تخلف مالیاتی شکیرا

ماجرای تخلف مالیاتی شکیرا در دادستانی اسپانیا چیست و چه حکمی برایش خواهد داشت؟

طبق اخبار منتشر شده از سایت‌ها خارجی، شکیرا خواننده و هنرمند محبوب، در روز جمعه در دادستانی اسپانیا در شهر بارسلون به تخلف مالیاتی متهم شد. ظاهراً بر اساس تحقیقات مشخص‌شده که شکیرا با اعلام اقامت خود در جزایر باهاما، از پرداخت مالیات در اسپانیا فرار کرده و این موضوع تخلف مالیاتی محسوب می‌شود.

ماجرای تخلف مالیاتی شکیرا

بررسی‌ها نشان داده که شکیرا از سال 2012 تا 2014 تخلف‌های مالیاتی زیادی انجام داده و مقدار این تخلف‌های مالیاتی اکنون به 16 میلیون و 300 هزار یورو رسیده است. البته شایان‌ذکر است که یک وکیل دادگستری هم به دلیل همکاری با شکیرا در این تخلف مالیاتی متهم شناخته‌شده است.

تخلف مالیاتی شکیرا

دادستانی بارسلون طبق بررسی‌هایش متوجه شده که شکیرا که همسر فوتبالیست معروف جرارد پیکه است، در تمام سال‌هایی که ادعا داشته در جزیره باهاما زندگی می‌کند در اسپانیا بوده و مالیات خود را پرداخت نکرده است. درواقع چون اسپانیا از افرادی که بیش از 6 ماه در آنجا اقامت دارند مالیات دریافت می‌کند درنتیجه شکیرا موظف به پرداخت مالیات بوده که در تمام این سال‌ها از پرداخت مالیات خودداری کرده است. ظاهراً این پرونده حکم سنگینی برای شکیرا خواهد داشت و در اسپانیا، فرار و تخلف مالیاتی، حکم زندان و جریمه نقدی دارد.

شایان‌ذکر است که شکیرا محل اقامت خود را اسپانیا معرفی کرده و به همین دلیل باید به این کشور مالیات بپردازد در نتیجه نمی‌تواند از مالیات‌های این کشورهای فرار کند. از سوی دیگر او باید مالیاتی بر اساس کل فعالیت‌هایش در داخل و خارج اسپانیا را به اداره مالیات بپردازد. در حال حاضر کل دارایی شکیرا 200 میلیون دلار برآورد شده و به‌زودی بخشی از این دارایی در اختیار اداره مالیات قرار خواهد گرفت. پرونده شکیرا هنوز در حال بررسی بوده و هنوز حکم او مشخص نشده است. البته تاکنون افراد مشهور زیادی به خلاف و فرار مالیاتی متهم شدند که می‌توان در این میان به فوتبالیست‌هایی چون مسی، رونالدو و نیمار هم اشاره کرد.

امتیاز: 4.2 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۶ دیدگاه

  1. Avatar سام گفت:

    وقتی نگاهِ فرد به زندگی مادی باشه و فکر کنه که هدف از زندگی فقط خوردن و لذت های مادی بردن است، همین می شود. زندگی می شود پول درآوردن به هر قیمتی چرا که لذت مادی بدون پول نمی شود. حالا چه خاوری باشی که اختلاس چند صد میلیون دلاری بکنی و فرار کنی کانادا یا شکیرا و کریس رونالدو و … باشی که فرار مالیاتی بکنی.
    ایمان به خدا و آخرت که نباشه، هر کس اگر بتونه و فرصتش رو داشته باشه، هر فسادی میکنه.
    این فرارهای مالیاتی هم نشون میده که اروپایی ها و آمریکایی ها هم اگر بتونند، فسادهای اقتصادی و اختلاس های کلان میکنند. و اگر آنجا فساد اقتصادی کمتر هست، به خاطر نظارت های شدید و گسترده است و گرنه در فساد اقتصادی غرق میشدند.

  2. Avatar علی گفت:

    اصلا ایشون مالیات داده یا نداده، خب ، به ما چه ارتباطی داره؟
    چیزهای مهمتر هم هست ، خواهشا به اونها بپردازید.
    باتشکر.

  3. Avatar علی گفت:

    خدایا ، ما شکیرا رو برای چی میخواهیم؟
    اقتصاد ما به ایشون ربط داره؟
    فرهنگ ما به ایشون ربط داره؟
    الگوی ما هست ، چی هست؟
    نقطهء مثبتش تو زندگی ماها چی هست؟
    اگه زیبارو هست یا خوش صدا ، به شوهرش ربط داره.
    به ما هیچ ارتباطی نداره.

    • Avatar Sarah گفت:

      ای بابا شما که کارتون اتچ شدن به مشکلات امریکاست واسه لاپوشونی گندای خودتون! اها یادم نبود نمیتونین از این خبر استفاده کنین بدردتون نمیخوره :))

  4. Avatar امیر گفت:

    کارش بیسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.