رابطه عاشقانه سالم

رابطه عاشقانه سالم به چه چیزی نیاز دارد؟ ضروری‌‎ترین آنها کدام است؟

دستیابی به رابطه عاشقانه سالم کار آسانی نیست و احتمالاً همه ما در زندگی خود روابط عاطفی ناسالم را تجربه کرده ایم. اما آیا تا به حال صادقانه از خودتان پرسیده‌اید که آیا شما آن شخص آزاردهنده بودید یا طرف مقابلتان؟ اگر چندین و چند بار این وضعیت را تجربه کرده‌اید احتمالا باید با این حقیقت تلخ روبه‌رو شوید: شما نمیدانید که چطور رابطه عاشقانه سالم داشته باشید. اما این موضوع جای نگرانی ندارد.

چگونه رابطه عاشقانه سالم را تجربه کنیم؟

داشتن رابطه سالم برای همه امکان‌پذیر است. شما فقط کافیست بدانید که رابطه‌های سالم برای بقا به چه چیزی نیاز دارند تا به یک رابطه خالص، بدون قید و شرط و سالم تبدیل شوند. 5 چیزی که برای ایجاد رابطه عاشقانه سالم نیاز است، عبارتند از:

1. عشق ورزیدن به خود

برای داشتن یک رابطه سالم و عاشقانه با یک شخص، شما باید در درجه اول عاشق خودتان باشید. عشق ورزیدن به خود ظرفیت شما را برای دوست داشتن دیگران بیشتر می‌کند. این به شما قدرت می‌دهد تا عشق را بدون ترس تجربه کنید. دوست داشتن خود شما را قوی می‌کند و زمانیکه دو فرد قوی به هم برسند، توانایی این را خواهند داشت که عشق و یک رابطه سالم را با هم تجربه کنند.

2. اعتماد

شاید این به نظر ساده باشد، اما بسیاری از افراد در رابطه با کسانی هستند که به آنها اعتماد ندارند. بر روی اعتماد به‌نفس خود کار کنید و دوست داشتن خودتان را در اولویت هر نوع رابطه‌ای قرار دهید. هر چقدر شخصیت شما به عنوان یک انسان قوی‌تر باشد، توانایی اعتمادتان بالاتر می‌رود. و در نهایت اگر شریک شما واقعاً قابل اعتماد نیست، از خودتان بپرسید که چرا در آن رابطه مانده‌اید. پاسخ این سوال شما را از میزان ارزشی که برای خودتان قائلید آگاه می‌کند.

3. صداقت

بسیاری از مردم بر این باورند که دروغ‌های مصلحتی ایرادی ندارد. اما اصولاً تجربه ثابت کرده که برای لو نرفتن دروغ شما باید دروغ‌های دیگری بگویید. شرط داشتن رابطه عاشقانه سالم بودن با افرادی است که شما بتوانید 100 خودتان باشید، به دور از هر دروغی. آزادی واقعی در روابط از قدرت صداقت بدست می‌آید.

4. گفتگو

بین بزرگی بین “من باهاش صحبت می‌کنم” و “با هم صحبت می‌کنیم” وجود دارد. گفتگوهای سالم میان دو شخص به بالا رفتن صدا و حمله یک طرف به دیگری نمی‌انجامد. با عشث و محبت با یکدیگر گفتگو کنید. صحبت کنید و به معنای واقعی به یکدیگر گوش کنید. فقط منتظر فرصت برای تمام شدن حرف شریکتان و حرف زدن خودتان نباشید. به حرف‌های او گوش کنید.

5. اهمیت دادن به رابطه

در این روزهای سخت احتمالاً شما هم مانند خیلی‎های دیگر اولویت زندگی خودتان را کار در نظر گرفته‌اید و بیشتر تمرکزتان را معطوف به آن کرده‌اید. اما واقعیت اینست که رابطه عاطفی شما باید اولویت باشد. این شخص بزرگترین پشتیبان شما در زندگی است . لیاقت آن را دارد که بالاتر از هر چیز، اولویتتان در زندگی باشد. یک نقطه برای برقراری ارتباط در طول روز ایجاد کنید و همه چیز را با هم انجام دهید. برای همدیگر وقت بگذارید و از بودن در کنار هم لذت ببرید. به خاطر مشکلات زندگی جنبه عاشقانه زندگی خودتان را فراموش نکنید.

با در نظر گرفتن 5 معیاری که در بالا عنوان شد، شما می‌توانید یک رابطه عاشقانه سالم داشته باشید. حالا زمان آن فرا رسیده تا به آن چیزی که شایستگی‌اش را دارید، دست یابید و از روابط ناسالم اطرفتان فاصله بگیرید.

امتیاز: 5.0 از 5 (6 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar علی گفت:

    اگر این فرمایشات ، دربارهء رابطهء بی قید و بند بین دختر و پسره ، که مسلما پایدار نخواهد بود.
    چونکه از اول ، نیت هر دو خراب بوده و هیچوقت هم پایدار نخواهد بود.
    خانه از پای بند ویران است ****خواجه در بند نقش ایوان است
    هر کاری هم که بکنید ، نمیتونید سرپا نگهش دارید.
    اصلا پایهء محکمی هم نداره که بخواد سرپا بمونه !

    اما اگر منظورتون ارتباط بین زن و شوهر هست ، که فرمایشتون صحیحه.
    اگر برای کسی احترام قائل بشید ، در واقع دارید به خودتون احترام میذارید:
    إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِکُمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا… ) اگر نیکی کنید به خود نیکی کرده اید، و اگر بدی کنید به خود بدی کرده اید.(سوره مبارکه اسراء / آیه 7 )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.