راه‌ هایی برای مدیریت رابطه از راه دور

شما ممکن است با کسی در رابطه باشید که به دلایل کاری، تحصیلی و… مجبور به دور شدن و رفتن به یک شهر یا کشور دیگری شده است یا حتی ممکن است با شخصی از کشور دیگری آشنا شده باشید و رابطه خوبی را باهم تجربه کنید. رابطه از راه دور یا لانگ دیستنس اگرچه ممکن است در ابتدا ترسناک یا چالش برانگیز به نظر برسد اما این مدل رابطه می‌تواند موفقیت آمیز هم باشد، فقط به کمی توجه و خلاقیت نیاز دارد.

پاتریک چیتهام، روانشناس می‌گوید: افراد در رابطه از راه دور باید در انجام کارهایی که به پیشرفت روابط کمک می‌کند، هدفمندتر و سخت کوش باشند.

مدیریت رابطه لانگ دیستنس

راه‌هایی برای مدیریت رابطه از راه دور:

در مورد نیازهای رابطه صحبت کنید

وقتی برای اولین بار یک رابطه از راه دور را شروع می‌کنید، تصمیم بگیرید که چقدر می‌خواهید صحبت کنید. ممکن است هر دوی شما موافق باشید که می‌خواهید همیشه باهم در ارتباط باشید و باهم صحبت کنید اما در مورد معنای واقعی آن با یکدیگر هم نظر نباشید. اگر سطوح ایده آل ارتباط شما متفاوت است، رسیدن به توافق می‌تواند به مدیریت ارتباطتان کمک کند.

یک تماس تلفنی گاه به گاه و نشان دادن این مورد که به پارتنرتان فکر می‌کنید، می‌تواند عالی باشد اما برای مکالمات طولانی‌تر بهتر است به طوری برنامه ریزی کنید که هردو در بهترین حالت خود باشید. برای مثال، اگر پارتنر شما تا دیروقت بیدار است و شما عادت به زود خوابیدن دارید، سعی کنید قبل از شام یا بلافاصله بعد از شام تماس بگیرید.

استقلال خود را حفظ کنید

اگر شریک زندگی‌تان کیلومترها از شما دورتر باشد، ممکن است احساس کنید بخشی از وجود شما گم شده است اما سعی کنید به روال معمول خود ادامه دهید. به یاد داشته باشید، شما فقط بخشی از یک رابطه نیستید، شما خودتان را دارید و باید روی وجود خود حساب باز کنید. به علاوه مشغول بودن معمولا به تسکین احساس تنهایی کمک می‌کند.

حتی اگر پارتنر شما در طول روز برای صحبت مداوم با شما وقت داشته باشد، بهتر است برای حفظ استقلال خود مدتی را به تنهایی یا با دوستان و خانواده بگذرانید.

راه‌های ارتباطی خود را تغییر دهید

تغییر نحوه برقراری ارتباط ممکن است به شما کمک کند احساس ارتباط بیشتری داشته باشید. می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهای خود را با تلگرام به اشتراک بگذارید، در مسنجر فیس‌بوک چت کنید، هر از گاهی پیامک ارسال کنید و در زمان استراحت ناهار یا صبح که از خواب بیدار می‌شوید، یک تماس تلفنی سریع برقرار کنید.

شما می‌توانید به روش‌های ارتباطی غیر دیجیتال هم فکر کنید. نوشتن نامه یا فرستادن یک بسته سورپرایز می‌تواند ایده بسیار خوبی باشد.

از امور پیش پاافتاده غافل نشوید

ابراز احساسات و بیان مسائل پیش و پاافتاده می‌تواند به شما در تثبت و حتی بیشتر شدن ارتباط عاطفیتان کمک کند. بنابراین از به اشتراک گذاشتن چیزهایی که به نظر پیش پاافتاده و حتی کسل‌کننده به نظر می‌رسند، نترسید. آنچه برای ناهار خورده‌اید، همسایه‌های جدیدتان یا چیز‌هایی که از بازار خریده‌اید را با شریکتان به اشتراک بگذارید.

یادآوری‌های فیزیکی یکدیگر را به اشتراک بگذارید

به مسواک آنها در حمام، مربای مورد علاقه آنها در یخچال یا حتی بوی شامپوی آنها روی بالش تخت فکر کنید. همه اینها می‌توانند به شما کمک کنند حضور شریک خود را حتی زمانی که صدها کیلومتر دورتر از شما هستند به خاطر بسپارید و می‌توانید این احساسات را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

فعالیت‌هایی که می‌توانید باهم امتحان کنید

با قدم زدن در خواربارفروشی، می‌شنوید که زن و شوهری در حال بحث در مورد اینکه شام چه چیزی درست کنند، هستند. شما احساس حسادت می‌کنید که نمی‌توانید با شریک زندگی خود خرید کنید. اما فاصله فیزیکی به این معنی نیست که نمی‌توانید کارها را با هم انجام دهید، فقط به کمی خلاقیت نیاز دارید.

رابطه از راه دور

با هم فیلم تماشا کنید

به لطف افزایش استریم، می‌توانید فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی را با هم تماشا کنید. در حال حاضر برنامه‌های زیادی وجود دارد امکان فیلم دیدن با دوستان و یا پارتنرتان را برای شما فراهم می‌کند.

قدم زدن

زمانی که در بیرون از خانه هستید یا در مکان مورد علاقه‌تان هستید می‌توانید با یک تماس تلفنی، احساسات خود را به اشتراک بگذارید، از اتفاقات مختلف عکس بگیرید و در مورد موارد مختلف با هم صحبت کنید. بهتر است این کار را در هنگام قدم زدن همزمان با شریکتان انجام دهید. هماهنگی برای انجام یک فعالیت مشابه می‌تواند حس ارتباطی شما را بیشتر کند.

پیاده‌روی و گپ ویدیویی همزمان ممکن است امن‌ترین گزینه نباشد، بنابراین یک پارک مورد علاقه یا مکان آرامی را برای یک تماس ویدیویی کوتاه پیدا کنید.

با هم به یک سرگرمی بپردازید

سرگرمی‌ها می‌توانند شما را به چالش بکشند، به شما کمک کنند زمان را به شیوه‌ای لذت‌بخش بگذرانید و آرامش رابطه را تقویت کنید. اگر شما و شریک زندگی‌تان هر دو زمان کافی برای امتحان کردن یک سرگرمی جدید دارید، به فکر پیدا کردن کاری باشید که می‌توانید آن ‌را با هم انجام دهید.

موارد زیر می‌تواند سرگرمی‌های دو نفره خوبی باشند:

  • بافندگی
  • نقاشی یا طراحی
  • یوگا
  • آشپزی
  • یادگیری زبان جدید

حتی می‌توانید همزمان کارهای مختلف را با هم انجام دهید، به طور مثال چت ویدیویی در حالی که یکی از شما در حال تمرین گیتار است و دیگری طراحی می‌کند.

برای یک قرار ملاقات شبانه برنامه‌ریزی کنید

شاید نتوانید شخصاً به قرار ملاقات بروید اما همچنان می‌توانید فضایی رمانتیک در خانه ایجاد کنید، موسیقی بگذارید، شمع روشن کنید و نوشیدنی مورد علاقه خود را با هم میل کنید.

صمیمیت فیزیکی و جنسی بخش مهمی از بسیاری از روابط است و حتی اگر نمی‌توانید مستقیماً و فیزیکی در کنار شخص باشید، همچنان می‌توانید احساس صمیمیت جنسی را ایجاد کنید.

همدیگر را در جمع‌های خانوادگی و دوستانه قرار دهید

اشتراک‌گذاری رویدادهای خاص یا حتی پاتوق‌های معمولی به حفظ احساس مشارکت در زندگی یکدیگر کمک می‌کند. همچنین به شما کمک می‌کند با خانواده و دوستانی که ممکن است آنها را نبینید در ارتباط باشید.

در صورتی که پارتنر شما به تنهایی در یک شهر جدید زندگی کند و هیچ عزیزی در آن نزدیکی نیست، برقراری ارتباطی مانند این می تواند بسیار مهم باشد

کارهای خانه را با هم انجام دهید

شستن ظروف، لباس و یا تمیز کردن توالت، قطعا کار‌های موردعلاقه شما برای گذراندن روزتان نیستند به خصوص اگر مجبور باشید همه چیز را خودتان انجام دهید. شما نمی‌توانید از صدها مایل دورتر به یکدیگر کمک کنید اما صحبت کردن در حین کار می‌تواند باعث شود که کارها کمتر خسته‌کننده به نظر برسند.

در نهایت به یکدیگر اعتماد کنید و در مورد مشکلات رابطه باهم صحبت کنید

زمانی که رفتار همسر یا پارتنرتان غیرعادی به نظر می‌رسد، طبیعی است که نگران باشید. شاید آنها یک تماس شب بخیر را از دست بدهند، در مورد دوستان جدید زیاد صحبت کنند یا برای چند روز کمتر به شما پیام دهند. وقتی این اتفاق می‌افتد، به جای اینکه اجازه دهید نگرانی‌ها شما را آزار دهد که هر شب کجا بوده‌اند یا عکس‌هایی از آنها در رختخواب بخواهید، نگرانی‌هایتان را با آن‌ها در میان بگذارید و سعی کنید در مورد مواردی که ذهن شما را درگیر می‌کند به جای فکر کردن، با آن‌ها صحبت کنید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.