با پنج حقیقت در مورد پیتزا ایتالیایی آشنا شوید

وقتی به ایتالیا فکر می‌کنیم اولین چیزی که به ذهنمان خطور می‌کند، پیتزا است. یک غذای محبوب در سرتاسر جهان که به سختی می‌توانید کسی را پیدا کنید از این غذای خارق‌العاده که در طول سال‌ها به شکل امروزی تبدیل شده است، لذت نبرد. تهیه پیتزا تاریخچه طول درازی دارد و ما اینجا چند حقیقت جالب درباره‌ی پیتزا ایتالیایی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

پیتزا ایتالیایی

پیتزا از ایتالیا نشات نگرفته است

موضوعی که تا به امروز سر آن به توافق نرسیده‌اند، این است که پیتزا در واقع از ایتالیا سرچشمه نمی‌گیرد اگرچه گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد اینکه پیتزا از کجا آمده است وجود دارد! تصور می‌شود که این کلمه از کلمه لاتین “Pinsa” گرفته شده است که به “نان مسطح” ترجمه می‌شود.

اگر منشا پیتزا ایتالیا نیست پس از کجا سرچشمه می‌گیرید؟ اعتقاد بر این است که پیتزا ریشه یونانی دارد و بقایایی از اجاق نان در حدود 14000 سال پیش پیدا شده است. یونانی‌ها در ابتدا نان‌های مسطح می‌ساختند و موادی به آن اضافه می‌کردند که سپس به آرامی در ناپل که قبلاً یک شهر بندری در یونان بود، به عنوان پیتزا تعریف شد.

تاریخچه پیتزا

پیتزای ایتالیایی همانطور که می‌دانیم از دهه 1800 وجود داشته است. در واقع در سال 1889 بود که اولین پیتزای کلاسیک با موزارلا، گوجه فرنگی و ریحان تهیه شد. این پیتزا هم برای پادشاه اومبرتو اول و هم برای ملکه مارگریتا ایتالیا در سفرشان به ناپل درست شد و از همین جا بود که پیتزا مارگریتا متولد شد.

مواد پیتزای سنتی ایتالیایی

در حالی که سنتی‌ترین پیتزا، پیتزا مارگریتا است، اما در حال حاضر به پیتزا موادی مانند زیتون، پونه کوهی، سیر، پروسکوتو، گوشت و غذاهای دریایی هم اضافه می‌کنند که بسته به این که در کدام منطقه هستید، یا چه پیتزایی را انتخاب می‌کنید، می‌توانید مخلوطی از گوشت، ماهی یا سبزیجات را امتحان کنید.

انواع مختلفی از پیتزا وجود دارد که در سرتاسر ایتالیا پرطرفدار است. Quattro Formaggi، یک پیتزای چهار پنیر با ترکیبی از موزارلای تازه و پنیر محلی آن منطقه است. پیتزای دریایی یکی دیگر از کلاسیک‌های ایتالیایی است که از ماهی تن خوابیده شده در روغن زیتون، صدف، میگو و آنچوی تهیه می‌شود.

در حال حاضر پیتزا تنوع زیادی دارد

پیتزا در طول زمان به طرز چشمگیری تکامل یافته است و انواع مختلفی از آن در جهان رایج شده است. Calzone از شناخته‌شده‌ترین پیتزاهای ایتالیایی است که به طور غیر رسمی به عنوان پای پیتزا هم شناخته می‌شود که از همان مواد پیتزا تشکیل می‌شود اما از وسط تا می‌شود و داخل آن با مواد پر می‌شود. Focaccia یکی دیگر از غذاهای ایتالیایی است که خمیر ضخیم‌تری نسبت به پیتزای معمولی دارد که رایج‌ترین آن با رزماری، نمک و روغن زیتون تهیه می‌شود. پیاز و زیتون کاراملی را هم می‌توان به این ترکیب اضافه کرد.

پیتزافروشی‌های ایتالیایی در حال حاضر پیتزاهای شیرین را هم امتحان می‌کنند. در این مدل پیتزاها مواد پرکننده‌ای مانند نوتلا، عسل، مربا و «تاپینگ‌های شیرین» مانند گل ختمی، سس شکلات و سایر محصولات قنادی برای تهیه پیتزا شیرین استفاده می‌کنند.

بزرگترین پیتزا جهان در رم ساخته شد

در سال 2012، رم رکورد بزرگ‌ترین پیتزای جهان را شکست. گروهی از سرآشپزها گرد هم آمدند و پیتزایی با مساحت 13580 فوت مربع ساختند. 10000 پوند پنیر موزارلا و 20000 پوند آرد برای تهیه این پیتزای باشکوه که به نام اکتاویان آگوستوس، امپراتور روم، اتاویا نامیده شد، استفاده شده است.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.