جلوگیری از تعریق با انجام چندین کار ساده در خانه – بایدها و نبایدها

عرق کردن یکی از مشکلات بسیاری از مردم است که باعث شرمندگی و کاهش اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود. اما آیا می‌دانستید جلوگیری از تعریق به سادگی با انجام چندین کار در خانه امکان پذیر خواهد بود؟

حتی با وجود اینکه شاید با خودتان فکر کنید که این امکان وجود ندارد که بیش از حد طبیعی عرق کنید، این اتفاق پیش بیاید. خیلی از افراد دمای طبیعی بدنشان بیشتر از حالت عادی است و همین موضوع باعث عرق کردن بیشتر بدن آن‌ها می‌شود. مخصوصا کسانی که در مناطقی با دمای گرم‌تر از حالت عادی زندگی می‌کنند این تغییر دماها باعث دو برابر شدن حد معمول عرق کردن می‌شود و با خودتان می‌توانید تصور کنید که این موضوع چه قدر می‌تواند در زمان‌های حساس فرد را خجالت زده کند و اعتماد به نفس او را نابود کند.

راهکارهای مناسب برای جلوگیری از تعریق

اما راه حل‌هایی برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد و پیشنهاد دینو به خوانندگان این مطلب این است که حتی درصورت نداشتن چنین مشکلی این موارد را رعایت کنند.

بعد از دوش گرفتن چندین دقیقه صبر نمایید

اولین مورد و یا بهتر بگوییم اساسی‌ترین مسئله برای کنترل عرق بدن، دوش گرفتن است. این مورد باعث تمیز شدن بدن شما می‌شود اما اگر از افرادی هستید که علاقه به دوش گرفتن با آب داغ دارند، بعد از اتمام حمام و دوش گرفتن، به اندازه حداقل 10 دقیقه به بدن خود استراحت بدهید تا منافذ پوستی شما به دمای عادی خود برگردند. سپس بعد از گذشت 10 دقیقه بدن خود را با باد سرد خشک کنید تا دمای بدن شما مقداری کم شود.

استفاده درست از ضد تعریق برای جلوگیری از تعریق

اگر از کسانی هستید که زیاد عرق می‌کنید پس با واژه ضد تعریق آشنا هستید و می‌دانید که یکی از بهترین راه حل‌ها برای حل مشکلتان است اما آیا می‌دانستید که روش کار این وسیله چگونه است؟ آیا می‌دانید که چگونه این وسیله باعث کاهش تعریق شما می‌شود؟

ضد تعریق‌ها به صورت کلی از مقدار کمی آلومینیوم نیز برخوردار هستند که زمانی که از آن برای زیر بغل خود استفاده می‌کنید وارد منافذ عرق در پوست شما می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود که عرق محلی برای خروح نداشته باشد.

فقط لازم است این مورد را در نظر داشته باشید که از این وسیله به صورت صحیح استفاده کنید و طرز استفاده صحیح از آن، زمانی است که بدن شما خشک است و به هیچ وجه مرطوب نیست به این دلیل که تنها مقدار کمی رطوبت باعث می‌شود که آلومینیوم نتواند کار خودش را به خوبی انجام بدهد و در نتیجه این مورد بی نتیجه خواهد بود. همچنین به جای استفاده از ضد تعریق در صبح و یا بعد از دوش گرفتن، درست است که شب و درست قبل از خواب از این ماده استفاده کنید. البته این به این منظور نیست که شما تنها مجاز به استفاده از ضد تعریق در شب هستید و اختیار این را دارید که هر زمان از آن استفاده کنید اما برای مشاهده نتیجه کامل، استفاده در شب توصیه می‌شود.

خوراکی‌های شما

آیا می‌دانستید که حتی خوراکی‌های روزمره شما نیز می‌تواند تاثیر بسیار جدی بر روی وضعیت تعریق شما بگذارد؟ خوردن خوراکی‌هایی که دارای چربی هستند می‌تواند باعث شود که بدن شما بیش از حد طبیعی و نرمال عرق بکند. حتی بستنی با اینکه سرد است و باعث خنک شدن بدن شما می‌شود در نهایت باعث عرق کردن بدن شما می‌شود.

تصور برخی از مردم این است که خوردن کافئین باعث کاهش تعرق می‌شود که باید بگوییم این مورد کاملا اشتباه است و خوردن کافئین هیچگونه تاثیری بر روی عملکرد غدد عرق شما نخواهد داشت اما برعکس با خوردن چندین نوع خوراکی مثل هندونه، سیب زمینی، گوجه و چای سبز و چای سیاه تاثیر زیادی بر روی عملکرد غدد شما خواهد داشت و اگر واقعا قصد این را دارید که کمتر عرق کنید، خوردن خوراکی‌های گفته شده به شما توصیه می‌شود.

جنس لباس شما

شاید باور کردنی نباشد اما جنس و الیاف استفاده شده در تولید لباس تن شما نیز می‌تواند بر روی روند عرق کردن شما تاثیر بگذارد. برای خیلی از افراد پیش آمده که به محض پوشیدن لباسی به خصوص شروع به عرق کردن کرده‌اند و خب بدون توجه به خود لباس، از عملکرد بدنشان ایراد گرفته‌اند.

پلی استر یکی از مهم‌ترین دشمن‌های بدن شما در خصوص عروق است و باید تا می‌توانید از این نوع جنس لباس‌ها دوری کنید به این دلیل که پلی استر باعث افزایش و تحریک غده عروق شما می‌شود. به جای پوشیدن لباس‌های پلی استری می‌توانید از الیاف دیگری مثل لباس‌های نخی و این نوع لباس‌ها استفاده کنید که بدن و پوست شما را برای تنفس آزاد می‌گذارند.

در آخر به شما توصیه می‌کنیم که حتما و حتما به یک دکتر برای حل مشکل خود مراجعه کنید. در خیلی از موارد تنها با یک نسخه نوشته شده پزشک مشکل شما حل خواهد شد.

بیشتر بخوانید : آیا تعریق زیادی دارید؟ با رعایت این چند راهکار ساده با عرق کردن شدید خود مقابله کنید

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.