حضور ایران در برلیناله

حضور ایران در برلیناله: پیوستن دو فیلم ایرانی دیگر به صف جشنواره بین‌المللی فیلم برلین

حضور ایران در برلیناله با پیوستن دو فیلم ایرانی دیگر به صف جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، پررنگ‌تر می‌شود. در ادامه با دینو همراه باشید.

حضور ایران در برلیناله با دو فیلم دیگر

طبق گزارش تهران تایمز، فیلم‌های کوتاه ایرانی «بادبادک‌ها» و «اسب بالدار سفید» در بخش تولید Generation هفتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین به نمایش در خواهند آمد. جشنواره بین‌المللی فیلم برلین (به آلمانی: Internationale Filmfestspiele Berlin) یا برلیناله (Berlinale)‏ یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین جشنواره‌های سینمایی در جهان و اروپا است. این جشنواره هر ساله در ماه فوریه به مدت ۱۰ روز در برلین آلمان برگزار می‌شود.

جشنواره فیلم برلین در کنار جشنواره فیلم ونیز و جشنواره فیلم کن، مهم‌ترین رویداد سینمایی اروپا به شمار می‌رود. این جشنواره هر ساله جایزه خرس طلایی و خرس نقره‌ای را به برگزیدگان بخش اصلی اهدا می‌کند. خرس به‌عنوان نمادی از شهر برلین شناخته می‌شود که در بخش‌های مختلف این جشنواره به برگزیدگان اهدا می‌شود. در قسمت‌های چندگانه این فستیوال حدود ۴۰۰ فیلم به نمایش در می‌آیند که ریاست آن از سال ۲۰۰۱ تا به حال به عهده «دیتر کاسلیک» (Dieter Kosslick) می‌باشد.

حضور ایران در برلیناله

فیلم بادبادک‌ها و حضور ایران در برلیناله

فیلم «بادبادک‌ها» به کارگردانی «سید پیام حسینی» در مورد دختری است که بادبادک خود را در امتداد مرز کردستان عراق و ایران به پرواز در می‌آورد. در جریان فیلم، او سه پسر بچه را برای کمک به خود فراخوانی می‌کند. کودکان این فیلم نه تنها با یک رودخانه از هم جدا می‌شوند، بلکه میراث انفجاری جنگ‌های گذشته نیز بر سر راه آن‌ها قرار می‌گیرند.

این فیلم در بخش Generation Kplus جشنواره که از 20 فوریه تا اول مارس برگزار می‌شود، روی پرده می‌رود.

اسب بالدار سفید

«اسب بالدار سفید» ساخته «مهیار ماندگار» درباره مردی است که به زادگاه خود باز می‌گردد. او به جایی می‌رود که 20 سال پیش در جنگ ویران شده است. هدف او از این سفر، جستجوی دلبستگی کودکیش می‌باشد که به او عشق ابدی وعده داده بود.

این فیلم در بخش تولید Generation Plus 14 از جشنواره و در کنار فیلم بلند ایرانی دیگری به نام «یلدا، شبی برای بخشش» ساخته «مسعود بخشی»، نمایش جهانی خود را اجرا خواهد کرد.

بازار فیلم اروپا

بازار فیلم اروپا یکی از سه بازار مهم و بزرگ جهان است که هر ساله هم‌زمان با برگزاری جشنواره فیلم برلین در کاخ موزه هنری «مارتین گروپیوس بائو» برگزار می‌شود. این بازار محلی برای تجمع مهم‌ترین تهیه‌کنندگان، خریداران، سرمایه‌گذاران، نمایندگی‌های خرید و پخش‌کنندگان فیلم است. بر اساس آمارهای سال ۲۰۱۱ میلادی در این بازار ۴۰۰ کمپانی و 1532 خریدار حضور داشتند. در همین سال بیش از هزار سانس از فیلم‌های جدیدی از سراسر دنیا به نمایش در آمدند. در بخش تولیدات مشترک از بازار فیلم اروپا، تهیه‌کنندگان می‌توانند با معرفی پروژه‌های مورد نظر خود، برای ساخت این پروژه‌ها، سرمایه‌گذار یا شریک پیدا کنند. در بازار سال ۲۰۱۲ فیلم 455 نمایشگاه برگزار شد که در این نمایشگاه‌ها 1691 خریدار بین‌المللی و 8098 کارشناس سینمایی از ۹۴ کشور جهان حضور داشتند و در این میان ۸۲۰ فیلم طی 1166 سانس به نمایش در آمد.

در این جشنواره همچنین فیلم «بیگانه» (Namo) از «نادر ساعی‌ور» در بخش Forum به نمایش در خواهد آمد. این در حالی است که فیلم «سلفی با دموکراسی» از «علی عطشانی» در بازار فیلم اروپا (EFM) که در حاشیه جشنواره برگزار می‌شود، به نمایش گذاشته خواهد شد.

نظرات و پیشنهادات خود را درباره حضور ایران در برلیناله با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: MSN

بیش‌تر بخوانید: افتخاراتی دیگر از فیلم “همه می دانند” اصغر فرهادی در جشنواره فیلم اسپانیا

بیش‌تر بخوانید: فیلم سینمایی متری شیش و نیم به جشنواره بین‌المللی زوریخ راه یافت!

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.