بهترین و زیباترین پارک‌های مجسمه سازی جهان

از پارک‌های مجسمه سازی با هنر مدرن گرفته تا یک مجموع هنری در زیر آب، در اینجا برخی از بهترین جاذبه‌های فرهنگی جهان را با شما به اشتراک می‌گذاریم. در این فضاهای سبز مجسمه‌های هنرمندان بین‌المللی را در فضای باز به نمایش می‌گذارند تا تجربه‌ای بی‌نظیر را برای دوستداران هنر ایجاد کنند.

1. پارک مجسمه فردریک مایجر (گرند راپیدز، ایالات متحده)

پارک‌های مجسمه سازی

این باغ گیاه‌شناسی و پارک مجسمه با بیش از 158 هکتار در شهر گرند راپیدز، میشیگان، بیش از 200 اثر دارد. این مجموعه دائمی، دارای یکی از گسترده‌ترین مجموعه‌های مجسمه سازی در فضای باز در جهان است.

2. موزه فضای باز هاکون (هاکون، ژاپن)

مجسمه سازی

هاکون اولین موزه فضای باز در ژاپن است که در سال 1969 افتتاح شد. امروزه، بیش از 1000 اثر هنری و مجسمه در آن وجود دارد. این موزه محیط جادویی دریاچه آشینوکو و کوه‌ها را در پس زمینه خود دارد. موزه فضای باز هاکون با 70000 متر مربع مساحت، یکی از بزرگترین مجموعه‌های مجسمه‌های هنری جهان را در خود جای داده‌است.

3. مرکز هنری Storm King (نیو ویندزور، ایالات متحده)

مجسمه های غول پیکر

این موزه فضای باز که نام خود را ازکوه storm king در نزدیکی خود گرفته‌است، دارای محیطی زیبا در دره هادسون است. این موزه با بیش از 100 مجسمه در بیش از 500 هکتار، یکی از بزرگترین مجموعه آثار هنری فضای باز، در ایالات متحده است.

4. موزه کرولرمولر (اوترلو، هلند)

زیبا ترین پارک‌های جهان

کرولر مولر، یکی از بزرگترین پارک‌های مجسمه سازی در اروپا را به خود اختصاص داده‌است. بیش از 160 مجسمه در اطراف باغ‌ها وجود دارد، از جمله آثار مارتا پان، آریستید مایلول و پیرهویگه.

5. باغ مجسمه‌ سیدنی و والدا بستوف (نیواورلئان، ایالات متحده آمریکا)

پل شیشه‌ای

باغ مجسمه سیدنی و والدا بستوف با بیش از 90 اثر هنری در پارک سیتی در کنار موزه هنر نیواورلئان واقع شده‌است. آنچه این باغ را خاص می‌کند، چشم‌انداز درختان بلوط و کاج است که در اطراف دو تالاب قرار گرفته‌اند. پل شیشه‌ای در تصویر بالا توسط الین زیمرمن طراحی شده‌است و خطوط رنگارنگ نشان‌دهنده تغییر مسیر رودخانه می ‌سی ‌سی ‌پی در طول سال‌هاست.

6. موزه اینهوتیم (برومادینیو، برزیل)

باغ گیاه‌شناسی

اینهوتیم یا Instituto De Arte Contemporânea E Jardim Botânico نام کامل آن یکی از بهترین پارک‌های مجسمه‌سازی در آمریکای لاتین است. بیش از 700 اثر هنری از 200 هنرمند معاصر در داخل موزه و در محوطه بیرون وجود دارد. اینهوتیم همچنین یک باغ گیاه شناسی مهم با حدود 5000 گونه گیاهی است.

7. مجسمه سازی در کنار دریاچه (دورچستر، انگلستان)

مجسمه آبی

Sculpture by the Lakes با مکانی آرام با 26 هکتار مساحت یکی از زیباترین مجموعه‌های هنری در فضای باز است. این مکان مسحورکننده که زاییده ذهن مجسمه‌ساز سیمون گوجون و همسرش مونیک است، دارای بیش از 30 اثر هنری در مقیاس بزرگ است.

8. پارک مجسمه Laumeie  (ساپینگتون، ایالات متحده)

کره چشم

این پارک مجسمه 105 هکتاری و موزه روباز در سانست هیلز، میسوری بیش از 60 اثر هنری به نمایش گذاشته‌است. مجسمه جذاب Eye by Tony Tasset یک کره چشم بزرگ فایبرگلاس و رزین است که به بازدید‌کننده خیره می‌شود.

9. جزیره ناوشیما (جزیره ناوشیما، ژاپن)

کدو تنبل

جزیره ناوشیما که به ‌خاطر مجسمه‌های نمادین کدو تنبل یایو کوساما معروف است، بسیاری از آثار هنری قابل توجه دیگر را نیز به نمایش گذاشته‌است. چندین مجسمه جالب در اینجا وجود دارد، از جمله 5 اثر از نیکی دو سنت فال و آثار هنری جورج ریکی که در باد حرکت می‌کنند.

10. پارک مجسمه زیر آبی مولینر(گرانادا)

مجسمه زیر آب

این پارک در واقع یک چیدمان هنری زیر آب است. در حال حاضر چند پارک مجسمه سازی زیر آب در جهان وجود دارد، از جمله Museo Atlantico در Lanzarote، اسپانیا و Museo Subacuatico de Arte در مکزیک، اما این پارک جز بهترین‌ها است.

دوست دارید ابتدا از کدام یک از این باغ های مجسمه دیدن کنید؟

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.