7 تمرین برای برای فرم دادن و جوانسازی گردن

با بالا رفتن سن، احتمال چروک و افتادگی پوست زیر گردن بیشتر می‌شود و در حالی که بسیاری افراد برای خلاص شدن از این چین و چروک‌ها به دنبال جراحی زیبایی هستند، مطالعات نشان داده‌اند که یک ورزش روزانه 30 دقیقه‌ای صورت و گردن می‌تواند در جوانسازی پوست گردن و فرم دادن به آن تاثیر به سزایی داشته باشد.

6 تمرین برای فرم دادن به گردن:

1. فشار پیشانی

جوانسازی گردن

می‌توانید این تمرین را به صورت نشسته یا ایستاده انجام دهید و با سر خود به دستانتان فشار بیاورید. سر و دستانتان را حرکت ندهید و فقط فشار وارد کنید. این وضعیت را به مدت 10 ثانیه نگه دارید.

در حرکت دوم دستان خود را روی گردن خود قرار دهید و سر خود را به عقب فشار دهید. این حالت را هم به مدت 10 ثانیه نگه دارید.

2. گردن قو

فرم دادن به گردن

این یکی از حرکات ساده و کلاسیک در یوگا است. سر خود را به سمت چپ و عقب بچرخانید تا جایی که عضلات گوش خود را احساس کنید. 6 تا 8 ثانیه در این حرکت بمانید. سر خود را به حالت اول برگردانید و همین حرکت را برای سمت دیگر تکرار کنید.

3. حرکت بوسه

جوانسازی صورت و گردن

برای این تمرین یک صندلی راحت انتخاب کنید و با پشت صاف بنشینید. در این حرکت به سقف نگاه کنید و سعی کنید شکل بوسیدن به لبانتان بگیرید. 20 بار این کار را تکرار کنید و سپس استراحت کنید.

4. ماهی در حال بلعیدن

رفع چین و چروک گردن

با پشت صاف بنشینید و دوباره به سقف نگاه کنید اما این بار دست راست خود را روی استخوان ترقوه قرار دهید و فشار ملایم و رو به پایینی به ترقوه وارد کنید. لب‌های خود را دور دندان‌های خود بپیچید و شروع به باز و بسته کردن دهان خود کنید. این حرکت را 5 بار تکرار کنید. حالا با دست چپ دوباره این تمرین را انجام دهید.

5. لیفت گردن

لیفت گردن

روی یک تشک به پشت دراز بکشید، زانوهای خود را خم کرده و دستانتان در امتداد بدنتان باشد. سپس به آرامی سر و گردن خود را از زمین بلند کنید. در حالی که سرتان در هوا است، سر خود را به آرامی به سمت راست و سپس به چپ بچرخانید. همچنین سر خود را به سمت جلو و به حالت اولیه (نه عقب) برگردانید و سپس سر خود را روی زمین بگذارید.

قبل از این که احساس خستگی کنید تا جایی که می‌توانید این تمرین را تکرار کنید.

6. سگ رو به بالا

زیبایی گردن

در این حرکت رو به شکم دراز بکشید و سعی کنید مطابق تصویر بالاتنه خود را بالا بیاورید. در حالی که آرنج‌ها درست زیر شانه‌هایتان قرار گرفته‌اند، هر دو بازو را صاف کنید. چانه خود را به سمت بیرون خم کنید تا بدن در وضعیت C معکوس قرار بگیرد. چند ثانیه در این حرکت بمانید و دوباره تکرار کنید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.