کیسه‌های خرید پلاستیکی بازیافتی

آیا کیسه‌های خرید پلاستیکی بازیافتی در دوران شیوع ویروس کرونا ایمن هستند

در این روزهای قرنطینه خانگی و سختی مراقبت از سلامتی خود در برابر بیماری همه‌گیر جدید، پزشکان و محققان در تلاش برای شناخت هر چه بیشتر رفتار این ویروس و افزایش آگاهی مردم در این زمینه هستند. در این بین برخی از آن‌ها این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا کیسه‌های خرید پلاستیکی بازیافتی در دوران شیوع ویروس کرونا ایمن هستند؟ در ادامه با همراهی دینو به پاسخ این سوال توجه کنید.

کیسه‌های خرید پلاستیکی بازیافتی

با گسترش جهانی ویروس کرونا، در بیشتر مناطق جهان قوانین دشواری به منظور رعایت بهداشت وضع شده است. یکی از این موارد ممنوعیت استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی بازیافتی در بخش‌هایی از ایالات متحده آمریکا است. برخی از کارشناسان معتقدند این کیسه‌های خرید نوعی تهدید نظری برای سلامتی افراد به حساب می‌آیند. بر اساس گزارشات کلیولند اوهایو، ممنوعیت استفاده از کیسه‌های قابل استفاده مجدد یکی از مقرراتی است که به تازگی توسط برخی از فروشگاه‌های مواد غذایی برای محافظت از سلامت مشتریان اجرا می‌شود. با این حال هنوز داده‌های معتبری برای پشتیبانی از این حرکت، وجود ندارد. کیف‌های قابل استفاده مجدد عموما از جنس پلاستیک یا پارچه هستند. طبق مطالعات آزمایشگاهی انجام شده، ویروس به مدت سه روز بر روی پلاستیک باقی می‌ماند. این در حالی است که روی پارچه سریعا از بین می‌رود.

کیسه‌های خرید پلاستیکی بازیافتی در دوران شیوع ویروس کرونا

با این وجود همچنان به نظر می‌رسد شواهد زیادی در مورد نحوه انتشار ویروس‌ها از طریق کیسه‌های خرید پلاستیکی بازیافتی وجود ندارد. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که این کیسه‌ها می‌توانند حامل میکروب باشند. مطالعه سال 2011 دانشگاه آریزونا، روی 99 درصد از کیسه‌های آزمایش شده، وجود انواع باکتری‌ها را نشان داد. همین طور در طول همین مطالعه مشخص شد که 97 درصد از مردم، کیسه‌های خرید خود را نمی‌شویند. پس زمینه برای وجود بیماری روی آن‌ها بیشتر می‌شود.

تهدید نظری

تهدید مورد بحث درباره کیسه‌های غیربهداشتی حامل ویروس کرونا باعث شده است تا فروشگاه‌هایی مانند Giant Eagle ، Heinen’s و Dave استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی بازیافتی را تا اطلاع ثانوی ممنوع کنند. دکتر «کریگ هدبرگ» (Craig Hedberg)، استاد دانشکده بهداشت دانشگاه مینه سوتا، در نامه‌ای به رسانه‌ها در این باره توضیح می‌دهد:

در اکثر موارد، پاسخ صحیح یا غلط کاملی وجود ندارد. درست است که کسانی خطرات نظری وجود ویروس کرونا روی کیسه‌های قابل استفاده مجدد را مطرح می‌کنند، در این باره نگران باشند. همچنین می‌دانیم کیسه خریدی که از خانه شخص آلوده بیرون آمده باشد، آلوده بوده و قادر به انتقال مستقیم ویروس است؛ بنابراین، نیاز به رعایت فاصله فیزیکی در فروشگاه جدی‌تر می‌شود.

دکتر «توماس فایل» (Thomas File)، رئیس بخش بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شمال شرقی اوهایو و بخش بیماری‌های عفونی در Summa Health، همچنین گفت:

تهدید کیسه‌های بازیافتی در گسترش ویروس کرونا صرفا در حد نظریه است. اگر چه عدم استفاده از آن‌ها می‌تواند در کاهش خطر انتقال ویروس کمک کننده باشد؛ اما، این مورد اثبات نشده است. شما همیشه باید اقدامات مناسب برای فاصله اجتماعی را با پوشیدن ماسک و دستکش رعایت کنید.

کیسه‌های خرید پلاستیکی بازیافتی

در نهایت پزشکان توصیه می‌کنند که در صورت به کار بردن این کیسه‌های خرید، قبل از استفاده مجدد آن‌ها را بشویید. شما می‌توانید حتی آن‌ها را درون جعبه ماشین یا پارکینگ خانه خود نگهداری کرده و وارد منزل خود نکنید. با رعایت نکات بهداشتی تا ساخت درمان قطعی این بیماری، بهترین راه رعایت هر چه بیشتر مسائل بهداشتی و خودداری از حضور در مکان‌های عمومی است. شما درباره کیسه‌های خرید پلاستیکی بازیافتی در دوران شیوع ویروس کرونا چه نظری دارید؟ دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Cleveland

بیشتر بخوانید: بزرگ‌ترین اشتباه درباره ماسک زدن که اغلب افراد مرتکب آن می‌شوند

بیشتر بخوانید: با خوردن غذای بیرون کرونا نمی‌گیریم

امتیاز: 4.5 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.