استرس ناشی از کار

4 راه برای آنکه استرس ناشی از کار را به شریک زندگی خود منتقل نکنید

در پایان یک روز کاری طولانی و پرتنش در اداره؛ اغلب ما استرس ناشی از کار را به اطرافیان به‌خصوص شریک زندگیمان منتقل می‌کنیم. به‌دلیل استرس و تنش ما در محیط کار، خانواده اغلب در معرض یک استرس شغلی ناخواسته قرار می‌گیرند. اما ما چطور می‌توانیم در این راه از خانواده خود محافظت کنیم؟

چگونه استرس ناشی از کار را از خانواده دور کنیم؟

برای آنکه شرایط شما در محیط کار به شریک زندگی و اطرافیانتان آسیبی وارد نکند باید عشق خود را در اولویت اول قرار دهید. برای همین منظور ما به شما 4 راهکار پیشنهاد خواهیم داد.

شبکه را عوض کنید

زمانیکه احساس می‌کنید استرس ناشی از کار در درون شما در حال افزایش است، با فعالیت‌های ذهنی، فکر خود را منحرف کنید. سعی کنید تا خود را به چیزی مشغول کنید که به کاهش سطح استرس شما کمک می‌کند. مانند مراقبه، مدیتیشن، نوشتن، خواندن و یا ورزش. این رویکرد ذهنی نه تنها به کنترل استرس شما کمک می‌کند، بلکه می‌تواند در نقش یک کاتالیزو عمل کرده و الهام بخش باشد.

قدردان رابطه خود باشید

اشخاص مهم زندگی شما با برخورد خشمگینانه و یا بی‌ادبانه شما احساس کم‌ارزش بودن پیدا می‌کنند و این منصفانه نیست. قدرانی از رابطه و احترام گذاشتن به‌نحوی که شایسته آن هستند می‌تواند در بلندمدت تأثیرات بسیار مثبتی در زندگی بگذارد و استرس شما را کم کند، چرا که این کاریست که یک رابطه درست انجام می‌دهد.

استرس ناشی از کار

خودتان را اولویت قرار دهید

به این فکر کنید که بعد از یک هفته پراسترس کاری چه برنامه‌ای برای آزادکردن ذهن خود از این شرایط دارید. برای بعضی از افراد تنهایی بهترین چاره است، برای برخی دیگر وقت گذراندن با دوستان و خانواده، در حالیکه عده‌ای هم ترجیح می‌دهد که وقت خود را با کارهای دیگری مانند تلویزیون، بازی، جنگل، کوهنوردی و… بگذارنند. اگر شما به همدیگر اهمیت می‌دهید، باید از یکدیگر مراقبت کنید و نیازهای یکدیگر را برطرف کنید.

مذاکره برای آنچه که نیاز دارید

اینگونه فرض نکنید که چون شما شخصی را دوست دارید، او می‌تواند ذهن شما را بخواند و یا باید دست به هیچ کاری نزند چون شما دچار استرس ناشی از کار شده‌اید. کنار شریک زندگی خود بنشینید، با او صحبت کنید، به او بگویید به چه نیاز دارید و در این شرایط پراسترس او چطور می‌تواند به شما کمک کند. به‌جای دلخوری‌های ناخوشایند، به دنبال راه‌حلی باشید که بتوانید در کنار هم از پس این شرایط برآیید.

امتیاز: 4.3 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.