ارزان ترین کشور های جهان که می‌توانید برای سال 2022 در نظر بگیرید

با توجه به مشکلات عرض و ویزا، امکان مسافرت به خیلی از کشور‌ها برای ما ایرانیان، سخت و گاهی اوقات غیر ممکن است و مقرون به صرفه نیست. ما در دینو 9 مورد از ارزان ترین کشور های جهان را برای مسافران و کوله‌گردانی که به دنبال سفر بی‌دردسر و مسافرت مقرون به صرفه هستند، با شما اشتراک می‌گذاریم.

ارزان ترین کشور های جهان در سال 2022:

1. تایلند

ارزان ترین کشور های جهان تایلند

در چند کشور می‌توانید با کمتر از 1.5 دلار انواع غذاهای خیابانی خوشمزه و تازه بخرید؟ در چند کشور می‌توانید اقامتگاه خوبی با کمتر از 15 دلار در هر شب پیدا کنید؟ تایلند یکی از ارزان‌ترین کشورها برای سفر است و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبایی دارد. مسافران می‌توانند از کوه‌های مرتفع شمال تایلند تا سواحل و جزایر جنوبی تایلند دیدن کنند.

ارزان ترین کشور های جهان تایلند

اگر به دنبال کشوری ارزان برای سفر هستید که همه چیز را از غذا و اقامتگاه عالی و ارزان تا آب و هوای استوایی و مناظر خیره‌کننده داشته باشد، تایلند را فراموش نکنید.

2. اندونزی

ارزان ترین کشور های جهان اندونزی

اندونزی یکی از متنوع ترین کشورهای جنوب شرقی آسیا است. اندونزی با داشتن جزایر بسیار، جنگل‌ها و آتشفشان‌های دورافتاده، یکی از بهترین کشورهای جهان برای بازدید است. جاوه، جزیره اصلی اندونزی، خانه معبدهای خیره کننده‌ای است که بازدید از آن‌ها بسیار ارزان است. حتی اگر چندین بار هم به اندونزی رفته باشید، این کشور همیشه چیزی در آستین خود دارد که دفعه قبل آن را تجربه نکرده‌اید.

ارزان ترین کشور های جهان اندونزی

3. ویتنام

ارزان ترین کشور های جهان ویتنام

ویتنام یکی دیگر از مقاصد مسافرتی عالی و ارزان در آسیای جنوب شرقی است که تجربه‌ای بی‌نظیری برای شما به ارمغان می‌آورد. مانند بسیاری از کشورهای جنوب شرقی آسیا، ویتنام هیچ شباهتی به همسایگان خود ندارد و ارزش بازدید را دارد.

تنوع مناظر و فرهنگ‌هایی که با تاریخ غنی و گذشته تاریک آن عجین شده‌اند، از جاذبه‌های اصلی مسافران برای بازدید از ویتنام است. غذای ویتنام نیز یکی از بهترین و ارزان‌ترین غذاهای منطقه است. در کنار اقامت ارزان، زیرساخت‌های گردشگری مناسب و مناظر متنوع، شما یکی از ارزان‌ترین کشورهای جهان را در سفر به آسیای جنوب شرقی دارید که قطعاً نباید آن را از دست بدهید.

ارزان ترین کشور های جهان ویتنام

4. کلمبیا

ارزان ترین کشور های جهان کلمبیا

از بیرون، کلمبیا ممکن است به عنوان کشوری ارزان برای بازدید به نظر نرسد، اما اگر عمیق‌تر نگاه کنید و زمان بیشتری را در اینجا بگذرانید، متوجه خواهید شد که غذا، اقامتگاه و کارهایی که می‌توانید در کلمبیا انجام دهید در واقع بسیار مقرون به صرفه هستند و گاهی اوقات، ارزان‌تر از اکثر جاها. می‌توانید به صورت رایگان در کلاس رقص سالسا در مدلین شرکت کنید یا پیاده روی در دره کوکو را در سالنتو داشته باشید. کلمبیا قطعاً سزاوار یک جایگاه در این لیست است.

ارزان ترین کشور های جهان کلمبیا

5. پرو

ارزان ترین کشور های جهان پرو

وقتی صحبت از جاذبه‌های گردشگری به میان می‌آید، پرو قطعا یکی از بهترین کشورهای جهان است. از بازدید از عجایب معروف جهان، ماچو پیچو گرفته تا پیاده روی در اطراف کوه‌های آند در هوآراز و کوسکو. این کشور دارای تاریخ غنی مایاها است، رشته کوه‌های آند خیره‌کننده که تعداد بی‌نهایت ماجراجویی را می توانید در آن انجام دهید و بهترین غذاهای آمریکای جنوبی را امتحان کنید.

با هزینه غذا حدود 2.5 دلار برای هر وعده غذایی و هزینه اقامت در هر شب 7 دلار، شما می‌توانید با حداقل 15 دلار در روز در سراسر پرو سفر کنید.

ارزان ترین کشور های جهان پرو

6. سریلانکا

ارزان ترین کشور های جهان سریلانکا

سریلانکا مملو از جاذبه‌های گردشگری جذاب و کارهایی است که باید انجام دهید. تاریخ غنی و جالبی که ریشه در بودیسم دارد و مناظر شگفت‌انگیز مانند شهر باستانی پولونارووا، معبد دندان در کندی و معروف‌ترین آنها، صخره شیر سیگرییا در انتظار شماست.

ارزان ترین کشور های جهان سریلانکا

هزینه اقامت در سریلانکا نیز ارزان است و یک اتاق خصوصی حدود 16 دلار در هر شب و خوابگاه تنها 6 دلار برای هر تخت دو طبقه هزینه دارد. غذا در سریلانکا نیز نباید بیش از 1.5 دلار برای هر وعده غذایی هزینه داشته باشد و حمل و نقل در سریلانکا، با شبکه‌های گسترده راه‌آهن در سراسر کشور، به شما این امکان می‌دهد تا به راحتی و ارزان در سراسر کشور حرکت کنید.

7. ترکیه

ارزان ترین کشور های جهان ترکیه

از دیدگاه اکثر مسافرانی که فقط از مکان‌های توریستی مانند استانبول و کاپادوکیه دیدن کرده‌اند، ترکیه ممکن است مکانی ارزان برای سفر به نظر نرسد، اما اگر تصمیم گرفتید از مکان‌هایی مانند فتحیه، وان و کارس دیدن کنید، از ارزان بودن این کشور شگفت زده خواهید شد.

ارزان ترین کشور های جهان ترکیه

مناظر جذاب زیادی برای دیدن و کارهای شگفت‌انگیزی در سراسر این کشور وجود دارد، از بازدید از شهر باستانی دورافتاده ارمنی آنی در قارص تا پیاده‌روی در دره پروانه‌ها و کمپینگ در فتحیه یا حتی پیاده روی در مسیر لیسیا، یکی از زیباترین مسیرهای جهان.

8. گرجستان

ارزان ترین کشور های جهان گرجستان

وقتی صحبت از جاذبه‌های توریستی به میان می‌آید، گرجستان شهر تفلیس را نیز در خود جای داده‌است که روز به روز در بین کوله‌گردها محبوب‌تر می‌شود. در این شهر کافه‌ها و بارهای دنج و هوای فوق‌العاده برای گشت و گذار شما کم نیست. برای دوستداران طبیعت، کازبیگی مکانی عالی برای فرار از پایتخت شلوغ و غوطه‌ور شدن در زیبایی خیره‌کننده رشته کوه قفقاز است.

ارزان ترین کشور های جهان گرجستان

شما می‌توانید روزانه 15 دلار در روز در گرجستان هزینه کنید و هزینه غذا حدود 2 دلار برای هر وعده غذایی و هزینه اقامت در هاستل برای هر شب 6 دلار است. همچنین حمل و نقل در سراسر کشور بسیار مقرون به صرفه است.

9. نپال

ارزان ترین کشور های جهان نپال

نپال کشور کوچکی که در میان رشته کوه‌های هیمالیا در جنوب آسیا قرار دارد و فرصت‌های زیادی را برای دوستداران طبیعت و کوهنوردان فراهم می‌کند. شما می‌توانید در اطراف رشته کوه هیمالیا پیاده‌روی کنید.

ارزان ترین کشور های جهان نپال

حتی اگر اهل پیاده‌روی نیستید، در شهرهایی مانند کاتماندو و بوخارا می‌توانید تفریحات ارزانی داشته باشید. مانند میدان معروف دوربار که می‌توانید به صورت رایگان از آن دیدن کنید، یا قایق سواری روی دریاچه بوخارا. هزینه غذا در نپال به ازای هر وعده غذایی 1.5 دلار است و می‌توانید اقامتی با قیمت 6 دلار در هر شب در هاستل داشته باشید.

آیا کشور دیگری را می‌شناسید که در لیست ارزان ترین کشور های جهان قرار بگیرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar مهمان گفت:

    خیلی وقت بود مونده بودم کجا برم
    دمتون گرم (((:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.