زبان عشق یا Love Language چیست؟

در این مطلب درباره‌ی زبان عشق و انواع آن صحبت می‌کنیم. عشق یکی از عمیق‌ترین احساساتی است که شما می توانید به عنوان یک انسان تجربه کنید به خصوص زمانی که این عشق را نسبت به انسان دیگری تجربه کنید. اما دادن عشق و گرفتن آن ممکن است پیچیده باشد به خصوص اگر شما و شریک زندگیتان روش‌های متفاوتی برای ابراز آن داشته باشید. زبان عشق همان راه ابراز عشقتان به طرف مقابل است.

انواع زبان عشق:

انواع زبان عشق

زبان عشق یا love language می‌تواند به چند روش بیان شود:

  • ابراز محبت
  • گذراندن زمان با کیفیت
  • کاری انجام دادن
  • لمس فیزیکی
  • گرفتن و دادن هدیه

زمانی که افراد به زبان عشقی که شریک زندگیشان دارند، صحبت نمی‌کنند یا به روشی متفاوت عشق می‌ورزند یا عشق می‌گیرند، چالش‌های رابطه‌ای را تجربه می‌کنند و در نهایت احساس می‌کنند که دوست داشته نمی‌شوند. با این حال می‌توان این مشکل را با یادگیری صحبت کردن به زبان عشق همسرتان حل کرد که می‌تواند به رشد روابط شما، عمیق‌تر شدن عشقتان و بهبود ارتباطتتان کمک کند.

یادگیری صحبت کردن به زبان عشق شریک زندگی‌تان و همچنین به اشتراک گذاشتن زبان خودتان می‌تواند به تقویت رابطه، کاهش سوء تفاهم‌ها و شادی و رضایت بیشتر رابطه کمک کند.

کلمات محبت‌آمیز

اگر زبان عشق شریک زندگی شما کلمات محبت آمیز است، آنها احتمالاً می‌خواهند مورد قدردانی قرار بگیرند و ارزشی که برای شریک زندگیشان دارند، به آن‌ها یادآوری شود. افراد با این زبان عشق معمولا لحن ملایم، کلمات محبت‌آمیز و درخواست‌های فروتنانه را ترجیح می‌دهند.

راه دیگر برای استفاده از کلمات محبت‌آمیز این است که در مقابل دوستان، خانواده یا همکاران از شریک زندگی خود تعریف کنید. با این کار پارتنر شما بیشتر احساس می‌کند که دوستش دارید.

همچنین می‌توانید برای آن‌ها جملات نشاط‌آور بفرستید، یادداشت‌های عاشقانه بنویسید یا پیام‌های متنی سرگرم‌کننده بسازید. سخنان مثبت و محبت آمیز شما می‌تواند کمک زیادی به احساس دوست داشتن و ارتباط آنها کند.

زمان با کیفیت

در طول زمانی که با هم هستید، مهم است که توجه خود را روی یکدیگر متمرکز کنید و از گوشی‌های خود، رسانه‌های اجتماعی و کار فاصله بگیرید.

راه دیگر برای تجربه این زبان عشق، اختصاص زمانی برای یک مکالمه با کیفیت و عمیق است. با صرف این زمان، هر دوی شما زمانی برای به اشتراک گذاشتن افکار، احساسات و خواسته‌های خود دارید که برای احساس دوست داشتن بسیار مهم است.

زمان با کیفیت همچنین می‌تواند شامل انجام کاری با هم مانند پیاده‌روی، شرکت در یک فعالیت سرگرم‌کننده یا صرف شام با هم باشد. نکته کلیدی این است که روی یکدیگر تمرکز کنید و به آنچه که دیگری فکر می‌کند، احساس می‌کند وصحبت می‌کند، توجه کنید.

لمس فیزیکی

در حالی که لمس فیزیکی اغلب بخشی جدایی‌ناپذیر از هر رابطه است، برای افرادی که این را به عنوان زبان اصلی عشق خود می‌بینند، یک راه موثر برای برقراری ارتباط است. نشان دادن عشق به شریک زندگی به این طریق می‌تواند شامل در آغوش گرفتن، گرفتن دست، ماساژ دادن، بوسیدن و صمیمیت جنسی باشد.

حتی در آغوش گرفتن روی کاناپه، دست زدن به بازوی آن‌ها یا ضربه زدن آرام به شانه می‌تواند عشق را نشان دهد. با این حال مهم است که بفهمید شریک زندگی شما چه نوع لمس فیزیکی می‌خواهد.

از او بپرسید که چه چیزی را دوست دارد و چه چیزی را دوست ندارد یا در مورد لمس کردن چه چیزی را ترجیح می‌دهد. برخی افراد ممکن است گرفتن دست در جمع یا بوسه خداحافظی را دوست داشته باشند.

گرفتن یا دادن هدیه

هدیه دادن همیشه در روابط موثر بوده است. وقتی به کسی هدیه می‌دهید نه تنها روی رابطه خود سرمایه گذاری می‌کنید بلکه با این کار نشان می‌دهید که به یاد او هستید و برای او ارزش قائلید.

البته انتخاب یک هدیه همیشه کار آسانی نیست اما هدیه گرفتن نیازی به هزینه یا زمان زیادی ندارد. به طور مثال چیدن چند گل ساده هم می‌تواند تاثیرگذار باشد. به خصوص اگر گل برای شریک زندگی شما اهمیت خاصی داشته باشند. هدیه دادن همچنین سطحی از از خودگذشتگی و قدردانی را نشان می‌دهد.

انجام دادن کاری برای شریک زندگیتان

اگر زبان عشق شریک زندگی شما انجام دادن کاری برای شما باشد، زمانی که کاری برای او انجام می‌دهید احساس دوست داشته شدن بیشتری می‌کنند. به طور مثال به عهده گرفتن بخشی از مسئولیت آنها در کار خانه برای کمک به شریکتان می‌تواند آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

پیشنهاد انجام کارها برای شریک زندگی خود یا حتی انجام کاری بدون اینکه از شما خواسته شود نشان می‌دهد که به او فکر می‌کنید. این کار می‌تواند آن‌ها را خوشحال کند.

زبان عشق شما و همسرتان چیست؟

با یادگیری دوست داشتن شریک زندگی خود به روش‌های معنی‌دار و ابراز آن، احتمالاً ناامیدی در رابطه را کم می‌کنید و ارتباط و صمیمیت خود را افزایش می‌دهید.

شما می‌توانید با یک تست آنلاین زبان عشق خودتان یا شریکتان را متوجه شوید یا می‌توانید از شریک زندگیتان سؤالاتی بپرسید تا بفهمید چگونه دوست دارد عشق خود را بیان کند. به عنوان مثال، از شریک زندگی خود بپرسید: “یک شریک ایده آل برای او چگونه است؟” سپس به نحوه توصیف کردن آن توجه کنید.

اگر هنگام تماشای یک فیلم خوب به نوازش روی کاناپه اشاره کند، این ممکن است به معنای زبان عاشقانه لمس فیزیکی باشد. اگر می‌گویند با هم پیاده‌روی طولانی کنید، این می‌تواند نشان‌دهنده گذراندن زمان با کیفیت باشد. اگر می‌گویند که دوست دارند یادداشت‌های کوچکی روی ماشین خود داشته باشند یا یک متن تصادفی بگیرند که به آنها بگوید چقدر برای کسی مهم هستند، این می‌تواند نشان‌دهنده کلمات محبت آمیز در زبان عشق آنها باشد.

مزایای درک زبان عشق چیست؟

  • صمیمیت بیشتری ایجاد می‌کند
  • فداکاری سالم را ترویج می‌دهد
  • کمک به مدیریت احساسات و عواطف شما
  • ارتباطتتان با شریک زندگی را تقویت می‌کند
  • رضایت از رابطه را بیشتر می‌کند
  • همدلی را ترویج می‌دهد

نتیجه

پنج زبان عشق عبارتند از کلمات محبت آمیز، زمان با کیفیت، لمس فیزیکی، گرفتن هدیه و انجام دادن کاری برای شریکتان. یادگیری و استفاده از زبان عشق مورد علاقه همسرتان می‌تواند به شادی و رضایت بیشتر در رابطه منجر شود. وقتی متوجه شدید که شریک زندگی شما در تلاش است تا زبان عشق مورد علاقه شما را بفهمد و استفاده کند، احساس عشق و رضایت شما از رابطه بیشتر می‌شود. می‌توانید با شرکت در یک تست آنلاین، زبان عشق خود و شریک زندگی خود را متوجه شوید. همچنین می‌توانید از خود یا شریک زندگی‌تان سؤالاتی در مورد اینکه یک شریک ایده‌آل چگونه به نظر می‌رسد و چه چیزی باعث می‌شود شما یا آنها احساس دوست‌داشتن کنید، بپرسید.

زبان عشق شما چه چیزی است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.