جاذبه‌های گردشگری شیراز

خوشا شیراز و وصف بی مثالش – نگاهی بر جاذبه‌های گردشگری شیراز

اگر قرار بر انتخاب جایی برای مسافرت باشد اکثر ما ایرانیان همسایه‌های غربی را انتخاب می‌کنیم در حالی‌که خیلی از شهرها و جاذبه‌های گردشگری کشور خودمان را ندیده‌ایم. مثلا شهر زیبای شیراز که همه ساله توریست‌های زیادی را جذب خود می‌کند. جاذبه‌های گردشگری شیراز در یک سفر تمام نمی‌شود. در این مقاله سعی نموده‌ایم از شیراز و جاذبه‌های گردشگری آن بگوییم شاید انتخاب شما برای سفر بعدی باشد.

آب و هوای شیراز دلربا

اگر می‌خواهید بهشت زمینی را ببینید و علاوه بر بازدید از جاذبه‎های گردشگری حال دلتان را خوب کنید در اردیبهشت ماه به شیراز سفر کنید. در اردیبهشت نه تنها خبری از مسافران نوروزی نیست بلکه تمام شکوفه‌ها باز شده‌اند و شهر را عطر بهار نارنج و گل‌های رنگارنگ پر کرده‌است. عطری که بزرگترین ارمغان این شهر زیباست.

اقامت در شیراز

نگران هزینه‌ها نباشید و به دیار بهارنارنج‌ها سفر کنید چرا که در این شهر هم هتل‌های ارزان قیمت و هم لوکس و گران وجود دارد و شما حتما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید یکی از آن‌هارا برای اقامت برگزینید. پیشنهاد ما این است که قبل از سفر جایی را برای خود رزرو کنید تا دیگر دغدغه ای جز خوش‌گذرانی نداشته باشید.

جاذبه‌های گردشگری شیراز

جاذبه‌های گردشگری شیراز فقط به مقبره شعرا و اماکن تاریخی خلاصه نمی‌شود، بلکه موزه‌ها، جاذبه‌های طبیعی، مراکز خرید و همچنین آثار منحصر به فرد دیگری در جای جای آن قابل مشاهده است و ذکر همه آن‌ها در یک مقاله نمی‌گنجد ولی سعی نموده‌ایم جذاب‌ترین آن‌ها را به اختصار معرفی نماییم.

1. تخت جمشید

به دستور داریوش اول، شاه هخامنشی، این بنا که نماد عظمت و شکوه ایران است در 57 کیلومتری شمال شیراز و در دامنه کوه “رحمت” پس از 150 سال تلاش ساخته شد. از این بنای باشکوه گاهی برای برگزاری جشن‌ها به ویژه نوروز استفاده می‌شده است. اکنون ویرانه‌های آن پس از 2500 سال تحسین هر بیننده‌ای را برمی‌انگیزد.

تخت جمشید

2. حافظیه

حضرت حافظ نه تنها نزد ما ایرانیان بلکه نزد توریست‌های خارجی نیز از محبوبیت فراوانی برخوردار است. حافظ در بسیاری از آداب باستانی ما حضور دارد. نمونه آن شب یلداست که بدون گرفتن فال حافظ کامل نمی‌شود. حافظیه حاصل طرحی از معمار فرانسوی به نام آندره گدار است که حافظ و چند تن از عرفا و شعرای نامدار را در دل خود جای داده است. این آرامگاه حال و هوا و انرژی خاصی دارد و در آن لبخند از لب کسی دور نمی‌شود. در این مجموعه می‌توان ساعت ها وقت گذراند و عشق تنفس کرد.

حافظیه

3. دروازه قرآن

دروازه قرآن معروف‌ترین و مشهورترین دروازه شهر شیراز است و دلیل نامگذاری آن قرآنی است که در بالای آن قرار دارد. به فاصله 10 متری از این دروازه مقبره خواجوی کرمانی و در اطراف آن بوستانی زیبا قرار دارد که در آن می‌توانید فالوده شیرازی بخورید و از عطر دلنشین هوا لذت ببرید.

دروازه قرآن

4. باغ ارم

باغ ارم با آن سروهای زیبای سربه فلک کشیده‌اش نمایی از بهشت را تداعی می‌کند و عطر دل‌انگیز بهارنارنجش هوش از سرها می‌برد. این باغ زیبا که در یونسکو ثبت شده است دارای عمارتی 3 طبقه است که شاهکار معماری زمان خود است. در جلوی آن نیز استخری وسیع قرار دارد که تصویر عمارت در آن خودنمایی می‌کند.

باغ ارم

5. مسجد نصیرالملک

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شیراز مسجد نصیرالملک است. اولین چیزی که با شنیدن اسم این مسجد یا بهتر است بگوییم شاهکار معماری، به ذهن می‌آید کاشی‌کاری‌های بی‌نظیر آن است. کاشی‌هایی صورتی که مسجد صورتی را خلق کرده‌اند. اگر می‌خواهید تفاوت این مسجد با دیگر مساجد را دریابید به شبستان آن وارد شوید و نور حاصل از شیشه‌های رنگی آن را روی زمین و فرش‌ها تماشا کنید. رنگین‌کمانی از رنگ‌ها ..

مسجد نصیرالملک

در آخر

آنقدر اماکن و جاذبه‌های گردشگری شیراز فراوان است که به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شده‌است. امید است به این شهر زیبا سفر کنید و از گشت و گذار در آن نهایت لذت را ببرید.

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.