بازدید از کاخ ریاست جمهوری ایستانا

بازدید عمومی از کاخ ریاست جمهوری ایستانا به مناسبت جشنواره دیوالی سنگاپور

بازدید کنندگان از کاخ ریاست جمهوری ایستانا روز یکشنبه 27 اکتبر، حال و هوای جشنواره دیوالی را با طعم‌های شیرین و ادویه‌جات محلی و همچنین گیاهانی که در باغ محل سکونت رسمی رئیس جمهور وجود دارد، دلنشین‌تر احساس کردند. در ادامه با دینو همراه باشید.

کاخ ریاست جمهوری ایستانا و جشنواره دیوالی

کوکی‌ها و بستنی‌های موجود در «طعم‌های ایستانایی» مانند جوز هندی و بلینجائو، برخی از کالاهای خوب برای فروش در چمنزارهای سبز پررونق کاخ ریاست جمهوری ایستانا  در مراسم دیوالی بودند. جایی که علاوه بر ارائه انواع غذا و نوشیدنی، شاهد اجرای گروه‌های مدرسه‌ای و گروه‌های کر محلی نیز بود. طی این بازدید عمومی از مجموعه، از یک ارکیده دو هزار ساله نیز توسط رئیس جمهور «حلیمه یاکوب» رونمایی شد. ارکیده پیوندی Papentionanthe Singapore Bicentennial، به طور ویژه برای بزرگداشت بیست و دومین سال تهیه شده بود.

خانم حلیمه در طی این بازدید همچنین چاپ‌های به روز شده چهار کتاب را معرفی نمود: ایستانا، باغ‌های ایستانا، پرندگان دیده شده در ایستانا و درختان ایستانا. نسخه‌های جدید این کتاب‌ها شامل تصاویر و عکس‌های اضافه شده از ساختمان‌ها و زمین‌های اطراف مجموعه است. ذی‌نفعانی از آژانس‌های خدمات اجتماعی مانند انجمن اوتیسم و خدمات جمعی HCSA در به روزرسانی این کتاب‌ها شرکت داشتند.

سایت تعاملی چندرسانه‌ای کاخ ریاست جمهوری ایستانا

خانم حلیمه همچنین از یک سایت تعاملی چندرسانه‌ای جدید در مورد کاخ ریاست جمهوری ایستانا که با همکاری The Straits Times ایجاد شده است، پرده‌برداری کرد. این سایت از طریق فناوری واقعیت افزوده و تورهای مجازی، یک تجربه همه جانبه را به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهد. خانم حلیمه درباره این بازدید عمومی از مجموعه چنین گفت:

ایستانا فقط یک اثر ملی نیست که طبق قوانین ما محافظت شود؛ بلکه، بخش مهمی از میراث و تاریخ ما نیز هست. آنچه که سایت‌ها و کتاب‌های چندرسانه‌ای به دنبال انجامش هستند، این است که سنگاپوری‌ها درباره ایستانا بخوانند. همه مردم باید بتوانند به خوبی حس و حال آن را درک نمایند.

بازدید از کاخ ریاست جمهوری ایستانا

نظرات بازدیدکنندگان

بازدیدکنندگان مجموعه از اجرای نمایش‌ها، فرهنگ محلی و رفتارهای شیرین لذت می‌بردند و مشغول گشت و گذار در مناطق مختلف ایستانا بودند. مهندس نرم افزار، آقای «هاسیم عظمی» 35 ساله که برای نخستین بازدیدشان از ایستانا با خانواده گسترده 10 نفری خود به این مکان آمده بودند، گفت:

برای تجربه‌ای عمیق از جو این مکان، هیچ چیز جز حضور در آن نمی‌تواند به این میزان تاثیرگذار باشد. بچه‌ها می‌خواستند خانه رئیس جمهور را ببینند و واقعا از دیدن شرایط زندگی رئیس جمهور هیجان زده شدند.

یکی دیگر از بازدید کنندگان «آمارتا چودوری» 36 ساله با ملیت هندی که مدیر دانشیاری بانک بود نیز حس خود را با ما در میان گذاشت:

ما سه سال است که در اینجا هستیم و سعی می‌کنیم فرهنگ کشور را بیشتر یاد بگیریم. ما می‌خواهیم تا آنجا که ممکن است در اینجا با فرهنگ محلی در ارتباط باشیم. من مایلم بچه‌هایم بیشتر در مورد تاریخ سنگاپور بیاموزند. آن‌ها به مدرسه می‌روند و در اینجا با سایر بچه‌ها در تعاملند؛ بنابراین باید اطلاعات بیشتری در مورد این کشور داشته باشند.

مکان‎‌های دنج کاخ

در طی یک مسیر بصری، برخی از ویژگی‌های کمتر شناخته شده مکان‎‌های دنج کاخ از جمله «پناهگاه» را کشف کنید. در ویدئوی تهیه شده توسط Straits Times به مناطق بی‌نظیری از کاخ دسترسی بی‌سابقه‌ای خواهید یافت. می‌توانید نظرات خود را نیز با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: کشورهای ثروتمند آسیا کدام کشورها هستند و از چه راهی درآمدزایی می‌کنند؟

بیشتر بخوانید: چرا بانکوک و لندن پربازدیدترین شهرهای جهان در سال گذشته بودند؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.