بهترین شهرهای غذا – 20 مقصد لذت بخش

ما در اینجا لیستی از بهترین شهرهای غذای جهان برای افراد سرگردانی که عاشق غذا خوردن هستند تهیه کرده‌ایم. غذای خوب و سفر یک جفت بهشتی هستند. بنابراین، وقتی شهری را کشف کردید که هم جاذبه‌های هیجان انگیز و هم غذاهای اشتها‌ آور دارد می‌توانید تجربه‌ای هیجان انگیز و جادویی را رقم بزنید.

با وجود غذاهای بسیار خوشمزه برای امتحان کردن، پیدا کردن شهر غذای مخصوص شما دشوار است. برای کمک به شما در تصمیم گیری برای سفر بعدی، ما لیستی از بهترین شهرهای غذا در جهان را گردآوری کرده‌ایم پس با ما همراه باشید:

بهترین شهرهای غذا

سانفرانسیسکو

آبگوشت  در یک کاسه نان خمیر ترش

غذاها و نوشیدنی‌های خوب به طرز پیچیده‌ای در تاریخ و سنت‌های منطقه خلیج بافته شده‌اند. این شهر ساحلی غربی به‌خاطر خرچنگ دانجنس، آبلون و ماهی صدف که در کاسه نان خمیر ترش سرو می‌شود، شهرت دارد. رستوران‌های سانفرانسیسکو برای دهه‌ها در عرصه آشپزی جهانی نوأور بوده‌اند.

هنگ کنگ

دیم سام

هنگ کنگ استاد غذاهای کانتونی است که دارای دیم سان با انواع کوفته‌ها و غذاهای سرخ‌شده خوشمزه است. با این حال، فراتر از میراث دیم سام که خیابان‌های هنگ‌کنگ را در بر می‌گیرد، گوشت خوک char siu، مرغ سس سویا و غاز کباب، شهر را به مکانی عالی برای دوستداران گوشت تبدیل کرده‌است.

پاریس

طرز تهیه ماکارون

از کلاسیک‌های فرانسوی مانند اسکارگو و کروک موسیو گرفته تا غذاهای سنتی مانند کرپ با پنیر بز و عسل یا استیک تارتار. گزینه‌های خوشمزه زیادی در سراسر این شهر رویایی وجود دارد. از غذاهای رستورانی گرفته تا غذاهای کامیونی، پاریس همه چیز دارد! برخی از نمونه‌ها عبارتند از: Le Cordon Bleu که یک مدرسه آشپزی پیشگام است، کافه ادبی Les Deux Magots و L’As du  Falafelکه غذای کامیونی است. اگر شیرینی دوست دارید، حتما ماکارون را در Ladurée یا Pierre Hermé امتحان کنید.

نیویورک

سفر به شهر زیبای نیویورک

نیویورک شهر غذاهای متنوع است. ماهیت غذاهای این شهر در غذاهای کلاسیک آن است. اگر به نیویورک سفر کردید حتما نون و ساندویچ‌های شیرینی پزی، پیتزای نیویورکی و پاسترامی را امتحان کنید.

سن سباستین

سفر به سن فرانسیسکو

سن سباستین واقع در خلیج بیسکای در کشور باسک اسپانیا، به عنوان یکی از بهترین مقاصد غذایی جهان شناخته شده‌است. در این شهر می‌توانید غذاهای دریایی تازه را به میزان دلخواه بخورید.

چیانگ مای

معروف ترین غذاهای خیابانی

در شمال تایلند، شهر چیانگ مای دارای برخی از معروف‌ترین غذاهای خیابانی در جهان است و خیابان‌ها در ترکیبی از رایحه‌های تند و شیرین احاطه شده‌است. حتما کائو سوئی را امتحان کنید که با نودل تخم مرغ زرد و کاری نارگیل خامه‌ای درست شده‌است.

نیواورلان

غذاهای دریایی نیواورلان

غذاهای دریایی نقشی حیاتی در آشپزی این شهر دارند و یکی از دلایلی است که مسافران عاشق بازدید از NOLA هستند. یکی از غذاهای محبوب در نیواورلئان Po’Boy است. این یک ساندویچ پر از غذاهای دریایی سرخ شده مانند میگو، صدف، گربه ماهی، خرچنگ پوسته نرم یا گوشت گاو کبابی است و با سس قهوه‌ای، کاهوی خرد‌شده و گوجه فرنگی که روی نان فرانسوی سرو می‌شود، تکمیل می‌شود.

مکزیکوسیتی

تاکوی مکزیکی

مکزیکوسیتی یکی دیگر از مدعیان غذاهای عالی خیابانی است. این شهر غرفه‌های غذای فراوانی دارد که انواع تاکو و کوردوگ سرخ‌شده می‌فروشند.

لس آنجلس

لس انجلس شهر غذاهای متنوع

وقتی صحبت از غذاهای مکزیکی و غذاهای دریایی خوب می‌شود لس آنجلس حرف اول را می‌زند. شهر فرشتگان به دلیل ترکیب قومی و فرهنگی غنی خود، تنوع گسترده‌ای از غذاهای جهانی را ارائه می‌دهد.

کیپ تاون

آفریقای جنوبی کشوری با میراث فرهنگی غنی است. این شهر آفریقا فرهنگ‌های بسیاری را در خود جای داده‌است و بسته به اینکه چه کسی این غذا را درست می‌کند و فرهنگ آنها چیست، در هر وعده غذایی یک غذای لذت بخش متفاوت خواهید داشت. برخی از بهترین غذاهایی که در کیپ تاون می‌توانید امتحان کنید عبارتند از: بیلتانگ، گوشت خشک، پودینگ مالو با چای رویبوس.

لندن

چای عصرانه در انگلستان

لندن، پایتخت انگلستان و شهری که هرگز نمی‌خوابد. این مکانی است که می‌توانید از غذاهای شگفت انگیز از سراسر جهان، از غذاهای لبنانی گرفته تا هندی لذت ببرید. دفعه بعد که به لندن سفر کردید، حتماً این غذاهای محبوب را امتحان کنید: ماهی و چیپس، بنگر و ماش، شپردز پای، یا شیرینی کورنیش و همچنین می‌توانید از یک چای عصرانه لذت ببرید.

سن دیگو

تاکو ماهی

به لطف صنعت ماهیگیری تاریخی شهر، فقط یک لقمه تاکو ماهی تازه، ذائقه شما را تجدید می‌کند.

شهر هوشی مین

غذاهای ویتنامی

شهر هوشی مین به خاطر غذاهای خیابانی متمایز و همچنین رستوران‌های خوبش شناخته شده‌است. در خیابان‌های هوشی مین می‌توانید بهترین انواع غذاهای ویتنامی را پیدا کنید.

بوینس آیرس

بوئنوس آیرس خانه گوشت کبابی

بوینس آیرس خانه گوشت کبابی است. غذاهای مدیترانه ای، ایتالیا، آسیا و اسپانیا همگی در شهر آرژانتین وجود دارند و تنوع غذایی بسیار بالاست. حتما هر وعده غذایی را با یک الفاجور تمام کنید، این یک ساندویچ کوکی اعتیاد آور است.

لیون

لیون پایتخت غذای فرانسه

لیون مسلماً پایتخت غذای فرانسه است. از بازارهای محصولات تازه گرفته تا بهترین رستوران‌ها با غذای لذیذ، لیون به خاطر غذاهای سنتی خود مورد استقبال قرار می‌گیرد.

بولونیا

بولونیا شهری در ایتالیا

بولونیا می‌تواند از خوشمزه‌ترین شهرهای غذای ایتالیا باشد و به خاطر پاستا و ماکارونی تازه‌اش ستایش می‌شود.

توکیو

سوشی ژاپنی

توکیو ژاپن دارای شبکه گسترده‌ای از رستوران‌ها، از ایزاکایاهای محله گرفته تا تعداد بی حد و حصر رستوران‌های مجلل ستاره‌دار میشلین است. بازار ماهی Tsukiji به تنهایی برای تبدیل توکیو به مقصدی برای غذا خوردن کافی است. اینجا جایی است که روزانه 5 میلیون پوند ماهی فروخته می‌شود که بیشتر به عنوان سوشی سرو می‌شود.

کپنهاگ

غذاهای دانمارکی

مسلماً غذای دانمارکی به دلیل رستوران تحسین شده Noma، جایگاه خود را در نقشه جهان محکم کرده‌است. Noma یک رستوران سه ستاره میشلن توسط سرآشپز رنه ردزپی است. حتما ساندویچ‌های smørrebrød را امتحان کنید که از نان چاودار با پنیر، ماهی یا گوشت تهیه شده‌اند.

تالین

غذاهای کشور استونی

تالین، پایتخت استونی است که هنگام بازدید از رستوران‌های این شهر شگفت زده می‌شوید. رستوران‌هایی به سبک قرون وسطایی در شهر قدیمی تالین و غذاخوری‌های امروزی مانند نوآ با منظره مشرف به خلیج وجود دارد. سالاد چغندر، تخم مرغ و سیب زمینی و روزولجه از غذاهای محبوب این شهر است.

مراکش

غذاهای مراکشی

چه در حال قدم زدن در یکی از کوچه‌های پرپیچ‌ و خم مدینه باشید و چه در یکی از غرفه‌های غذای عصرانه در جماع الفنا، مراکش بهشت ​​ادویه‌های معطر است. در مراکش حتما یک تاگینه خوشمزه را که در ظرف سفالی یا یک ظرف کوسکوس پخته شده امتحان کنید.

جست و جو برای غذای خوشمزه در واقع بخشی از ماجراجویی سفر است. شهرهایی اینجا ذکر شده است که به افراد عاشق غذا این فرصت را می‌دهد تا غذاهای مورد علاقه خود را امتحان کنند و از طعم‌های منحصر به فرد لذت ببرند. البته کشور خودمان هم دارای شهرهایی با تنوع غذایی بالا و غذاهای لذیذ و خوشمزه است.

اگر شما هم تجربه‌ای از یک غذای خوشمزه و متفاوت دارید خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.