داروخانه روباتیک در ارومیه

اولین داروخانه رباتیک کشور در ارومیه راه اندازی و افتتاح شد!

اخیراً اولین داروخانه رباتیک کشور در ارومیه افتتاح شد و بر اساس گزارش‌ها ساخت این داروخانه از سال 1393 آغاز شده بود. این داروخانه که کاملاً هوشمند و رباتیک طراحی شده، قادر است تا داروها را شناسایی و تشخیص دهد.

ازآنجایی‌که هنوز نوع عملکرد این داروخانه رباتیک مشخص نیست و جزییاتی در رابطه با رباتیک بودن کامل آن منتشر نشده است. درنتیجه احتمال می‌رود که به نیروی انسانی نیز نیاز باشد. یا مردم باید نسخه را به ربات تحویل دهند و داروهایشان را بگیرند و یا مردم نسخه را به دکتر داروخانه می‌دهند و دکتر داروخانه با درخواست از ربات، داروها را دریافت می‌کند و به مردم تحویل می‌دهد.

افتتاح اولین داروخانه رباتیک کشور در ارومیه

داروخانه رباتیک

این داروخانه اخیراً با حضور وزیر بهداشت، حسن قاضی‌زاده هاشمی افتتاح شد و از این‌ پس به بهره‌برداری خواهد رسید. این داروخانه متعلق به دی کلینیک تخصصی مجتمع تدبیر بوده که اولین داروخانه‌ی رباتیک کشور محسوب می‌شود. بر اساس گزارش‌ها این داروخانه با همکاری و سرمایه‌گذاری 12 میلیارد ریالی یک فرد فنلاندی راه‌اندازی و به نتیجه رسید. از سوی دیگر به‌طورکلی بیش از 800 میلیارد ریال نیز برای راه‌اندازی این داروخانه هزینه شده است.

درنهایت رباتیک شدن داروخانه‌ها می‌تواند قدم خوبی در دنیای پزشکی باشد و پیشرفت بزرگی در تکنولوژی ایران محسوب می‌شود. به گفته‌ی برخی سایت‌ها تمامی فعالیت‌ها اعم از چیدن داروها در قفسه و ارائه‌ی داروها به مردم در این داروخانه به‌صورت رباتیک انجام خواهد شد درنتیجه انبارداری داروها نیز کاملاً آنلاین خواهد بود.

شایان ذکر است که رباتیک شدن داروخانه‌ها می‌تواند از خطاهای انسانی در دادن داروهای اشتباه نیز جلوگیری کند و شاهد عملکرد بسیار خوبی در داروخانه‌های رباتیک خواهیم بود. به‌طورکلی تمامی وظایف سنگین داروخانه بدون خطای انسانی و با دقت بالا به کمک ربات‌هایی هوشمند انجام خواهد شد. امیدواریم که تعداد داروخانه‌های رباتیک در کشورمان افزایش یابد تا شاهد عملکرد بهتر و دقیق‌تری از داروخانه‌ها باشیم. آیا شما با رباتیک شدن داروخانه‌ها موافق هستید؟ نظرتان را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

امتیاز: 4.8 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۸ دیدگاه

  1. Avatar الی گفت:

    حقوق سی سال تا بازنشستگی بیست نفر رو دادن فقط برای یک رباط؟؟؟؟؟🤤🤤🤤🤤 خودشم رباط رو برای اختلاس اون وسط خریدن والا خودشون کار میکنن بیشتر از ده نفر فقط نسخه میخونن و تحویل میدن و روند تحویل دادن دارو برای هر نفر ده دقیقه هست یعنی ده نفر برای یه نسخه کار میکنن که اگه کار نمیکردن و یه نفر بود میشد صد دقیقه من نسخه دادم قبل من بیست نفر بود دقیقا سه ساعت طول کشید تا نوبتم برسه پس عملا اون ربات کاره ای نیست فقط پول دادن که اون وسط چن نفر بتونن یکم اختلاس زهرمار کنن

  2. Avatar رضا گفت:

    حرکتهای نمایشی و دهن پرکن ویژگی مدیران نمایشی هست. اون چیزی که مهمتره فعالیتهای بنیادی هست که اینگونه مدیران از اونها ناتوانند.
    تخصیص بودجه رفاهی دانشجویان و حقوق نیروهای قراردادی به برگزاری همایشهای کشوری و بین المللی، تخصیص بودجه جذب نیروی دانشکده ها و دانشگاه به تاسیس ساختمانهای بی توجیه و پاداشها و جایزه های مکرر به خود و حقوقهای نجومی و بکارگماری تمام فک و فامیل و دوستان صمیمی غیر مربوط در مناصب مدیریتی ویژگی مدیران ناکارآمد بوده و هست.

  3. Avatar zahra گفت:

    روبوتها می تونند لرزش دست انسانها رو حین جراحیهای ظریف نداشته باشند. روبوتها می تونند مثل مورچه ها یا سگها یا خفاشها یکسری امواج بدردنخور زندگی انسانها رو دریافت و تجزیه و تحلیل کنند. روبوتها آیا می تونند هزاران مساله پیچیده زندگی و شغل انسانها رو با همان سرعت انسنها حل کنند؟ روبوتها آیا می تونند در ساده ترین وجه شغل داروسازی نسخه های غیر تایپی بدخط پزشکان رو بخونند؟ خوشبختانه تلاش بیمه تامین در جهت حذف نسخه های غیر تایپی پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص هست. وظیفه اصلی داروسازان هم صرفا کارهای فیزیکی داروخانه یا خواندن نسخه های بد خط نبوده و نیست. تصحیح دستور مصرف دارو و تشخیص تداخل داروها، تشخیص تناسب داروی تجویز شده پزشک با سن، جنس، وضعیت بیمار (بارداری، بیماریهای مداخله ای و وضعیت اقتصادی و…) و …وظایف نادیده شده یا کوچک انگاشته جامعه بی اطلاع علمی یا غیرعلمی کشور نسبت به داروسازان هست.
    امید که جهت منفعت طلبیهای زیاده خود در جهت حذف همدیگر و نادیده گرفتن علم و تجربه یکدیگر نباشیم.

  4. Avatar محمد گفت:

    سلام، یک رئیس متخصص عطارزاده با یک وزیر عطارزاده بیشترین ظلمها رو می تونند به علم و دانش داروسازان کشور بکنند و سالها کسب علم و تجربه اونها رو به خیال خودشون به سخره بگیرند!
    واقعیت اینه که در یکسری کشورها جهت کاهش خطای انسانی روبوتها به جای انسان برای جراحی مغز و اعصاب بکار گرفته شده اند. البته اینجانب این موضوع یعنی ساخت و تجهیز اتاق عمل مغز و اعصاب روبوتیک رو به دکتر آقازاده یا اتاق عمل چشم روبوتیک رو به دکتر هاشمی پیشنهاد نمی دهم چون احتمالا میلیاردها اختلاس با این ساخت و تجهیز توجیه خواهد شد!

  5. Avatar محمد حسین گفت:

    ازلحاظ فنی زیاد توجیه نداره، مثلا نسخه دکتر رو احتمال زیاد یک اپراتور انسانی به سیستم وارد میکنه تا ربات برو و داروهارو بیاره،اینکه ربات دوربین داشته باشه و نسخه های کاغذی رو بافورمت دفترچه های مختلف بخونه و با پردازش تصویر استخراج کنه زیاد اجرایی به نظر نمیرسه ،مکر اینکه دکتر نسخه رو از اول در سیستم یکپارچه در سیستم شبکه انتخاب یا تایپ کنه!پس در نتیچه به احتمال زیاد این ربات فقط از لحاظ فیزیکی میره و از قفسه دارو رو برمیداره و میاره که از لحاظ اقتصادی هم زیاد توجیه پذیر نیست. حالا اینکه سرمایه گذار خارجی داره و شاید به خاطر خرید تجهیزیا خرید برخی تجهیزات دیگه یا دلایل بازرگانی مشارکت با یک رمایه گذار خارجی صورت گرفته باشه در حوزه اطلاعات من نمی باشد.

  6. Avatar علی گفت:

    می دونین این روباتها رو به چه قیمتی اونجا نصب کردن و این همه تبلیغات راه انداخته اند؟
    این روباتها تو این وضع مالی ممکلت 15 میلیارد تومان خریداری شده اند.
    تو این وضع بیکاری با این روباتها از استفاده از چندین نیروی کار یعنی جندین نون آور خانواده در رشته های داروسازی که این همه بیکار داره ممانعت شده است.
    در صورت خرابی این دستگاهها به دلیل عدم وجود تکنولوژی بومی وابستگی بیشتر شده
    ساختمانی که این داروخانه توش هست بیش از کل بدهی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به کارخانه ها و افراد طلبکار و در نتیجه به تعطیلی کشیده شده و بیکاری صدها نان آور خانواده است مثل کارخانه تولید لوازم بهداشتی در شهرک صنعتی ارومیه با 700 کارگر که یکی از عمده ترین طلبکارانش دانشگاه علوم پزشکی ار ومیه است
    ، بدهی به هزاران کارمند بیگناه و زحمت کش در سراسر استان که منتظر دریافت حقوق و کارانه ها و اضافه کارهایی است که پرداخت نشده، معادل کنار کشیدن دهها فوق تخصص از بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی ارومیه است.
    دهها بازنشسته ای که بعد از 30 سال کار چشم به دریافت اندوخته خود دارند و دانشگاه ورشکسته علوم پزشکی ارومیه در حال ریخت و پاش در ساختمان تدبیره! که بعد از این همه مخارج تازه فهمیدن که پروژه از بیخ اشتباه بوده. (بیش از 120 میلیارد تومان هزینه , و این همه خسارت و بعد فقط یه اشتباه کوچولوی 120 میلیارد تومانی! ممنون)
    ارسال پرونده این ساختمان ار طرف بازرسی کل کشور به دادگاه به عنوان تخلف مالی!
    حالا شما قضاوت کنید آیا اینها قابل افتخار و تبلیغه؟!!!

  7. Avatar دکتر فردین گفت:

    اصلا موافق نیستم چون که اینجوری تمام دکتر های داروسازی که درسای به اون سختی رو خوندن بیکار میشن.

  8. Avatar اریا گفت:

    اصلا موافق نیستم چون که اینجوری تمام دکتر های داروسازی که درسای به اون سختی رو خوندن بیکار میشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.