شبح‌های جادویی روشن

شبح‌های جادویی روشن: این چراغ‌های خلاقانه، مقلد حرکت سیال نور هستند

شبح‌های جادویی روشن چراغ‌های خلاقانه‌ای هستند که مقلد حرکت سیال نورند. در ادامه با همراهی دینو ببینید که چگونه شرکت معماری Partisans، چراغ‌های خلاقانه Gweilo خود را ایجاد می‌کند.

کانسپت طراحی

این روزها طراحی نورپردازی بیش‌تر شبیه به شاهکارهای مجسمه‌سازی شده است. آخرین مجموعه چراغ‌های خلاقانه با نام Gweilo از شرکت طراحی PARTISANS مستقر در تورنتو نیز از این قاعده مستثنا نیست. Gweilo مجموعه‌ای از چراغ‌های معمارانه است که حاصل تلاش برای دست‌کاری و مهار نور می‌باشد. الکس جوزفسون (Alex Josephson) ، بنیانگذار شرکت PARTISANS می‌گوید:

  • ما سعی کرده‌ایم تا چراغی را بسازیم که خود نور باشد… این مربوط به نزدیک شدن هر چه بیش‌تر به منبع است. آیا نور می‌تواند یک جسم متحرک باشد؟ چرا نور را نمی‌توان جمع کرد، ریخت و یا منظم نمود؟

به نظر می‌رسد پارتیزان‌ها در ساخت شبح‌های جادویی روشن کاملا موفق بوده‌اند.

ماهیت شبح‌های جادویی روشن

اعضای خانواده شبح‌های جادویی روشن قادر به جذب حرکت سیال و پویایی از نور هستند. آن‌ها با نام Gweilo نوعی جذابیت ذاتی و غیرطبیعی را به وجود می‌آورند. Gweilo  به معنی «شبح سفید» در کانتونی است. تقسیم‌بندی این خانواده به صورت لامپ‌هایی روشن در حالت‌های مستقل، قطعات مرکزی یا تقسیم کننده‌ها صورت می‌گیرد. آن‌ها در 5 اندازه XS ، S ، M ، L و XL طبقه‌بندی می‌شوند.

شبح‌های جادویی روشن

نحوه ساخت شبح‌های جادویی روشن

با این حال، روند ایجاد چنین قطعاتی به همان اندازه ایده‌شان جالب است! این چراغ‌ها با استفاده از تکنیکی به نام شکل‌دهی حرارتی (Thermoforming) خلق می‌شوند. مراحل خلق آن‌ها شامل شکل‌دهی سفارشی و قالب‌گیری ورق‌های اکریلیک با درجه نوری در هنگام گرمای فوق‌العاده زیاد است. در زیر 400 درجه سانتیگراد، ورق‌ها برای تقلید از امواج و منحنی‌ها ساخته می‌شوند. سپس ‌LED ها در داخل این ورق‌ها تعبیه شده و شبح‌های جادویی را به وجود می‌آورند. شبح‌هایی که شبیه به پرتوهای نور هستند. این ایده خلاقانه، جایزه LAMP Award در سال 2015 و جایزه AZ Award برای بهترین تجهیزات روشنایی در سال 2016 را از آن خود کرده است. چنین قطعات دست‌ساز درخشانی برای تماشا کردن بسیار شگفت‌آور هستند و به هر خانه‌ای حال و هوایی آسمانی می‌دهند.

شبح‌های جادویی روشن
شبح‌های جادویی روشن
شبح‌های جادویی روشن
شبح‌های جادویی روشن

ویدئویی از ساخت شبح‌های جادویی روشن

در آخر مراحل ساخت این شبح‌های جادویی روشن را با هم در ویدئو زیر می‌بینیم. به نظر شما آیا این ایده واقعا خلاقانه است؟ نظرات خود را با ما و خوانندگان دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Yankodesign

بیش‌تر بخوانید: ArchiPaper: فیلمی دلربا درباره یک معمار و پروژه ویژه او

بیش‌تر بخوانید: خانه معمارانه گربه ها نسبت به خانه های انسانی از زیبایی بیشتری برخوردار هستند

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.