چه غذاهایی را با معده خالی بخوریم و از چه مواردی دوری کنیم؟

مهم است مراقب غذاهایی که با معده خالی سر صبح می‌خورید، باشید زیرا اولین چیزی که در صبح می‌خورید مشخص می‌کند که بقیه روز شما چگونه پیش می‌رود. عادات غذایی سالم باعث بهبود خلق و خو و قدرت بدن شما در طول روز می‌شود. در کنار انتخاب غذا، زمان مناسب غذا خوردن هم بسیار مهم است.

خوردن برخی از غذاها با معده خالی باعث مشکلات گوارشی می‌شود و مهم نیست که به طور کلی چقدر سالم باشند. در حالی  که برخی مواد غذایی معده شما را آرام کرده و عملکرد بدن شما را بهبود می‌بخشد.

چ غذایی با معده خالی بخوریم؟

چه غذاهایی را با معده خالی بخوریم:

1. هندوانه

هندوانه فواید زیادی برای سلامتی دارد و اگر صبح بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب آن را بخورید، مضر نخواهد بود. هندوانه یک میوه فوق العاده برای فصل تابستان است! بدن شما را هیدراته می‌کند و به اجابت مزاج بهتر در صبح کمک می‌کند. این میوه حاوی لیکوپن است که می‌تواند به بهبود سلامت کلی شما کمک کند.

2. بادام و خرما خیس خورده

بادام خیس شده در بسیاری از خانواده‌های هندی با معده خالی مصرف می‌شود. خوردن بادام خیس شده هضم غذا را آسان می‌کند و سطح pH معده شما را متعادل می‌کند. با این حال برای جلوگیری از افزایش وزن، آن را در حد اعتدال مصرف کنید.

3. دانه چیا

دانه چیا در رژیم غذایی روزانه می‌تواند بسیار مفید باشد و بهتر است با معده خالی مصرف شود. این ماده منبع غنی از فیبر، کلسیم، پروتئین، چربی‌های سالم و منیزیم است، در نتیجه خلق و خو و هضم را بهتر می‌کند. از آب این دانه هم می‌توانید استفاده کنید.

4. کشمش

غذای مناسب با معده خالی

خوردن کشمش به شکل خام آن طور که اکثر مردم ترجیح می‌دهند خوب است اما خیساندن آن در آب در طول شب می‌تواند برای معده شما مفیدتر و بهتر باشد. علاوه بر این، کشمش مزیت‌های زیادی برای سلامتی شما دارد.

غذاهایی که باید با معده خالی از آن بپرهیزید:

1. مرکبات

اگرچه میوه‌ها در طول روز مفید هستند اما باید از مصرف آنها با معده خالی پرهیز کنید. بهتر است از خوردن مرکبات و میوه‌های پر فیبر مانند پرتقال، آناناس، کیوی و لیمو در صبح خودداری کنید. محتوای بالای فروکتوز و فیبر می‌تواند متابولیسم را کم کند و معده شما را در طول روز اذیت کند.

2. سبزیجات خام

اول صبح سالاد نخورید! از مصرف سبزیجات خام با معده خالی پرهیز کنید. سبزیجات سرشار از فیبر هستند که هضم آن را برای معده سخت می‌کند. مشکل در هضم می‌تواند معده شما را ناراحت کند و می‌تواند منجر به نفخ و درد معده شود.

3.  انواع نان‌ها

موارد نانی مانند شیرینی، کیک و پیتزا ممکن است انتخاب مورد علاقه شما برای صبحانه باشد اما این غذاها دارای مخمر هستند که اگر صبح زود با معده خالی مصرف شوند، می‌توانند به پوشش معده آسیب بزنند و نفخ و سایر مشکلات معده ایجاد کنند.

4. غذاهای تند

غذاهای تند باعث تحریک مخاط معده و مشکلات دفع مدفوع در صبح می‌شود. خوردن غذای تند با معده خالی اصلاً انتخاب درستی نیست و می‌تواند کل روز معده شما را اذیت کند. همچنین فلفل دلمه می‌تواند باعث واکنش‌های اسیدی و گرفتگی معده شود.

5. شکلات

زمانی که در مورد غذا خوردن با معده خالی صحبت می‌کنیم، مواد غذایی شیرین یک نه بزرگ هستند. کارشناسان تغذیه می‌گویند که از خوردن شکلات درست بعد از بیدار شدن در صبح بپرهیزید. قند فرآوری شده یکی از بدترین گروه‌های غذایی برای خوردن با معده خالی است. نه فقط شکلات، بلکه از خوردن هر نوع غذا و نوشیدنی با قند بالا در این زمان پرهیز کنید.

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.