تاثیرگذارترین فیلم ها

معرفی تاثیرگذارترین فیلم ها از جدایی و شکست روابط عاطفی

جدایی و شکست روابط عاطفی همچنان یکی از مشکلات جوامع امروز است که تاثیرات زیادی بر افراد و جوامع می‌گذارد. از همین رو فیلم‌های درام و عاشقانه‌ی زیادی در رابطه با جدایی و شکست روابط عاطفی ساخته می‌شود و شایان ذکر است که فیلم‌ها در این زمینه اغلب بسیار موفق بوده‌اند. در واقع شاید خوشایند نباشد، اما این فیلم‌ها به ما یادآور می‌شوند که شخصیت‌های یک فیلم یا یک زوج قرار نیست در نهایت برای همیشه باهم باشند. در این مطلب به معرفی برخی از برترین و تاثیرگذارترین فیلم ها در این سبک خواهیم پرداخت.

تاثیرگذارترین فیلم ها از جدایی

فیلم 500 Days of Summer

تاثیرگذارترین فیلم ها

فیلم 500 Days of Summer با بازی Zooey Deschanel و Joseph Gordon-Levitt در سال ۲۰۰۹ اکران شد. این فیلم از جمله مواردی بود که به جای یک پایان خوش با یک جدایی شوکه کننده به پایان رسید. فیلم 500 Days of Summer شکست واقعی قلب یک رابطه را به ما نشان داد درصورتی که یک نفر نمی‌خواست آن رابطه پایان یابد.

فیلم La La Land

تاثیرگذارترین فیلم ها

فیلم La La Land با بازی اما استون در نقش میا و رایان گاسلینگ در نقش سباستین در سال ۲۰۱۶ اکران شد. این فیلم نیز پایان خوشی نداشت و با جدایی به پایان رسید اما سراسر عاشقانه‌های جادویی را به همراه رقص و آواز به تصویر می‌کشد. این فیلم نامزد دریافت ۱۴ جایزه اسکار شد و در این میان ۶ جایزه اسکار در بخش‌های مختلف بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین فیلم‌برداری، بهترین موسیقی متن، بهترین طراحی صحنه و بهترین ترانه دریافت کرد. این فیلم همچنین در مراسم گلدن گلاب نامزد دریافت ۷ جایزه شد و هر ۷ جایزه را دریافت کرد.

فیلم The Notebook

تاثیرگذارترین فیلم ها

فیلم The Notebook یکی از عاشقانه‌ترین فیلم‌هایی بود که با بازی راشل مک آدامز و رایان گاسلینگ ساخته شد. این فیلم با پایانی دراماتیک به پایان رسید. آنچه این جدایی را بسیار ویرانگر می‌کند این واقعیت است که خانواده آلی به طور غیر منتظره شهر را ترک می‌کنند و این زوج سال‌ها فرصت دیدن یکدیگر را پیدا نمی‌کنند. تماشای آنها که زندگی خود را از هم جدا می‌کنند بسیار دلگیر است. وقتی آنها سرانجام دوباره یکدیگر با پیدا می‌کنند، آلی نامزد کرده و نوح برای او خانه‌ای ساخته است!

فیلم Marriage Story

تاثیرگذارترین فیلم ها

این فیلم محصول سال ۲۰۲۰ بوده و در بخش‌های مختلفی نامزد دریافت جایزه شده و جوایزی برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن دریافت کرد. فیلم Marriage Story همه چیز درباره یک طلاق طولانی و پیچیده را به تصویر می‌کشد. این فیلم با بازی آدام درایور و اسکارلت جوهانسون ساخته شده و یک تجربه‌ی تلخ زناشویی و مشکلات یک زندگی در دوران طلاق و پس از طلاق را شرح می‌دهد. در واقع این فیلم قصد دارد بگوید که حتی اگر بخواهید دوستانه طلاق بگیرید، همچنان با مشکلات پیچیده‌ای روبرو خواهید بود.

فیلم Her

تاثیرگذارترین فیلم ها

فیلم Her یک فیلم جذاب در مورد مردی است که پس از جدایی همسرش، عاشق سیستم‌عامل هوش مصنوعی خود می‌شود. گرچه ممکن است ایده رابطه بین یک مرد و یک دستیار صوتی هوشمند خنده‌دار به نظر برسد، اما یک داستان کاملاً قدرتمند و مهیج است. این فیلم با بازی واکین فینیکس ساخته شده است و یکی از موفق‌ترین فیلم‌ها در ژانر شکست عاطفی بوده است.

فیلم Blue Valentine

تاثیرگذارترین فیلم ها

پیگیری داستان عاشقانه و دلهره‌آور Blue Valentine مطمئناً آسان نیست. میشل ویلیامز و رایان گاسلینگ در نقش یک زوج متاهل، سیندی و دین بازی می‌کنند که ازدواج آنها تحت فشار جدی است. این زوج بعد از کلنجار رفتن با پول، مشکلات الکل و ناسازگاری عمومی، سرانجام به جدایی می‌رسند. فیلم Blue Valentine یک عشق زودرس و زودهنگام را به تصویر می‌کشد که پایان خوشی ندارد و با شکست روبرو می‌شود. Blue Valentine یکی از تاثیرگذارترین فیلم ها در این ژانر است.

فیلم جدایی نادر از سیمین

جدایی نادر از سیمین

فیلم جدایی نادر از سیمین که ساخته‌ی اصغر فرهادی است که موفق به دریافت جایزه‌ی اسکار شده و با بازی عالی لیلا حاتمی و پیمان معادی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. این فیلم مشکلات یک خانواده است که درگیر مهاجرت هستند اما با یک پدر پیر زندگی می‌کنند. البته در این میان ماجراهای دیگری هم پیش می‌آید اما ماجرای جدایی، فوق‌العاده عالی به تصویر کشیده شده است.

فیلم Carol

Carol

فیلم Carol یک داستان عاشقانه را روایت می‌کند که آن زوج به دلیل فشارهای اجتماعی نمی‌توانند رابطه خود را علنی کنند. در این فیلم‌، رونی مارا نقش ترز را بازی می‌کند که عکاس جوانی است که عاشق کارول با بازی کیت بلانشت، یک زن طلاق گرفته، مسن و جذاب می‌شود. در نهایت پس از عاشقانه‌های پنهانی، روابط این زوج به پایان می‌رسد زیرا کارول درگیر حضات دخترش است و نمی تواند این عاشقانه را ادامه دهد. این فیلم با صحنه‌ای ویرانگر از فروپاشی یک رابطه به پایان می‌رسد.

فیلم Closer

Closer

فیلم Closer در مورد دو زوج است که در نهایت به شریک زندگی خود خیانت می‌کنند. دن، با بازی جود لا، با آلیس، با بازی ناتالی پورتمن که دچار تحول خیره‌کننده‌ای شده است، رابطه دارد. این زوج پس از خیانت دن با آنا با بازی جولیا رابرتز از هم جدا می‌شوند. صحنه جدایی در Closer به طرز باورنکردنی دردناک است و یک لحظه‌ی افتضاح اما صادقانه را به تصویر می‌کشد.

بیشتر بخوانید: 10 فیلم برتر جنگی جهان در تمام دوران‌ها با هنرنمایی بازیگران بزرگ عرصه سینما
بیشتر بخوانید: لیستی از فیلم های معمایی و راز آلود برای طرفداران این ژانر جذاب و هیجان‌انگیز
بیشتر بخوانید: فیلم‌هایی ضعیف با بازیگرانی مشهور: فیلم های ایرانی اخیر که نباید تماشا کنید

امتیاز: 4.7 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar لیلا میرزاخان گفت:

    closer و notebook واقعا فیلم های قشنگ و فوق العاده ای هستن ک ارزش دیدن دارن. مرسی مطلب خوبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.