اینفلوئنسرهای اینستاگرام

درآمدهای میلیاردی سلبریتی‌ها یا اینفلوئنسرهای اینستاگرام از طریق تبلیغات

این روزها در اینستاگرام همه‌ی کاربران خود را یک اینفلوئنسر یا تأثیرگذار می‌دانند و اینفلوئنسر بودن تبدیل به یک شغل، با درآمدهای میلیونی شده است. اینفلوئنسرهای اینستاگرام شامل بلاگرها، مدل‌ها، استایلیست‌ها، آرایشگرها، تست‌کننده‌های غذا، کمدین‌ها، عکاس‌ها و از این قبیل افراد هستند که درواقع با انتشار تصاویری باکیفیت و شیک از روزمره و نوشتن متن‌هایی زیبا می‌توانند نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کنند. زمانی که تعداد فالورها یا دنبال‌کننده‌ها به چندین هزار و یا به میلیون رسید، تبلیغات آغاز خواهد شد. درواقع اینفلوئنسرها با افزایش فالورهایشان، گمان می‌کنند که به موفقیت رسیده‌اند و ازاین‌پس جزو اشخاص مهم و تأثیرگذار جامعه محسوب می‌شوند.

نتیجه‌ی حمایت‌های کاربران بر اینفلوئنسر

به‌طورکلی این افراد برای جلب‌توجه بیشتر کاربران، ممکن است دست به اقدامات احمقانه، تکراری، جلف، مسخره و حتی سودجویانه بزنند. البته نمی‌توان اسم تمامی این کاربران مشهور را اینفلوئنسر گذاشت درنتیجه بهتر است که آنها را با عنوان سلبریتی‌های اینستاگرام بشناسیم. سلبریتی‌هایی که ما کاربران باعث معروفیتشان شدیم و از حمایت‌های ما کاربران درآمدزایی می‌کنند و میلیونر شده‌اند.

اینفلوئنسر

به‌طورکلی در بین سلبریتی‌های اینستاگرام شاهد سلبریتی‌هایی که در ماشین آواز می‌خوانند و می‌رقصند، سلبریتی‌هایی که غذا می‌خورند و رستوران‌ها را معرفی می‌کنند، سلبریتی هایی که روسری به سر می‌کنند و ویدیوهای احمقانه می‌سازند و دیگر موارد این‌چنینی خواهیم بود و به همین ترتیب همه‌ی این افراد، بافکر اینکه جزو شخصیت‌های مهم هستند؛ روزمره‌ی خود را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک می‌گذارند. از سوی دیگر کاربرانی که دوربین‌های خوبی دارند و عکس‌هایی با لباس‌های رنگی می‌گیرند، به راحتی در رابطه با مسائل و مشکلات روز صحبت می‌کنند و با ادعای روشنفکری نظر کاربران را به خود جلب خواهند کرد.

اینفلوئنسرهای اینستاگرام چه کسانی هستند؟

اینفلوئنسرها به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته‌ای که ویدیوهای احمقانه‌ای را با عنوان کمدی منتشر می‌کنند، دسته‌ای که با ادعای روشنفکری به‌نقد و اظهار نظر می‌پردازند و در کافه‌ها یا مکان‌های لوکس، مدام عکس‌های رنگارنگ می‌گیرند و دسته‌ای دیگر بلاگرهایی که گمان می‌کنند با داشتن دنبال کننده زیاد فرد بسیار تأثیر گذاری هستند. درواقع شاهد افراد بی‌هنر و بی‌استعدادی هستیم که در هیچ زمینه‌ای فعالیت خاصی ندارند و شبانه‌روز در اینستاگرام در حال به اشتراک گذاشتن ویدیو و عکس هستند. درنهایت نیز با تبلیغات پول باورنکردنی و هنگفتی به‌دست آورده و ادعای موفقیت می‌کنند. اما آیا پول درآوردن از هر طریقی موفقیت محسوب می‌شود؟ آیا با هر فعالیت احمقانه‌ای به شهرت رسیدن موفقیت خواهد بود؟

قبل از پرداختن به موضوعات حاشیه‌ای باید بگوییم که تمام دسته‌های مختلف اینفلوئنسرهای اینستاگرام، فقط و فقط به دنبال شهرت و کسب درآمد از طریق تبلیغات هستند و برای رسیدن به این اهداف دست به هر کاری خواهند زد. این روزها انجام کارهای تکراری و احمقانه برای برخی از این سلبریتی‌ها تبدیل به شغل شده است و برخی از این افراد به‌قدری به پول و شهرت رسیده‌اند که مدیر برنامه دارند و در برنامه‌های مختلف تلویزیونی برای جذب مخاطب دعوت می‌شوند که این خودش به یک نقد جداگانه احتیاج دارد.

اینستاگرام

درآمدهای میلیونی اینفلوئنسرهای اینستاگرام

اما درآمدهای میلیونی از طریق شهرت اینستاگرامی اصلاً عادلانه نیست. برای مثال یک بلاگر یا اینفلوئنسر با گذاشتن یک استوری تبلیغاتی یا یک پست و بدون هیچ توانایی خاصی می‌تواند یک شبه حقوق ماهیانه یک کارمند ساده‌ی دولتی را به‌دست آورد. البته روی صحبتمان با افرادی که در این زمینه تحصیل‌کرده‌اند و یا از توانایی خاصی برخوردارند نیست. زیرا دراین‌بین افرادی هستند که درزمینهٔ تولید ویدیوهای تبلیغاتی فعالیت دارند و ما به‌هیچ‌وجه با اشتغال‌زایی با این روش مخالف نیستیم بلکه با روند غلط فعالیت‌های اینفلوئنسرهای اینستاگرام مخالفیم. به همین دلیل فعالیت افرادی که به هر نحوی نظر کاربران را به خود جلب می‌کنند و بدون هیچ مهارت یا دانشی در تبلیغات مختلف حضور دارند زیاد خوشایند نیست.

دراین‌بین شاهد افرادی هستیم که با گذاشتن تصاویری از کودکانشان، مخاطب را به خود جذب می‌کنند، هنگام غذا خوردن از خودشان فیلم می‌گیرند، در جشن‌های مختلف با عنوان زندگی لوکس فیلم می‌گذارند و این راه یک منبع درآمد برایشان است. همین افراد به ازای انتشار یک پست، استوری و ویدیو در مدت‌زمانی محدود، میلیون‌ها تومان پول دریافت می‌کند و این کار تبدیل به یک شغل دائمی برایشان خواهد شد. درنتیجه این افراد به ازای هر اقدام ساده و روزمره‌ای که انجام می‌دهند می‌توانند پول دریافت کنند و نام این فعالیت را اینفلوئنسر مارکتینگ می‌گذارند.

سلبریتی های اینستاگرام

اینفلوئنسرهای اینستاگرام به دنبال تبلیغات

چیزی که این روزها آزاد دهنده شده این است که امروز هر ایرانی یک اینفلوئنسر است و معنای واقعی این کلمه فراموش شده است. درواقع در ایران اینفلوئنسر بودن به تعداد فالورها بستگی دارد و هر کس به‌راحتی بدون هیچ دانشی به انتقال عقاید و افکار خود می‌پردازد تا بر کاربرانش تأثیر بیشتری بگذارد و کاربران را به جهت خاصی هدایت کند. به‌طورکلی تفاوت زیادی بین اینفلوئنسرهای ایرانی و خارجی وجود دارد.

در ایران سلبریتی‌های اینستاگرام هر اقدام احمقانه‌ای را برای جلب نظر مخاطب انجام می‌دهد و خود را یک اینفلوئنسر می‌داند درحالی‌که در کشورهای دیگر افراد بر اساس تحصیلات، تحقیقات و تخصصشان درزمینهٔ خاصی به‌عنوان یک اینفلوئنسر مطرح می‌شوند. در ایران اینفلوئنسرها در تمامی زمینه‌ها تخصص دارند و در تمامی شاخه‌های اجتماعی، علمی، پزشکی، سیاسی و ورزشی صاحب‌نظر هستند. درواقع به نظر من تأثیر گذاران ایرانی هیچ تأثیری بر روی مردم نمی‌گذارند و مردم فقط و فقط برای سرگرمی و پیگیری، این افراد را دنبال می‌کنند. ضمن اینکه تمامی دیدگاه‌ها و تمامی پست‌هایشان بر اساس تبلیغاتشان شکل می‌گیرد و منبع خوبی برای تأثیر گرفتن مردم نخواهند بود.

تبلیغات در اینستاگرام

موفقیتی که موفقیت نیست…

این میزان حمایت از سلبریتی های اینستاگرام از سوی ما کاربران عادی، باعث شده تا تغییرات عجیبی در شکل تبلیغات ایجاد شود و معنای اینفلوئنسر در ایران تغییر کند. درنتیجه پول درآوردن از طریق چند عکس و ساختن ویدیوهای تکراری، موفقیت محسوب نمی‌شود و پس از مدتی مردم برای سرگرمی به دنبال افراد تازه‌تری می‌روند.

این سلبریتی‌های اینستاگرام هیچ‌کدامشان اینفلوئنسر نیستند بلکه فقط افرادی به دنبال تبلیغات و درآمدزایی هستند که روزبه‌روز به تعدادشان هم افزوده می‌شود. چقدر بهتر بود که این فعالیت‌ها با دانش و مهارت انجام شود و محدود به افراد خاصی باشد. البته نمی‌توان گفت که برندها و تولیدکنندگان در این زمینه بی‌تقصیرند زیرا این برند ها بودند که اصول اولیه تبلیغات را زیر سؤال برده‌اند. اگر این حجم از انرژی این افراد بی‌استعداد و بی هنر، به‌جای خودنمایی و تلاش برای معروفیت و شهرت، در هر زمینه‌ی دیگری مصرف می‌شد خروجی بهتر و تخصصی‌تری را به دنبال داشت.

امتیاز: 4.5 از 5 (8 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۳ دیدگاه

  1. Avatar آنى گفت:

    عالى بود افراد بى هنر و تخصص و حتی مشکل برقرارى ارتباط دارند ولى خودنمایی در انها موج مى زنه و هیچ فایده اى برای مخاطب ندارد ، در واقع اینستاگرام در ایران بدترین اپلیکیشن براى صرف زمان و اینترنت است و هیچ خروجى برای مخاطب ندارد

  2. Avatar سیمین نوربخش گفت:

    عرضه و تقاضا یکی از دلایل اصلی گُل کردن فعالیت این دسته از کاربرای اینستاگرامه به نظرم. وقتی می‌بینن که مردم حتی به شوخی و سرگرمی هم ازین سبک کار استقبال می‌کنن، نفرات جدید می‌گن چرا ما این راه رو نریم؟

  3. Avatar امیرحسین گفت:

    بی نظیر بود واقعا. عالی و متاسفانه حقیقت تلخ!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.