پول پوگبا منچستر یونایتد

محمد بن سلمان شاهزاده خبرساز سعودی و تصاحب شاطین سرخ

در هفته‌های اخیر خبرهایی از تمدید حضور مالکان باشگاه فوتبال منچستر یونایتد در عربستان سعودی منتشر شده است. این موضوع از این جهت حائز اهمیت است که به‌تازگی شایعاتی درخصوص پیشنهاد محمد بن سلمان شاهزاده خبرساز سعودی برای خرید این باشگاه مطرح شده بود.

محمد بن سلمان و پشنهادی که نمی‌توان آن را رد کرد

محمد بن سلمان

به نظر می‌رسد که تریلیونر سعودی با پیشنهادی به ارزش 3.76 میلیارد پوند به مالکان باشگاه منچستر یونایتد، قصد تصاحب آن را دارد. البته خبرهایی از عدم تمایل خانواده گلیزر (مالکان کنونی منچستر) به فروش این باشگاه شنیده می‌شود. اما با توجه به اینکه خانواده گلیزر تنها با صرف 790 میلیون پوند منچستر را خریداری کرده بودند، این پیشنهاد بسیار وسوسه‌انگیز به نظر می‌رسد.  از سوی دیگر میزان ارزش این باشگاه ربط مستقیمی به این موضوع خواهد داشت که آیا منچستر سال آینده در لیگ قهرمانان اروپا حضور خواهد داشت یا خیر.

گفته می‌شود که محمد بن سلمان 33 ساله به این دلیل قصد دارد باشگاه منچستر یونایتد را تصاحب کند که با مالک منچستر سیتی که شیخ منصور، از خانواده سلطنتی ابوظبی است، رقابت کند. در طی دهه گذشته شیخ منصور در حدود 1.2 میلیارد پوند در منچستر سیتی سرمایه‌گذاری کرده است که نتیجه آن 3 قهرمانی در لیگ جزیره، 3 قهرمانی در جام اتحادیه و 1 قهرمانی در FA کاپ بوده است.

پیوند شیاطین سرخ با محمد بن سلمان شاهزاده

من یونایتد و خانواده سلطنتی عربستان سعودی البته بی‌ربط به یکدیگر نیستند. Saudi Telecom قدیمی‌ترین شریک تجاری این باشگاه به حساب می‌آید. علاوه‌براین منچستر همکاری استراتژیکی با سازمان ورزش عربستان سعودی از سال 2017 آغاز کرده است که در طی آن باشگاه منچستر کسب‌وکار و تجربیات حرفه‌ای خود را با باشگاه‌های این کشور به اشتراک خواهد گذاشت.

با تمامی این اوصاف به نظر نمی‌رسد که خانواده گلیزر راضی به فروش باشگاه منچستر یونایتد باشند. آنها قصد دارند که کنترل باشگاه را به‌طور کامل حفظ کنند و هر صحبتی پیرامون فروش باشگاه را رد کرده‌اند. طبق گفته Miguel Delaney نویسنده نشریه ایندپندنت سرمایه‌گذاری خانواده گلیزرها یک تجارت بسیار سودمند است. او در ماه اکتبر 2018 گفته بود:

آخرین گزارشات نشان می‌دهد که درآمد منچستر از فروش اسپانسرشیپ 590 میلیون پوند بوده است. این یعنی 6 عضو خانواده گلیزر و سرمایه‌گذاران آنها هر کدام در طول سه سال گذشته 65 میلیون پوند دریافت کرده‌اند.

خانواده گلیزر مالکین باشگاه منچستر یونایتد

آورم گلیزر در طول ماه‌های اخیر با مقامات سعودی دیدار کرده است. اگرچه خبرهای خرید باشگاه توسط خانواده سعودی تحت تأثیر قتل جمال خاشقچی که گفته می‌شود که مقامات سعودی و شخص محمد بن سلمان نقش مستقیمی در کشته شدن این روزنامه‌نگار داشته‌اند محو شد، با این حال به نظر می‌رسد که پشت پرده هنوز صحبت‌ها در جریان است.

امتیاز: 3.7 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.