چرا بهتر است بعد از خوردن صبحانه مسواک نزنید؟ چه اتفاقی بر دندان ها می افتد؟

شکی نیست که مسواک زدن یکی از مهمترین مراحل در روال بهداشت دهان و دندان است اما انجام آن در زمان نامناسب ممکن است تمام تلاش‌های شما را برای سالم و قوی نگه داشتن دندانتان خراب کند. برخی از افراد ترجیح می‌دهند قبل از صبحانه دندان‌های خود را مسواک بزنند در حالی که برخی دیگر بلافاصله بعد از خوردن غذا این کار را انجام می‌دهند. ما به شما می‌گوییم که اگر بلافاصله بعد از صرف صبحانه مسواک بزنید چه اتفاقی می‌افتد.

دلایل مسواک نزدن بعد صبحانه:

مسواک نزدن بعد صبحانه

1. ممکن است به مینای دندان شما آسیب برساند

مسواک زدن بعد از غذا خوردن به مبارزه با باکتری‌ها کمک می‌کند و از مینای دندان در برابر آسیب محافظت می‌کند، اما در برخی موارد می‌تواند برعکس عمل کند. وقتی غذای اسیدی می‌خورید یا می‌نوشید مانند آب پرتقال، آب گریپ فروت یا آب لیمو، اسید سیتریک موجود در این غذاها می‌تواند به طور موقت مینای دندان را نرم کند و مسواک زدن بلافاصله بعد از خوردن غذا می‌تواند مینای دندان را ضعیف کند.

اگر دوست دارید برای صبحانه یک لیوان آب پرتقال بخورید یا یک تکه لیمو به آب خود اضافه کنید، بهتر است تا 30 دقیقه بعد از آن دندان‌های خود را مسواک نزنید تا به مینای دندان آسیب نرسد و اگر صبح وقت زیادی ندارید، مسواک زدن قبل از صبحانه منطقی‌تر است.

2. ممکن است روی رنگ دندان شما تاثیر بگذارد

مینای دندان از دندان‌های شما محافظت می‌کند و اگرچه سخت‌ترین بافت بدن انسان است اما مسواک زدن بلافاصله بعد از غذا خوردن در برخی موارد می‌تواند به مینای دندان آسیب برساند. زمانی که مینای دندان به اندازه‌ای که باید قوی نباشد، می‌تواند دندان‌های شما را در برابر لکه شدن آسیب پذیرتر کند.

3. ممکن است دندان‌های شما را حساس‌تر کند

اگر تا به حال در هنگام مصرف غذای سرد یا گرم احساس درد شدید ناگهانی کرده‌اید، می‌تواند نشانه حساسیت بیش از حد دندان‌هایتان باشد. حساسیت دندان ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیوفتد که یکی از آنها ضعیف بودن مینای دندان است. از آنجایی که مسواک زدن بلافاصله پس از خوردن برخی غذاها می‌تواند حساسیت دندان را افزایش دهد، بهتر است قبل از غذا مسواک بزنید.

4. مسواک زدن قبل از غذا باعث افزایش تولید بزاق می شود

مسواک زدن بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب به شما کمک می‌کند تا در صبح احساس شادابی بیشتری داشته باشید و همچنین تولید بزاق را افزایش می‌دهد. از آنجایی که بزاق حاوی عوامل ضد میکروبی است، به تجزیه راحت‌تر غذا کمک می‌کند و به طور طبیعی باکتری‌های مضری که مسئول پوسیدگی دندان هستند را از بین می‌برد.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.