6 مورد که نشان می‌دهد عفونت گوش دارید و راه های پیشگیری از آن

عفونت گوش عمدتاً کودکان را درگیر می‌کند اما 20 درصد از بزرگسالان را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. این عفونت کاملاً طبیعی است و بزرگسالان هم مانند بچه‌ها می‌توانند تحت تأثیر باکتری‌ها و ویروس‌ها قرار بگیرند. افرادی که سیستم ایمنی ضعیف و یا التهاب گوش دارند باید بسیار مراقب باشند.

ما در دینو شما را از علائم عفونت گوش و راه‌هایی که می‌توانید از بروز آن‌ها جلوگیری کنید آگاه می‌کنیم.

علائم عفونت گوش:

عفونت گوش

1. خارش

این عفونت می‌تواند با خارش خفیف در کانال داخلی گوش شما شروع شود و با درمان نشدن عفونت می‌تواند شدیدتر شود.

2. قرمزی در داخل و خارج گوش

عفونت ممکن است با قرمزی خفیف در کانال گوش داخلی شروع شود. اما، اگر پیشرفت کند، قرمزی نه تنها در داخل، بلکه در قسمت بیرونی گوش نیز ظاهر می‌شود.

3. ناراحتی یا درد

در ابتدا، ممکن است یک درد کلی در گوش خود احساس کنید به خصوص پس از کشیدن لاله گوش یا فشار دادن گوش. پس از مدتی، ممکن است احساس کنید درون گوش شما از چیزی پر شده است. در موارد شدیدتر، درد به صورت، گردن یا کنار سر شما می‌رسد.

4. ترشح مایع بی بو

مانند سایر علائم اولیه عفونت گوش، مایع بی بو ممکن است در ابتدا بسیار کم باشد، اما با ادامه رشد عفونت، می‌تواند افزایش یابد.

5. شنیدن صدای زنگ

این علامت معمولا در موارد خفیف اتفاق نمی‌افتد، اما در موارد جدی‌تر، ممکن است شنوایی شما تحت تاثیر قرار دهد. ممکن است احساس کنید که نمی‌توانید چیزها را به خوبی قبل بشنوید، یا صدای زنگ بی وقفه‌ای را در اعماق گوش خود احساس می‌کنید.

6. تورم غدد لنفاوی گردن

اگر عفونت درمان نشود، می‌تواند غدد لنفاوی شما را به طور قابل مشاهده متورم کند و می‌تواند باعث تب شود، زیرا احتمالاً کل کانال گوش شما مسدود شده است.

چگونه می‌توان از عفونت گوش جلوگیری کرد

راه های پیشگیری از عفونت گوش

1. از سواب پنبه یا اشیاء خارجی استفاده نکنید

سواب‌های پنبه‌ای ممکن است بتوانند دیواره‌های گوش شما را پاک کنند، اما جرم گوش را به بخش عمیق‌تری می‌برند. اگر متوجه شدید که استفاده از گوش پاک کن باعث ناراحتی شما می‌شود، باید استفاده از آنها را به طور کامل قطع کنید. همچنین از اشیاء خارجی مانند کلید و گیره مو برای خاراندن گوش خود استفاده نکنید زیرا این وسایل می‌توانند جرم گوش را به بخش عمیق‌تر گوش ببرند و باعث تحریک پوست شما شوند.

2. از کلاه شنا یا گوش گیر استفاده کنید

برخی از افراد بیشتر مستعد ابتلا به عفونت گوش هستند. اگر شما جز این افراد هستید می‌توانید با پوشیدن کلاه شنا شروع کنید تا از ورود آب به گوش خود جلوگیری کنید. همچنین اگر می‌توانید از گوش گیر استفاده کنید.

3. گوش‌های خود را با استفاده از سشوار خشک نگه دارید

پس از بیرون آمدن از آب، با کج کردن سر خود و تمیز کردن آن با حوله، تا حد امکان گوش‌های خود را خشک کنید. با کج کردن و تکان دادن سر در جهات مختلف، آب را از گوش خود خارج کنید. اگر بعد از رسیدن به خانه همچنان احساس می‌کنید که در گوش‌هایتان آبی باقی مانده است، می‌توانید از یک سشوار برای خشک کردن آن‌ استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که برای خشک کردن گوش‌هایتان سشوار را حتما روی حرارت کم بگذارید.

آیا تا به حال دچار عفونت گوش شده‌اید؟ آیا به پزشک مراجعه کردید یا روش‌های بدون نسخه را انتخاب کردید؟

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.