مسیر آسمان‌گردی غرب استرالیا و آسمان پرستاره صحرا را مقصد خود قرار دهید

دلایل زیادی برای بازدید از استرالیای غربی با پروازهای تک-مسیره از انگلیس وجود دارد. هتل‌های با کیفیت بالا و جدید در پرث (Perth) و نیز رودخانه مارگارت. مسیر آسمان‌گردی غرب استرالیا و آسمان پرستاره صحرا را مقصد خود قرار دهید.

مسیر آسمان‌گردی غرب استرالیا

جنوب غربی استرالیا به گفته Lonely Planet بهترین منطقه در آسیا و اقیانوسیه نام گرفته است. آیا می‌دانید که استرالیای غربی امسال از تورهای آسمان‌گردی (گردشگری-نجومی) در گروهی از شهرهای بخش بیابانی استقبال می‌کند. بازدیدکنندگان از صحرای استرالیای غربی، به دور از آلودگی شدید نوری، در کلاس جهانی به آسمان‌گردی می‌پردازند. پرث، ایزوله‌ترین پایتخت جهان است. به این معنی که اکثر آلودگی‌های نوری استرالیای غربی، در یک منطقه کوچک با منظره‌ای وسیع و زیبا متمرکز شده است. «کارول ردفورد» از Astrotourism WA برای اجرای سیاست جدید مدیریت روشنایی با شهرهای مناطق صحرایی غربی همکاری می‌کند (با همکاری انجمن بین‌المللی آسمان تاریک و پارک Warrumbungle). هدف او کمک به راهنمایی در انتخاب و طراحی روشنایی در مسیر آسمان‌گردی غرب استرالیا که به تازگی مطرح شده، می‌باشد. ردفورد توضیح می‌دهد:

ما صدها شهر کوچک و آماده پذیرایی از گردشگران را در کشور داریم. میزان آلودگی نوری این مناطق بسیار پایین است. بازدیدکنندگان می‌توانند راه شیری را همان گونه که انتظار می‌رود، رصد کنند.

آسمان‌گردی غرب استرالیا-کوجان سالمون

شامگاه‌های آسمان‌گردی

بازدیدکنندگان مسیر آسمان‌گردی غرب استرالیا می‌توانند اطلاعات بیشتری درباره فرهنگ و میراث نجومی بومیان منطقه کسب کنند. World Wangkiny مرکز جدید نجوم بومی در رصدخانه پرث است. در این‌جا برای آن‌ها تورهای معتبر و باکیفیتی در یک مکان بوته‌ای با شکوه که محصولات متنوعی را در شش فصل Noongar ارائه می‌دهد، وجود دارد. همچنین رصدخانه Gravity Discovery Centre در Gingin، در فاصله 70 کیلومتری شمال پرث، شامگاه‌های آسمان‌گردی برگزار می‌کند.

«کریستال دی ناپولی» اخترفیزیکولوژیست، دانشجوی دانشگاه موناش و از بومیان استرالیا اخیراً به Australia ABC این‌گونه توضیح داده است:

نجوم غربی شاید فقط 200 سال باشد که درباره ستاره‌های متنوع شناخته شده است. با این وجود، وقتی به سنت‌های شفاهی بومی نگاه می‌کنیم، توصیف‌هایی از ستارگان بی‌قرار می‌یابیم که به هزاران سال پیش باز می‌گردند. با وجود تنوع ستارگان، در روشنایی آن‌ها طی روزها و سال‎‌ها تغییراتی ظریف ایجاد می‌شود. این موضوعی است که به منظور تعیین وجود آن‌ها، مشاهدات قابل توجهی را می‌طلبد. منجمان بومی توانستند این تغییر را ببینند. آن‌ها موفق شدند نه تنها این تغییر را مشاهده کنند؛ بلکه، آن را به روشی خاص توصیف کنند. به همان روشی که تابش‌های نسبی ستاره‌های مختلف در طول زمان توصیف شده‌اند.

آسمان‌گردی غرب استرالیا-مورا
آسمان‌گردی غرب استرالیا-ایمو در آسمان

افق دید

اخیرا مکان‌های جدیدی برای ستاره‌شناسی و اخترنگاری به نقشه آسمان‌گردی استرالیا اضافه شده است. کارول ردفورد منجم، از شهرهای کشور می‌خواهد از آسمان تاریک شب استرالیا در برابر آلودگی نور مصنوعی محافظت کنند. آن‌ها باید بتوانند به یک مقصد جهانی برای بازدیدکنندگان تبدیل شوند. به نحوی که همه بتوانند راه‌شیری شگفت‌انگیز را تجربه کنند. هشتاد درصد جمعیت جهان اکنون تحت نوعی درخشش مصنوعی آسمان زندگی می‌کنند. میلیاردها نفر در این سیاره زندگی می‌کنند که دیگر نمی‌توانند راه شیری را ببینند.

با نگاهی به آینده، ردفورد به Lonely Planet گفت که آسمان‌گردی را به عنوان یکی از گرایش‌های اصلی خود برای سال 2019 برگزیده:

هدف من این است که به مقامات دولت محلی استرالیای غربی برای محافظت از آسمان تاریک شب مناطق صحرایی کمک کنم. به طوری که ما در یک دهه آینده، گردشگری در سطح جهانی را به عنوان یک دارایی داشته باشیم.

آیا شما نیز در آینده، مسیر آسمان‌گردی غرب استرالیا و آسمان پرستاره صحرا را مقصد خود قرار خواهید داد؟ در نظرات با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: پارک ملی آرچز گواهینامه پارک آسمان تاریک بین‌المللی را دریافت کرد

امتیاز: 3.7 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.