گیاه آپارتمانی

بزرگترین اشتباهاتی که در مورد گیاهان آپارتمانی مرتکب می‌شویم چیست؟

باغبانی یک روش عالی برای وقت‌گذرانی و استراحت است و همچنین می‌تواند محیط را زیبا کند. اما نمی‌توان هر گیاهی را برای باغبانی انتخاب کرد و در واقع هر گل و گیاهی روش خاصی برای پرورش دارند. گیاهان آپارتمانی از جمله گیاهانی هستند که بسیار حساس بوده و نیاز به مراقبت زیادی دارند. در نتیجه گیاهی که انتخاب می‌کنید را باید به خوبی بشناسید و نحوه پرورش آن را بدانید. اما در این میان اشتباهات بزرگ و رایجی وجود دارد که در مورد گیاهان مختلف و مخصوصا گیاهان آپارتمانی مرتکب می‌شویم. در ادامه به این اشتباهات رایج خواهیم پرداخت و آموزش‌هایی را در زمینه پرورش گل و گیاهان مختلف در اختیارتان قرار می‌دهیم.

شناخت گل و گیاه آپارتمانی

گیاه آپارتمانی

همانطور که در ابتدای بحث اشاره کردیم، شناخت گل و گیاه برای پرورش بهتر آنها بسیار مهم است. باید بدانید هزاران نوع گیاه مختلف داریم که هریک ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود را دارند. در واقع با توجه به نوع گیاهان رفتار ما نیز در پرورش آن‌ها تغییر خواهد کرد و باید روش صحیح پرورش گیاهان را به طور دقیق آموزش دید. این آموزش می تواند از طریق یک جستجوی ساده در گوگل یا پرس و جو از متخصصین پرورش گل و فروشندگان گل انجام شود. در واقع پرورش گل و گیاه مانند دستورالعمل پخت کیک است و اگر دستورالعمل صحیح را نداشته باشید نمی‌توانید با مخلوط کردن آرد و تخم‌مرغ کیک بپزید. در نتیجه داشتن اطلاعات کافی بسیار مهم است.

آبیاری بیش از گیاه آپارتمانی

علت اصلی از بین رفتن گیاهان آبیاری بیش از حد و عرق کردن گیاه است. در واقع همه ما فقط می‌دانیم که باید به گیاهان آب دهیم اما جزییاتی از میزان آب نمی‌دانیم و هر زمان که بخواهیم به هر مقداری که بخواهیم به آن‌ها آب می‌دهیم. نباید با گیاهان هرجوری که می‌خواهیم رفتار کنیم. آب بیش از اندازه برای گیاه حکم مرگ و پوسیدگی را دارد. سعی کنید تا وقتی خاک گیاه تر است هرگز مجددا به آن ندهید. در نهایت باز هم شناخت گیاه است که مهم بوده و نیاز هر گیاه به آب متفاوت است.

گیاه آپارتمانی

خشک شدن گیاه از بی‌آبی

همانطور که آب زیاد گیاهان را از بین می‌برد، بی‌آبی و خشکی هم باعث از بین رفتن گیاه خواهد شد. اگر آبیاری کمتر از حد معمول باشد باعث ضعیف شدن گیاه خواهد شد و گیاه را خشک خواهد کرد. به همین دلیل اگر قصد دارید به سفر بروید و نگران گیاهان خود هستید باید راهکاری برای آبیاری آن‌ها داشته باشید. همچنین در فصول گرم سال باید توجه بیشتری به آبیاری گیاهان داشته باشید تا مانع خشکیدگی‌ آن‌ها شوید. اگر گیاهانی را می‌خواهید که مقاومت بالایی در برابر خشکی و بی‌آبی دارند، می‌توانید به سراغ کاکتوس بروید.

عوض نکردن خاک گیاه

همه ما در نگاه اول گمان می‌کنیم که یک گیاه فقط به آبیاری نیاز دارد اما مهم‌ترین منبع تغذیه گیاه خاک است. در نتیجه باید حداقل سالی یکبار خاک گیاهان خود را عوض کنیم. اگر خاک گیاه را عوض نکنید گیاه قادر به تغذیه درست و رشد نخواهد بود. در واقع برخی به جای اینکه خاک گیاه را عوض کنند مدام به آن کود می‌دهند تا رشد کند اما این راهکار درستی نبوده و گیاهان آپارتمانی نسبت به گیاهانی که در فضای باز هستند کمتر به کود احتیاج دارند. گیاهان آپارتمانی با خاک خوب و آب کافی می‌توانند سبز بمانند و رشد کنند و نیازی به کود نخواهند داشت.

گیاه آپارتمانی

قرار دادن گیاهان آپارتمانی در محیط‌های باز

برخی گیاهان در محیط‌های بیرون از خانه حس و حال خوبی ندارند زیرا تحمل تابش مستقیم آفتاب و سرمای زمستان طولانی را نخواهند داشت. در نتیجه هرگز این گیاهان را نباید در بیرون از فضای خانه یا در محیط‌های باز قرار داد. برای مثال برخی گیان از تابش مستقیم خورشید پژمرده می‌شوند و نمی‌توانند و گرما و نور آن را به صورت مستقیم تحمل کنند. در نتیجه باز هم این شناخت گیاهان است که می‌تواند به ما کمک کند. از سوی دیگر گیاهان با تغییر نور و دما سازگار نیستند و هر گیاه متعلق به محیط خاص خود است. در نتیجه هرگز نباید گیاهان خانگی را در بیرون از خانه قرار دهید و اگر قصد دارید این کار را کنید باید به تدریج آن را به بیرون منتقل کنید زیرا تغییرات ناگهانی برای گیاهان قابل قبول نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: آیا گل و گیاهان خانگی هوای خانه را تمیز می‌کنند؟
بیشتر بخوانید: گل اگزالیس ، گلی با رنگ و بوی پاییزی برای طراحی داخلی منزل

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar ستار گفت:

    اینکه بالای عکس اون گل کاکتوس فرمودین سعی کنید تا وقتی خاک گیاه تر است هرگز مجددا به آن ندهید
    دلیلش چیه
    یعنی ممکنه جاش زخم بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.