معرفی بهترین نویسندگان داستان های تاریخی و آشنایی با آثار آنها

آیا در مورد بهترین نویسندگان داستان های تاریخی تمام دوران کنجکاو هستید؟ اگر به دنبال رمان‌های تاریخی هستید، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. برخی از این داستان‌ها در لندن و برخی دیگر در نیویورک یا پاریس اتفاق افتاده‌اند. در ایالات متحده، انگلستان یا جایی در این بین، کتاب‌های پرفروش زیادی با ژانر تاریخی از قرن هجدهم، قرن نوزدهم، قرن بیستم و دوره های زمانی متعدد دیگر وجود دارد.

بهترین نویسندگان داستان تاریخی

اما بهترین نویسندگان داستان های تاریخی تمام دوران چه کسانی هستند؟ نویسندگان زیادی در این ژانر فعالیت کرده‌اند. در این مطلب، به معرفی برخی از برترین نویسندگان داستان‌های تاریخی خواهیم پرداخت. از آنجاییکه که رتبه‌بندی همچین فهرستی غیرممکن است، ترتیب خاصی برای معرفی این نویسندگان وجود ندارد.

8 مورد از بهترین نویسندگان داستان های تاریخی دوران

1. کن فولت، متولد 1949

کن فولت یکی از بهترین نویسندگان داستان های تاریخی تمام دوران بود. او بیش از 160 میلیون نسخه از آثار خود را فروخته است. بسیاری از این آثار به فهرست بهترین آثار داستانی تاریخی تمام دوران راه یافته‌اند. تعدادی از کتاب‌های او حتی به جایگاه اول فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز راه پیدا کرده‌اند.

او در سال 1949 در ولز واقع در بریتانیا به دنیا آمد. او در کودکی اجازه تماشای تلویزیون را نداشت، بنابراین شروع به خواندن کرد. وقتی 10 ساله بود، خانواده اش به لندن نقل مکان کردند. او در دانشگاه کالج لندن و در رشته فلسفه تحصیل کرد. کن در ابتدا به عنوان گزارشگر برای اخبار شبانگاهی کار می‌کرد، قبل از اینکه روزنامه‌نگاری را رها کند و نویسنده شود.

برخی از محبوب‌ترین آثار او عبارتند از: چشم سوزن، کلید ربکا، جهان بدون پایان و سفید.

2. هیلاری منتل، متولد 1952

هیلاری مانتل نویسنده‌ای بریتانیایی است که به عنوان یکی از بزرگترین نویسندگان داستا‌ن‌های تاریخی تمام دوران شناخته می‌شود. او دو بار جایزه بوکر را دریافت کرده است، ابتدا برای Wolf Hall و سپس برای Bring Up the Bodies. او در دربی شایر بزرگ شد و در دانشگاه شفیلد تحصیل کرد و در سال 1973 فارغ التحصیل شد.

او اولین رمان خود با عنوان هر روز روز مادر است را در سال 1985 منتشر کرد. و دنباله آن را یک سال بعد منتشر کرد. نقطه عطف مسیر نویسندگی او Fludd بود که در سال 1956 اتفاق افتاد و بر کلیسای کاتولیک رومی تمرکز داشت. البته، او بیشتر برای Wolf Hall شناخته می‌شود که بر ظهور توماس کرامول در قرون وسطی در دربار هنری هشتم تمرکز دارد. Bring Up the Bodies نیز دومین اثر از سه گانه او است که بر کرامول تمرکز دارد.

3. جرالدین بروکس، متولد 1955

جرالدین بروکس اهل سیدنی استرالیا است. او در طول زندگی حرفه‌ای خود به عنوان روزنامه‌نگار و نویسنده با تمرکز بر داستان‌های تاریخی کار کرده است. پدرش خواننده یک گروه بزرگ آمریکایی بود که مادرش را هنگامی که در آدلاید در تور بود ملاقات کرد. جرالدین به دانشگاه سیدنی رفت و پس از فارغ‌التحصیلی شغلی به عنوان خبرنگار پیدا کرد. او مدتی برای Sydney Morning Herald کار می‌کرد و سپس به ایالات متحده مهاجرت کرد تا مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه کلمبیا دریافت کند.

او در طول دوران حرفه‌ای خود به‌عنوان روزنامه‌نگار، حوادث مختلفی را در سراسر جهان پوشش داد و منبع الهام‌بخشی برای نوشتن او بود . او اولین کتاب خود را به نام نه بخش از آرزو در سال 1994 منتشر کرد. این کتاب بر اساس تجربیات او با زنان مسلمان بود و به یک کتاب پرفروش تبدیل شد که به 17 زبان ترجمه شد. از دیگر آثار مهم بروکس می توان به سال شگفتی ها، مارس و مکاتبات خارجی اشاره کرد.

4. دیانا گابالدون، متولد 1952

دایانا گابالدون یک نویسنده آمریکایی است که به خاطر مجموعه رمان‌های اوتلندر شناخته شده است. او توانایی ادغام چندین ژانر ادبیات از جمله داستان‌های تاریخی را دارد. او در اسکاتسدیل آریزونا به دنیا آمد و در فلگ استاف بزرگ شد. او مدرک لیسانس علوم را از دانشگاه شمالی آریزونا گرفت. دیانا تحصیلات خود را برای کسب مدرک کارشناسی ارشد در زیست‌شناسی دریایی از دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو ادامه داد. او همچنین دکترای خود را در اکولوژی رفتاری از دانشگاه شمالی آریزونا گرفت.

شاهکار او سریال Outlander است که بر یک پرستار قرن بیستم تمرکز دارد که در قرن هجدهم به اسکاتلند سفر می‌کند و درگیر یک ماجراجویی عاشقانه می‌شود. این شخصیت در طول مسیر به آمریکای شمالی، انگلستان، فرانسه و هند غربی سفر می‌کند.

5. فیلیپا گرگوری، متولد 1954

فیلیپا گرگوری، رمان‌نویس بریتانیایی است که رمان‌های داستانی تاریخی پرفروشی را منتشر کرده است. او در واقع در نایروبی، پایتخت کنیا به دنیا آمد. فیلیپا در کالج کاردیف روزنامه‌نگاری خواند. سپس، یک سال را به عنوان خبرنگار با اخبار پورتسموث گذراند. او سرانجام در سال 1982 مدرک ادبیات انگلیسی را از دانشگاه ساسکس گرفت. او دو سال قبل از حضور در دانشگاه ادینبورگ برای رادیو بی بی سی کار کرد و دکترای خود را در ادبیات قرن هجدهم گرفت.

آثار او بر دوره‌های تاریخی مختلفی از جمله دوران تودور در قرن شانزدهم متمرکز شده‌اند. برخی از رمان‌های او در قرن هفدهم و برخی دیگر در قرن هجدهم اتفاق می‌افتند. محبوب‌ترین کتاب او با عنوان دختر دیگر بولین، در سال 2001 برنده جایزه رمان رمانتیک سال شد. یکی دیگر از آثار او، ملکه سفید است که به سریال تلویزیونی تبدیل شد.

6. سارا واترز، متولد 1966

سارا واترز یکی دیگر از بهترین نویسندگان داستان های تاریخی و اهل ولز است. او به خاطر کتاب‌های متعددش که بر جامعه ویکتوریایی تمرکز دارد، شهرت دارد. قابل توجه است که بسیاری از آثار او بر روی قهرمانان همجنسگرا تمرکز دارند، از جمله Fingersmith و Tipping the Velvet. او اصالتا اهل پمبروکشایر است، اما در سن جوانی به میدلزبرو نقل مکان کرد. پس از پایان مدرسه گرامر، در دانشگاه کنت تحصیل کرد و مدرک لیسانس خود را در رشته ادبیات انگلیسی گرفت. او پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد، برای مقطع دکترا در دانشگاه لندن تحصیل کرد.

اولین کتابی که او را مسیر وی را شکل داد، Tipping the Velvet بود که در سال 1998 منتشر شد. این کتاب در یک مجموعه تلویزیونی برای BBC Two اقتباس شد و بر روابط لزبین‌ها در دوران ویکتوریا تمرکز دارد. همچنین به 24 زبان ترجمه شده است. برخی از دیگر آثار مهم او عبارتند از Affinity، Fingersmith و The Night Watch. او به یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان مدرن، به ویژه در میان جامعه LGBTQ تبدیل شده است.

7. کولسون وایتهد، متولد 1969

کولسون وایتهد یکی از محبوب‌ترین نویسندگان داستان‌های تاریخی آمریکایی است. او در شهر نیویورک متولد شد و در منهتن بزرگ شد. والدین او صاحب یک شرکت استخدامی اجرایی هستند و او در مدرسه ترینیتی در منهتن تحصیل کرد. او در دانشگاه هاروارد تحصیل کرد و در سال 1991 فارغ‌التحصیل شد. او هنوز در شهر نیویورک زندگی می‌کند که بسیاری از آثار خود را از آنجا منتشر کرده است. شایان ذکر است که او در سال 2002 جایزه نابغه مک آرتور را دریافت کرد و از آن برای پیشبرد حرفه خود به عنوان نویسنده استفاده می‌کند.

او اولین کتاب خود را در سال 1999 با عنوان موسسه منتشر کرد. محبوب‌ترین اثر او راه آهن زیرزمینی است که در سال 2016 منتشر شد. این کتاب برنده جایزه ملی کتاب داستانی 2016 و همچنین جایزه پولیتزر در سال 2017 شد. این کتاب در نیمه اول قرن نوزدهم بر زندگی بردگانی تمرکز دارد که سعی می کنند از جنوب ایالات متحده فرار کنند. کولسون در سال 2020 جایزه پولیتزر دیگری را برای کتابش با عنوان پسران نیکل برد. او همچنین چند اثر غیرداستانی نیز منتشر کرده است. آثار او بر بسیاری از نویسندگان جوان در زمینه ادبیات داستانی تاریخی تأثیر گذاشته است.

8. برنارد کورنول، متولد 1944

برنارد کورنول یک نویسنده انگلیسی است که بر داستان‌های تاریخی تمرکز دارد. بیشتر آثار او بر کمپین واترلو متمرکز شده است که آخرین لشکرکشی ناپلئون در اوایل قرن نوزدهم بود. در نهایت، ناپلئون در واترلو توسط ائتلافی از کشورهای مختلف شکست خواهد خورد.

معروف‌ترین رمان‌های او بر داستان تفنگدار، ریچارد شارپ تمرکز دارد. این رمان در نهایت به سریالی تلویزیونی با همین نام تبدیل شد. آثار او همچنین پایه‌ای برای سریال تلویزیونی آخرین پادشاهی که توسط بی‌بی‌سی اجرا می‌شود، بوده است. برنارد امروز با همسرش در ایالات متحده زندگی می‌کند و اغلب بین کیپ کاد، ماساچوست، و چارلستون، کارولینای جنوبی در حال مهاجرت است.

محبوب‌ترین رمان او، شارپ، بر ریچارد شارپ تمرکز دارد که برای مبارزه با ناپلئون به شبه جزیره ایبری فرستاده شد. داستان این سریال در طول هفت سال اتفاق می‌افتد و شارپ در چندین نبرد با دشمن درگیر می‌شود.

سخن پایانی در مورد بهترین نویسندگان کتاب های تاریخی

دنیای داستان های تاریخی بسیار گسترده است. آثار زیادی وجود دارد که بر دوران قرون وسطی تمرکز دارند، در حالی که برخی دیگر بر جنگ سرد تمرکز دارند. همچنین کتاب‌های زیادی مانند سربازان آمریکایی، ژاپنی و نازی وجود دارد که بر جنگ جهانی دوم تمرکز دارند. برترین نویسندگان داستان‌های تاریخی توانایی منحصربه‌فردی در آمیختن حقایق کلی آن دوران با پیچش‌های داستانی سرگرم.کننده دارند. بنابراین، بسیاری از آثار آنها برای سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی اقتباس شده است.

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد بهترین نویسندگان داستان تاریخی

آیا کتاب های تاریخی غیرداستانی هستند؟

راه‌های زیادی برای نوشتن درباره تاریخ وجود دارد. برخی از افراد هستند که رمان‌های غیرداستانی می‌نویسند که بر روشن‌سازی تاریخ‌ها و حقایق تمرکز دارند. این موارد بیشتر شبیه کتاب درسی هستند. در موارد دیگر، مردم از حوادث تاریخی به عنوان زمینه آثار داستانی استفاده می‌کنند. این دقیقاً همان جایی است که داستان‌های تاریخی وارد عمل می‌شوند.

آیا کتاب‌های داستانی تاریخی از نظر تاریخی دقیق هستند؟

برخی از شخصیت‌های کتاب‌های داستانی تاریخی ممکن است تخیلی باشند. با این حال، حوادثی که در کتاب رخ می‌دهد معمولاً از نظر تاریخی دقیق هستند. یک رمان‌نویس تاریخی باید تحقیقات زیادی انجام دهد تا مطمئن شود که حقایق را به درستی منتقل می‌کند.

آیا کتاب های داستانی تاریخی راه خوبی برای یادگیری تاریخ هستند؟

کتاب‌های داستانی تاریخی راه خوبی برای آگاهی از حقایق کلی آن دوره هستند. با این حال، آنها معمولاً جزئیات یک کتاب درسی تاریخ را ندارند.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.