جام جهانی 2022

طراحی و ساخت یک ورزشگاه پرزرق‌وبرق برای جام جهانی 2022 در قطر

به‌تازگی برگزارکنندگان جام جهانی فوتبال، تصاویر جدیدی از طراحی یک ورزشگاه یا استادیوم در قطر منتشر کردند که این ورزشگاه برای جام جهانی 2022 ساخته خواهد شد. این ورزشگاه قرار است توسط تیم Foster + Partners طراحی شود. کمپانی Foster + Partners متعلق به Norman Robert Foster، معمار و طراح معروف بریتانیایی است که تاکنون بناهای بی‌نظیری را طراحی کرده و از خود به‌جای گذاشته که شهرت جهانی دارد.

جام جهانی 2022 در قطر

ورزشگاه پرزرق‌وبرق Lusail قطر برای جام جهانی 2022

این ورزشگاه جدید ترکیبی از یک بنای معاصر و تاریخی است که بسیار پرزرق‌وبرق خواهد بود و الهام گرفته از کاسه و بشقاب استفاده‌شده در قرون مختلف خاورمیانه است. ورزشگاه پرزرق‌وبرق Lusail در شهر Lusail بنا خواهد شد که در 15 کیلومتری شمال غربی دوحه است و یک ورزشگاه 80000 نفری خواهد بود. قرار است که افتتاحیه و اختتامیه‌ی بزرگ‌ترین مراسم ورزشی جهان یعنی جام جهانی و مسابقات فوتبال این مراسم در این ورزشگاه برگزار شود.

ورزشگاه Lusail قطر

نمای بیرونی این ورزشگاه نمایی از طلا خواهد بود و در زمان طلوع خورشید جلوه‌ای خیره‌کننده خواهد داشت و با انعکاس نور، فضای بیرونی ورزشگاه را بسیار زیبا خواهد کرد. در شب نیز یک سیستم نورپردازی فوق پیشرفته برای این ورزشگاه طراحی‌شده تا هم فضای داخلی و هم فضای بیرونی ورزشگاه مثل روز روشن بماند. از سوی دیگر باید اشاره‌کنیم که سیستم خنک‌کننده ورزشگاه به‌گونه‌ای است که می‌تواند هوایی مطلوب و خنک را برای تماشاچی‌ها به ارمغان آورد و به کمک تکنولوژی‌های پیشرفته‌، هیچ مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

ورزشگاه Lusail قطر

تیم طراحی Foster + Partners در جام جهانی 2022

تیم Foster + Partners هم یک تیم بسیار قوی بوده و تاکنون در بسیاری از پروژه‌های برجسته‌ی دنیا حضورداشته است که از طراحی‌های این تیم می‌توان به طراحی شهر مصدر در ابوظبی، مرکز تفریحی خان شاتر در قزاقستان، برج الهام در مالزی، برج Bow در کانادا، ورزشگاه ومبلی در انگلستان، دانشگاه آزاد آلمان، پایگاه فضایی آمریکا، فرودگاه بین المللی ملکه آلیا در اردن، ترمینال دریایی در چین، فرودگاه بین‌المللی بیجینگ چین، پل میلو فرانسه و بناهای بی‌نظیر دیگر اشاره کرد.

نرمن فاستر در راستا این استادیوم در قطر اعلام کرده که طراحی این ورزشگاه برایش بسیار هیجان‌انگیز بوده و یک رویداد بزرگ جهانی برایش محسوب می‌شود. به گفته‌ی فاستر این ورزشگاه به‌گونه‌ای طراحی خواهد شد که بهترین شرایط زیست‌محیطی را برای بازیکنان و تماشاچیان ایجاد کند.

جام جهانی 2022 در قطر

جام جهانی 2022 در قطر

جام جهانی 2022 در قطر

شایان‌ذکر است که ورزشگاه‌های متعددی تا جام جهانی 2022 در قطر ساخته خواهند شد و جام جهانی بی‌نظیری را به تصویر خواهند کشید. درواقع قطر با کمک برترین طراحان دنیا بهترین ورزشگاه‌های جهان را با معماری و طراحی‌های بی‌نظیر به ارمغان خواهد آورد و فضای ورزشگاه‌ها، نورپردازی‌ها و فضای سبز، مردم را متحیر خواهد کرد.

امتیاز: 4.3 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۲ دیدگاه

  1. Avatar دلسوز گفت:

    عرض به حضورتون وقتی قطر از میدان گازی پارس جنوبی روزانه فقط ۴۰۰ هزار بشکه نفت صادر میکنه نفت عرض کردم دقت بفرمایید نه گاز و گاز هم دو برابر ایران برداشت میکنه از فیفا و afc همه را میخره کوچک و بزرگ پس ساخت چنین ورزشگاهی زیاد عجیب نیست حالا پیدا کنید پرتقال فروش را ومیزان پشم کلاه ما ایرانیها

  2. Avatar محمد گفت:

    قشنگه ولی تصمیم اشتباه بوده اینهمه ورزشگاه تو کشوری با جمعیت 2.5 میلیونی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.