طولانی ترین جنگ های تاریخ

طولانی ترین جنگ های تاریخ چند سال به طول انجامیده‌اند؟ (قسمت اول)

از آغاز حیات بر روی کره خاکی تا عصر حاضر زمین دستخوش تغییرات بی‌شماری بوده است. برخی از آنها به دلایل طبیعی و بیشتر موارد آن به دست بشریت بوده است. در این میان می‌توان گفت که جنگ‌ها ناگوارترین اتفاقاتی بودند که با دست انسان‌ها رقم خورده‌اند. حتی کوتاه‌ترین جنگ‌ها هم برای کسانیکه درگیر آن بوده‌اند بسیار طولانی گذشته است. متاسفانه برای کسانی که درگیر طولانی ترین جنگ های تاریخ بوده‌اند، این اتفاق دهه‌ها و حتی قرن‌ها به طول انجامیده است.

10 مورد از طولانی ترین جنگ های تاریخ

زمانیکه از عبارت طولانی ترین جنگ های تاریخ استفاده می‌کنیم، بدان معنی است که بسیاری از سربازان تمام طول زندگی خود را درگیر جنگی بوده‌اند که هرگز در خصوص آن تصمیم گیرنده نبودند و حتی این جنگ‌ها پیش از تولدشان آغاز شده بود. در ادامه این مطلب با هم نگاهی خواهیم انداخت به طولانی ترین جنگ های تاریخ بشریت تا به امروز.

#10 جنگ کارن (از 1949 تا حال حاضر، 67 سال و همچنان ادامه دارد)

جنگ کارن

جنگ کارن یکی از طولانی ترین جنگ های تاریخ است که داخلی می‌باشد و از سال 1949 آغاز شده است. این جنگ همچنان ادامه دارد. مردم کارن که یکی از بزرگترین قومیت‌ها در جنوب شرقی آسیا به حساب می‌آیند، سال‌های طولانی است که برای استقلال خود و جدایی از سرزمین میانمار (برمه) درگیر جنگ داخلی هستند. دو جناح این جنگ داخلی، اتحادیه ملی کارن و تاتمادوای برمه‌ای (Burmese Tatmadaw ) می‌باشند. اتحادیه ملی کارن یک ارگان سیاسی از مردم کارن است که توسط ارتش آزادیخواه ملی کارن تجهیز می‌شود. در سمت مقابل، تاتمادوای‌ها به ارتش رسمی میانمار مرتبط می‌باشند. این جنگ حالا در ایالت کارن در میانمار در حال ادامه است که در سال 1952 توسط دولت برمه به رسمیت شناخته شد. این درگیری تا به امروز بیش هزاران تلفات داشته است و باعث شده تا بسیاری از ساکنین ایالت کارن به کشورهای هم‌جوار خویش مهاجرت کنند.

بیشتر بخوانید: طولانی ترین جنگ های تاریخ چند سال به طول انجامیده‌اند؟ (قسمت دوم)

بیشتر بخوانید: طولانی ترین جنگ های تاریخ چند سال به طول انجامیده‌اند؟ (قسمت سوم)

ادامه دارد…

امتیاز: 5.0 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.