در اینجا با بهترین کشور های جهان و رتبه بندی آن ها برای زندگی آشنا شوید

در این مطلب لیستی از بهترین کشور های جهان را با بازار مسکن پرارزش، سیستم آموزشی با کیفیت، رفاه بالا و مردمی خوشحال، با شما به اشتراک می‌گذاریم. تعداد معدودی از کشورها در سرتاسر جهان تمام تلاش خود را می‌کنند تا همه معیارهای موجود برای یک زندگی راحت را در بالاترین سطح خود نگه دارند. شاخص رفاه لگاتوم یک رتبه بندی سالانه است که توسط موسسه Legatum، یک گروه خیریه آموزشی، اداره می‌شود و در آن لیستی از بهترین کشور های جهان برای زندگی ارزیابی می‌شود.

بهترین کشور ها برای زندگی:

دانمارک

دانمارک

مناظر سرسبز، مراتع بی‌پایان و زمین شناسی جذاب، این منطقه شمالی زیبا را ساخته است. اما مهمتر از این، مردم خوشحال، سیستم حمل و نقل عمومی مناسب، شرایط زندگی راحت و آزادی‌های شخصی است که دانمارک را به رتبه اول این لیست تبدیل کرده است. همه این موارد در این کشور به میزان بالایی وجود دارد. ضعیف‌ترین ویژگی دانمارک در سیستم مراقبت‌های بهداشتی آن است، با این حال هنوز رتبه بهتری از نیوزلند، اتریش و بریتانیا دارد.

نروژ

نروژ

نروژ، کشوری ثروتمند و خشک در نزدیکی قطب شمال است که به خاطر مجموعه خیره‌کننده آبدره‌هایش شناخته شده است. علاوه بر این با سیستم مراقبت‌های بهداشتی قدرتمند و دانشگاه رایگان، مردم می‌دانند که دولت از آن‌ها مراقبت می‌کند. این کشور رتبه بالایی در امید به زندگی دارد، زیرا امید به زندگی و استقلال اجتماعی جنبه‌های اصلی تجربه انسانی هستند و نروژ در تامین این نیازها کشور برتری است.

سوئد

سوئد

همسایه شمالی دانمارک، سوئد معمولاً در فهرست مناسب‌ترین کشورهای جهان برای زندگی قرار دارد. بر اساس شاخص رفاه Legatum سه سال متوالی در سال‌های 2010، 2011 و 2012 سوئد در رتبه اول قرار گرفته است. سوئدی‌ها هنوز برخی از بهترین کیفیت زندگی را در جهان تجربه می‌کنند و دسترسی قابل توجهی به خدمات آموزشی و بهداشتی با کیفیت عالی دارند. این خدمات تنها به دلیل موفقیت کشور در صادرات کالاهای با ارزش بالا به دلیل ذخایر منابع طبیعی امکان پذیر است.

فنلاند

فنلاند

در جهانی پر از فساد و سوء استفاده از قدرت، قابل توجه است که فنلاند از نظر حاکمیت بالاترین امتیاز ممکن را کسب کند. از نظر اجتماعی، فنلاند شکاف جنسیتی را در همه زمینه‌ها کم کرده است که احتمالاً به سرمایه گذاری سنگین آن در حوزه آموزش از سال 1866 مربوط می‌شود. شفافیت و مشارکت مدنی کشور را در رتبه بندی بالایی قرار داده است. در فنلاند، مردم نقش کلیدی در تصمیمات دارند و به ارزش کشور می‌افزایند.

سوئیس

سوئیس

سوئیس در میان مناطق باستانی فرانسه، آلمان و ایتالیا، یک شگفتی طبیعی است که از کوه‌ها، دریاچه‌ها و بناهای دیدنی قرون وسطا تشکیل شده است. این کشور فراتر از زیبایی شناختی خود، دارای جایگاه اقتصادی بالایی نیز است. سوئیس با وجود اینکه در جایگاه پنجم در رشد اقتصادی قرار دارد، در هیچ بخش ضعف ظاهری ندارد.

هلند

هلند

هلند با قرار گرفتن در رتبه ششم، بهترین شرایط زندگی را دارد. این کشور ساحلی به دلیل مسیرهای دوچرخه سواری گسترده در میان مزارع گل‌ها و آسیاب‌های بادی شناخته شده است. خاک‌های غنی برای صنعت کشاورزی آن یک موهبت الهی برای مردم این کشور به حساب می‌آید، بنابراین محصولات تازه و تغذیه مقرون به صرفه است و عرضه و تقاضا بسیار بالا هستند. این کشور به عنوان یکی از پردرآمدترین کشورهای جهان، با تولید ناخالص داخلی 56297 دلار آمریکا در سال 2022 بوده است. به طور کلی، هلند کشوری عالی برای زندگی است و به تعادل بین کار و زندگی تاکید بالایی دارد.

بیشتر بخوانید

اینها تنها تعداد انگشت شماری از بهترین کشور های جهان برای زندگی هستند. کشورهایی مانند لوکزامبورگ، نیوزلند، آلمان و ایسلند از نظر معیارهای موجود، از این پنج کشور عقب‌تر هستند. اما به جای اینکه بگوییم یک کشور “بهترین” است، مهم است که بدانیم این آمار چقدر در نوسان است. علاوه بر این، همه کشورهای روی این سیاره خاکی، از لحاظ غذاهای محلی، فرهنگ و شیوه زندگی خود، چیزی استثنایی به میز جهانی اضافه می‌کنند.

رتبه بندی بهترین کشور‌ های جهان در سال 2021:

1 دانمارک

2 نروژ

3 سوئد

4 فنلاند

5 سوئیس

6 هلند

7 لوکزامبورگ

8 نیوزلند

9 آلمان

10 ایسلند

11 اتریش

12 ایرلند

13 انگلستان

14 سنگاپور

15 کانادا

16 استرالیا

17 استونی

18 هنگ کنگ

19 ژاپن

20 ایالات متحده آمریکا

21 تایوان، چین

22 فرانسه

23 بلژیک

24 اسپانیا

25 مالت

26 اسلوونی

27 چک

28 پرتغال

29 کره جنوبی

30 لتونی

31 ایتالیا

32 اسرائیل

33 لیتوانی

34 قبرس

35 اسلواکی

36 لهستان

37 اروگوئه

38 شیلی

39 کاستاریکا

40 کرواسی

41 امارات متحده عربی

42 مالزی

43 یونان

44 مجارستان

45 موریس

46 قطر

47 رومانی

48 بلغارستان

49 مونته نگرو

50 سیشل

شما کدام کشور را برای زندگی ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.