهید

ماسک صورت

این روزهای نمی‌توانیم از کودکان بدون دلیل و توضیح چیزی بخواهیم. در نتیجه بهترین کار این است که کاملا ماجرای ویروس کرونا را برایشان شرح دهید البته نه به شکلی که آن‌ها را بترسید. برای مثال می‌توانید به آن‌ها بگویید که برای محافظت از پدر و مادرها یا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در برابر بیماری باید حتما ماسک بزنند. یا در مورد ماسک زدن شخصیت‌های کارتونی صحبت کنید.

با مهربانی کودکان را به ماسک صورت تشویق کنید

طبیعی است که کودکان از ماسک صورت خوششان نیاید در نتیجه نباید با خشونت ‌آن‌ها را مجبور کنید بلکه با مهربانی سعی کنید او را به این کار تشویق کنید. برای مثال ابرقهرمان‌هایی که ماسک می‌زنند را برایشان مثال بزنید یا به ازای ماسک زدن برایشان جوایزی مانند خوراکی در نظر بگیرید. این وضعیت برای همه‌ی ما حتی بزرگسالان غیرمعمول است در نتیجه برای کودکان پذیرفتن این موضوع بسیار سخت‌تر خواهد بود. پس باید سعی کنیم با آرامش، خونسردی و مهربانی شرایط را برای کودکان توضیح دهیم. شما عزیزان ‌می‌توانید تجربه‌ی ماسک زدن کودکان خود را با ما به اشتراک بگذارید و بگویید که چگونه آن‌ها راضی کردید تا در این روزهای کرونا، ماسک صورت بزنند.

بیشتر بخوانید:‌ روش صحیح ماسک زدن چگونه است و چگونه به کمک ماسک از ابتلا به کرونا جلوگیری کنیم؟
بیشتر بخوانید: دویدن با ماسک صورت در دوران شیوع ویروس کرونا چه عواقبی برای پوست شما دارد

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۲ دیدگاه

  1. Avatar لیلا میرزاخان گفت:

    سختترین شرایط الان برای کساییه ک بچه دارن! واقعا سخته!!! 👍🏼

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.