بهترین زمان مصرف لوازم آرایشی و نحوه تشخیص اتمام تاریخ انقضای آن‌ها

به عنوان کسی که به زیبایی خود اهمیت می‌دهد و روزانه از محصولات آرایشی متفاوتی برای داشتن ظاهری جذاب‌تر استفاده می‌کند، دانستن این نکته که هر محصولی تاریخ انقضای مخصوص به خود را دارد، بسیار مهم است. در ادامه با دینو همراه باشید تا درباره بهترین زمان مصرف لوازم آرایشی و نحوه تشخیص اتمام تاریخ انقضای آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بهترین زمان مصرف لوازم آرایشی

این مطلب برای دوستداران محصولات زیبایی است که بدانند لوازم آرایشی آن‌ها ماندگاری نامحدودی ندارد. ما تصمیم گرفته‌ایم در این جا به شما آموزش دهیم که بهترین زمان مصرف لوازم آرایشی از هر نوعی، چقدر است و چگونه باید اتمام تاریخ انقضای آن‌ها را تشخیص داد. از این به بعد وقتی به سراغ کیف یا میز آرایشی خود می‌روید، برای مراقبت از پوست و سلامت آن به تاریخ انقضای لوازم آرایشی خود توجه کنید. حقیقت این است که گزینه‌های زیبایی واقعا بی‌پایان هستند و در بسیاری از موارد ما با هیجان جذب ظاهر آن‌ها می‌شویم و بدون توجه به تاریخ تولید و مدت زمان مناسب برای مصرف، با پوست خود می‌جنگیم! در ادامه با انواع مختلف محصولات آرایشی و بهترین زمان مصرف آن‌ها آشنا شوید.

بهترین زمان مصرف لوازم آرایشی چقدر است؟

تاریخ انقضای محصولات آرایشی

به احتمال زیاد این سوال برای شما پیش آمده که چطور می‌توانید تاریخ انقضای یک محصول آرایشی را تشخیص دهید. شاید به دلیل جذابیت زیاد لوازم خود مشتاق باشید تا زمان تمام شدن به طور کامل از آن‌ها استفاده کنید. با این حال باید بدانید که اگر بعد از منقضی شدن به سراغ این محصولات بروید، در حقیقت به سلامتی پوست و زیبایی خود صدمه زده‌اید. سعی کنید همیشه علائم و نشانه‌های مخصوص را مورد توجه قرار داده و در صورت مشاهده تغییر حالت و شرایط هر محصولی، آن را دور بریزید.

1. ریمل: 3 تا 6 ماه

بهترین زمان مصرف لوازم آرایشی - 1. ریمل: 3 تا 6 ماه

ریمل عموما بین 3 تا 6 ماه زمان مصرف دارد. هر وقت در ظاهر، حالت و رایحه ریمل شما تغییر کرد و به نظر رسید حس متفاوتی نسبت به زمان خریداری دارد، می‌توان گفت تاریخ انقضای آن به پایان رسیده است. در این صورت بهتر است هر چه زودتر آن را دور بریزید و از ریمیل جدیدی استفاده کنید. بعضی از افراد برای استفاده بیشتر از این محصول آرایشی، به آن آب یا مواد دیگری اضافه می‌کنند و تا جایی که ممکن است با شدت تکان می‌دهند تا به بافت یکنواخت سابق برسند. باید بدانید که این کار قطعا کمکی به طولانی‌تر شدن ماندگاری ریمل نمی‌کند. از آن جایی که چشم بسیار حساس است، بهتر است پس از گذشت بهترین زمان مصرف لوازم آرایشی، آن‌ها را دور بریزید.

2. رژ لب: 1 سال

بهترین زمان مصرف لوازم آرایشی - 2. رژ لب: 1 سال

با وجود شرایط متفاوت برای انواع پوست‌ها، طبیعتا همه توصیه‌های زیبایی برای شما مفید نیستند. با این حال دانستن بهترین زمان مصرف لوازم آرایشی و جلوگیری از خشک شدن، ترک خوردن و یا پوسته پوسته شدن لب‌هایتان مطمئنا بسیار مهم است. رژ لب معمولا 1 سال عمر می‌کند و بعد از آن بوی خوب و یکنواختی خود را از دست می‌دهد. بهترین روش برای فهمیدن این که آیا رژ لب شما منقضی شده یا خیر، تغییر بوی آن است.

3. لاک ناخن: حداکثر 2 سال

بهترین زمان مصرف لوازم آرایشی - 3. لاک ناخن: حداکثر 2 سال

شاید شما هم مانند بسیاری دیگر تصور کنید که لاک ناخن هیچ وقت خراب نمی‌شود. یا این که می‌توان به راحتی آن‌ها را در هر جایی مانند کابینت آشپزخانه، حمام یا زیر سینک نگهداری کرد. باید به شما بگوییم که این تصور در واقع درست نیست. لاک ناخن نیز مانند سایر محصولات زیبایی تاریخ انقضا دارد. اگر لاکی تازه باشد، معمولا 2 سال طول می‌کشد تا منقضی شود. اگر احساس کردید که بافت لاک شما چسبناک شده، وقت آن رسیده که آن را دور بریزید.

4. کرم پودر: 1 سال تا 18 ماه

بهترین زمان مصرف لوازم آرایشی - 4. کرم پودر: 1 سال تا 18 ماه

همیشه پیشنهاد می‌شود که از کرم پودر باکیفیت استفاده کنید. چرا که این محصول به عنوان پایه و اساس یک آرایش کامل، تاثیر بسیار زیادی روی نتیجه کار شما دارد. اما آیا می‌دانید چه مدت باید از یک کرم پودر آرایشی استفاده کنید؟ بهترین زمان مصرف آن 1 سال تا 18 ماه است. اگر محصول شما کامپکت دارای چربی باشد، 18 ماه و اگر یک پایه بدون روغن دارید، 1 سال از آن‌ها استفاده کنید. اگر با نشانه‌های بوی بد و یا جدا شدگی بافت کرم پودر خود مواجه شدید، زمان آن رسیده که محصول جدیدی تهیه کنید.

5. سایه چشم: 2 سال

بهترین زمان مصرف لوازم آرایشی - 5. سایه چشم: 2 سال

سایه چشم بعد از 2 سال منقضی می‌شود؛ بنابراین، هوشمندانه است که به محض تغییر در کیفیت، از شر آن خلاص شوید. سایه چشم مانند سایر محصولات زیبایی، وقتی که به تاریخ انقضای خود نزدیک شود، حس بدی داشته و بوی بد ناخالصی می‌دهد. فراموش نکنید که به دلیل حساسیت بالای چشم‌ها امکان ابتلا به عفونت چشمی در هنگام استفاده از محصولات تاریخ گذشت بسیار زیاد است.

6. رژ گونه: 6 ماه تا 1 سال

بهترین زمان مصرف لوازم آرایشی - 6. رژ گونه: 6 ماه تا 1 سال

بد نیست اگر گونه‌های شما بعد از یک تمرین ورزشی یا برای حضور در یک ملاقات شام کمی بیشتر از همیشه سرخ شوند. با این وجود باید بدانید که سرخ شدن غیرطبیعی پوست شما می‌تواند نشان از فاسد شدن رژ گونه‌هایتان باشد. تغییر رنگ و بافت و یا واکنش التهابی پوست به مواد شیمیایی درون این محصول آرایشی به این معنی است که باید هر چه زودتر از شر آن خلاص شوید. خوب است بدانید که رژ گونه‌های کرمی بعد از 6 ماه تا 1 سال خراب می‌شوند. زمانی که دیگر مانند گذشته روی صورت ننشیند و خوب محو نشوند، شما می‌توانید به خوبی تشخیص دهید که تاریخ انقضای آن‌ها تمام شده است.

7. لوازم آرایشی طبیعی: 3 تا 6 ماه

7. لوازم آرایشی طبیعی: 3 تا 6 ماه

در گرمای شدید تابستان و مشکلات فراوان آرایشی به دلیل تعریق زیاد، خوب است که لوازم آرایشی خود را تغییر دهید و به سراغ مواد طبیعی بروید. از چیزی استفاده کنید که فاقد مواد شیمیایی باشد و به شما احساس تنفس هوای تازه روی پوستتان را بدهد. با این حال توجه داشته باشید که حتی لوازم آرایشی طبیعی نیز بعد از مدتی منقضی می‌شوند. این مصولات طبیعی که مواد نگهدارنده ندارد، بعد از 3 تا 6 ماه خراب می‌شوند و شما باید آن‌ها را دور بریزید. همان قاعده اصلی که برای دیگر محصولات گفته شد، درباره این مواد آرایشی نیز صدق می‌کند. اگر بوی منزجر کننده یا ظاهر کالایی متفاوت از آن چه که قبلا بود مشاهده کردید، باید آن را دور بریزید.

8. خط چشم: 6 ماه
مداد چشم: 1 سال

8. خط چشم: 6 ماه
مداد چشم: 1 سال

درست است که مدادهای خط چشم بعد از 1 سال خراب می‌شوند؛ اما، در صورتی که آن‌ها را بتراشید، ماندگاری بیشتری خواهند داشت. به این دلیل که تراشیدن نوک مداد به خلاص شدن از باکتری‌های جمع شده در آن کمک می‌کند. از طرف دیگر، خط چشم ژله‌ای بعد از گذشت 6 ماه از این که افراد از برس آرایشی آن استفاده می‌کنند، فاسد شده و می‌تواند باعث عفونت باکتریایی شود.

9. هر نوع پودری: 2 سال

9. هر نوع پودری: 2 سال

در مورد لوازم آرایشی پودری بد نیست بدانید که حتی افرادی با شخصیت‌های خجالتی نیز در هفته حداقل چند بار از این نوع آرایش استفاده می‌کنند. پنکک و مواد پودری به طور حدودی بعد از 2 سال فاسد می‌شوند و بهتر است آن‌ها را دور بریزید.

10. برق لب: 1 تا 2 سال

10. برق لب: 1 تا 2 سال

این که لب‌های شما حالت طبیعی و براقی داشته باشد بسیار خوب است و این می‌تواند به معنای استفاده از براق کننده‌های مخصوص لب یا بالم‌های متنوع به صورت روزانه باشد. این نرم کننده‌ها عموما به شما احساس راحتی بیشتری در جمع‌های کوچک و صمیمانه می‌دهد. با این حال باید به سلامت لوازم آرایشی مصرفی خود دقت کنید. برق لب بعد از اتمام تاریخ انقضای خود، به مرور زمان بافت یکدست خود را از دست داده و روی پوست لخته می‌شود. سعی کنید پس از 1 تا 2 سال بعد از تاریخ تولید، آن‌ها را دور بریزید.

امیدواریم بعد از مطالعه این مطلب، شما نیز بیشتر از قبل به سلامت و شادابی پوست خود اهمیت بدهید و زیبایی ویژه‌ای را تجربه کنید. نظر شما درباره بهترین زمان مصرف لوازم آرایشی چیست؟ اگر در این زمینه تجربه خاصی دارید، علاقه‌مند به خواندن آن هستیم. دیدگاه‌های خود را با ما و همراهان خوش سلیقه دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: The Things

بیشتر بخوانید: 15 نکته آرایش زنان مسن برای داشتن ظاهری طبیعی‌تر و جذاب‌تر

بیشتر بخوانید: تاثیر آرایش بر پوست : اگر هر روز آرایش کنید چه بلایی سر پوستتان خواهد آمد؟

امتیاز: 4.3 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۷ دیدگاه

  1. Avatar سیمین نوربخش گفت:

    مرسی خانم میرزاخان عزیز بابت مطلب کاربردی و خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.