کولبری

کولبری مانی برای خرید گوشی و شرکت در کلاس‌های آنلاین مدرسه به سقوط او از کوه ختم شد

به تازگی خبری از سوی همشهری آنلاین منتشر شده که یک دانش‌آموز ۱۴ ساله به نام مانی برای خرید گوشی هوشمند و رسیدن به آموزش‌های آنلاین مجبور شد تا به همراه مادرش کولبری کند. اما این کار پایان خوشی نداشت و مانی از کوه سقوط کرد و آسیب جدی دید. در ادامه جزییات ماجرای این دانش‌آموز را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

همانطور که می‌دانید اکثر مردم روستای شمشیر واقع در پاوه مجبور به کولبری هستند و راه دیگری جز کولبری برای گذران زندگی ندارند. در واقع مردم این روستا بار را به روستاهای عراق می‌برند و حقوق ناچیزی از این راه بدست می‌آورند. در راستای آموزش آنلاین که این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا به راه افتاده، بسیاری از دانش‌آموزان مناطق محروم دچار مشکلاتی شده‌اند و مانی هم یکی از این دانش‌آموزان بوده است. در واقع کمبود امکانات و عدم دسترسی به گوشی هوشمند و اینترنت، شرایط تحصیل را برای دانش‌آموزان مناطق محروم مختلف کشور سخت و پیچیده کرده است. براساس گفته‌ها، مانی که یکی از شاگردان بسیار خوب بوده و علاقه زیادی به تحصیل داشته، تصمیم می‌گیرد تا برای بدست آوردن پول برای خرید گوشی هوشمند و حضور در کلاس‌های آنلاین به همراه مادرش کولبری کند. اما در این راه برای مانی ۱۴ ساله حادثه‌ای رخ می‌دهد که بسیار نگران‌کننده است.

کولبری

به گزارش همشهری آنلاین، مانی ۱۴ ساله و مادرش در حال کولبری بودند و چند بسته لوبیا را به سمت عراق می‌بردند. در مسیر ماموران مرزی سر رسیدند و بارها را متوقف کردند. یکی از ماموران از مانی خواست تا بارش را زمین بگذارد اما مانی تصمیم می‌گیرد تا بدود و فرار کند که ناگهان پایش پیچ می‌خورد و به پایین کوه سقوط می‌کند و آسیب جدی می‌بیند.

این حادثه آسیب جدی به چشم‌های مانی وارد کرده و خونریزی زیادی داشته است. در واقع تمامی تلاش‌های او برای خرید یک گوشی هوشمند بود تا بتواند کلاس‌های آنلاین شبکه شاد حضور پیدا کند و مانند دیگر دانش‌آموزان به تحصیل در این دوران ادامه دهد. اما اکنون نه به گوشی هوشمندش رسیده و نه دیگر سلامتی آن را دارد تا بتواند تحصیل کند.

در مطالب قبلی اشاره کرده‌ بودیم که آموزش آنلاین می‌تواند تاثیرات خوبی بر دانش‌آموزان داشته باشد و دانش‌آموزان را با بُعد جدیدی از تحصیل و آموزش آشنا کند. اما اکنون به جرات می‌گوییم که آموزش آنلاین در ایران برای عده‌ی محدودی مثبت خواهد بود و در مناطق محروم کشور که شامل بخش گسترده‌ای از کشور بوده و امکانات بسیار کم است، این شیوه آموزشی می‌تواند تاثیر بدی بر دانش‌آموزان داشته باشد و زندگی مردم این منطقه را تحت تاثیر قرار دهد. شما عزیزان می‌توانید نظرات خود را در رابطه با آموزش آنلاین از شبکه شاد در ایران با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: تاثیر آموزش آنلاین بر یادگیری دانش‌آموزان در دوران تحصیلی

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۲ دیدگاه

  1. Avatar امیر گفت:

    لعنت به فقر

  2. Avatar M0 گفت:

    نتیجه میگیریم که کولبرا همه یا خودشون کشته میشن یا مردم میرن میکشنشون :))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.