5 نکته کلیدی که به شما کمک می کند تعارضات محل کار خود را مدیریت کنید

افراد به طرق مختلفی با تعارضات محل کار برخورد می‌کنند اما چگونه می‌توان این تعارضات را به طور مناسب در محل کار مدیریت کرد؟ تعارض به ندرت خود به خود حل می‌شود. در واقع تعارض اگر به طور پیشگیرانه و درست با آن برخورد نشود معمولاً تشدید می‌شود، بنابراین لازم است کارمندان و مدیران بدانند چگونه با چنین موقعیت‌هایی برخورد کنند. در اینجا 5 نکته در مورد اینکه چگونه کسب و کارها می‌توانند به طور عادلانه درگیری در محل کار را بدون نتایج منفی هدایت کنند، با شما به اشتراک می‌گذاریم.

تعارض در محل کار

حل مشکل برای تعارضات محل کار:

1. راه ارتباطی مناسب و همیشه بازی برای افراد ایجاد کنید

دانشگاه هاروارد می‌گوید ارتباط سازنده کلیدی است. در صورت بروز درگیری، باید فرصت‌های برابر برای هر یک از طرفین فراهم شود تا نگرانی‌های خود را بیان کنند. کارفرما از کارمندان می‌خواهد که زمان و مکانی را برای بحث و گفتمان بدون هیچ گونه مداخله یا حواس‌پرتی تعیین کنند و زمان کافی را برای هر یک از طرفین اختصاص دهند تا شخص مشکل خود را بیان کند.

اما دقیقا چه زمانی زمان مناسب برای ورود به بحث و سعی در حل کردن آن است؟ زمان‌بندی در چنین شرایطی بسیار مهم است. مدیران باید بتوانند تفاوت‌های ظریف احساساتی را که در درگیری‌های محل کار زیاد می‌شود، متوجه شوند و بررسی کنند. “آنچه گفته نمی‌شود اغلب به اندازه آنچه هست مهم است.” به یاد داشته باشید که قبل از حرکت رو به جلو، از هر زاویه‌ای موضوع را بررسی کنید.

2. به مشکل حمله کنید نه شخص

با تکیه بر نکته قبلی، زمانی که با یک درگیری در محل کار مواجه می‌شوید، یک مدیر خوب باید تلاش کند تا احساسات خود را کنار بگذارد و تصمیم بگیرد که به طور عینی روی مشکل مورد نظر تمرکز کند و در نظر داشته باشد که از حمله به هر یک از طرفین یا مقصر جلوه دادن آن‌ها خودداری کند. حتی اگر نظرات خاصی در مورد هر یک از طرفین درگیر دارید، به یاد داشته باشید که بی‌طرف باشید. این مسئولیت مدیریت است که با ذهنی باز گوش کند و سعی کند تعارض را به روشی دوستانه حل کند.

3. رفتار قابل قبول و غیر قابل قبول را تعریف کنید

برای اینکه یک محل کار کارکرد خوبی داشته باشد، باید چارچوبی از قوانین وجود داشته باشد. مدیران باید از همان ابتدا مشخص کنند که چه چیزی «رفتار قابل قبول» است. برای شروع، نوشتن توضیحات شغلی و شیوه‌های تجاری به وضوح به کارمندان کمک می‌کند. علاوه بر تشریح رفتار قابل قبول، می‌توانید رفتار غیرقابل قبول را هم مشخص کنید. انجام این کار قطعاً به همسو کردن انتظارات همه کمک می‌کند و از هرگونه سوء تفاهم در آینده که ممکن است ناخواسته منجر به افزایش درگیری شود، جلوگیری می‌کند.

4. به تعارضات در محل کار به عنوان فرصت نگاه کنید

در هر تعارض یک فرصت یادگیری برای مدیران یا کارفرمایان شرکت و کارمندان آن وجود دارد. از این اهرم استفاده کنید و چیز بد را به چیزی تبدیل کنید که بتوانید از آن بهره ببرید. نکته کلیدی این است که به مشکلات سطحی نگاه کنید و پتانسیل رشد و توسعه را شناسایی کنید. همیشه سعی کنید کارمندان خود را تشویق کنید تا اختلافات خود را به روش‌های سازنده و نوآورانه حل کنند!

بدترین کاری که هر مدیر می‌تواند انجام دهد نادیده گرفتن تنش‌ها یا درگیری‌ها در تلاش برای حفظ هماهنگی است. هیچ کس از صرفاً پنهان کردن اختلافات زیر فرش چیزی به دست نمی‌آورد. ممکن است در ابتدا انجام این کار سخت باشد اما قطعا مواجه شدن با درگیری و حل آن به عنوان یک تیم، می‌تواند در مدیریت کسب و کار کمک‌کننده باشد.

5. ایجاد یک فرهنگ تیمی قوی برای به حداقل رساندن تنش‌ها

ایجاد یک فرهنگ تیمی قوی و منسجم برای موفقیت هر شرکتی حیاتی است. ایجاد ارزش‌های اصلی و همسو می‌تواند تنش‌ها را در محل کار کم کند و درک متقابل را افزایش دهد. مدیران باید با کفش‌ کارمندان خود راه بروند و خود را جای کارمندان بگذارند. آن‌ها باید با کارمندان در سطح قابل‌توجهی ارتباط برقرار کنند، که به نوبه خود به آنها کمک می‌کند در موقعیت‌های پرتنش بهتر و منصفانه‌تر رفتار کنند.

رهبران باید الگوی خوبی برای تیم خود باشند حتی در مواقع دشوار و درگیری کاری. با در نظر گرفتن این نکات، کارفرمایان هر کسب و کاری می‌‌توانند هر گونه تضاد را برطرف کنند و محیط کار را به مسیر رسیدن به موفقیت بیشتر برگردانند.

نظرات خود را در مورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.