نجاری زیرکانه خانگی

نجاری زیرکانه خانگی: چند نکته هوشمندانه برای پروژه‌های نجاری شما در منزل

قبل از شروع کارهایتان با چوب، نیاز به دانستن چند ترفند هوشمندانه دارید که باعث صرفه‌جویی در وقت، پول و سایر موارد خواهد شد. همراه دینو باشید تا نجاری زیرکانه خانگی را بیاموزید.

نجاری زیرکانه خانگی

این نکات باورنکردنی از خوانندگان و ویراستاران The Family Handyman به شما کمک می‌کند تا پروژه‌های نجاری خود را سریع‌تر و بهتر از گذشته انجام دهید. در ادامه 10 مورد از نکات نجاری زیرکانه خانگی را با هم ببینیم.

1. اتو کردن دندانه‌های سطح چوب

نجاری زیرکانه خانگی - اتو کردن دندانه‌های سطح چوب

می‌دانید که همواره تراشه‌ها در سطوح چوب می‌توانند برای کار شما آزاردهنده باشند. اما ناراحت نباشید، آن‌ها به راحتی صاف می‌شوند. یک دستمال را در آب خیس کنید و کمی آن را بچلانید تا پر آب نباشد. دستمال مرطوب شده را روی ناحیه ناهموار چوب قرار دهید. آب دستمال به درون چوب نفوذ خواهد کرد که برای ما خوب است. اکنون، اتوی خود را در بالاترین درجه قرار داده و آن را روی پارچه بگذارید. حرکات کوچک حلقه‌ای را به جلو و عقب تکرار کنید. این کار را با فشار زیاد تا جایی که دستمال مرطوب شما کاملا خشک شود، ادامه دهید. مدت زیادی طول نمی‌کشد تا رطوبت دستمال تبخیر شود. در این مرحله، الیاف چوب آب را جذب نموده و به جای قبلی خود باز می‌گردند! این روند را با اضافه کردن آب بیشتر ادامه دهید تا اینکه تمام سطح کار شما صاف و آماده استفاده شود.

2. ترفند کیف کاغذی قهوه‌ای

نجاری زیرکانه خانگی - ترفند کیف کاغذی قهوه‌ای

شما همیشه می‌توانید با استفاده از سری ورق‌های سمباده از ریز به درشت و سابیدن به مدت طولانی، در نهایت به یک پرداخت نهایی صاف برسید؛ اما، این کار بسیار طولانی و خسته کننده است. تقریبا همیشه گرد و غبار کمی وجود دارد که قبل از خشک شدن کار، روی آخرین لایه بنشیند. حتی هنگامی که از لاک خشک‌کننده وارنیش استفاده می‌کنید نیز چنین است. با توجه به زمانی که لاک برای خشک شدن نیاز دارد، همیشه گرد و غبار به لایه پایانی می‌چسبد.

اگر هدف نهایی شما فقط نرمی باشد، سابیدن سطح کار با یک کیسه خرید کاغذی قهوه‌ای رنگ تاشده معمولا کافی است. یک کیسه کاغذی به اندازه کافی زبر است تا سطح ناصاف کار شما را یکدست نماید. با این حال آن قدر هم خشن نیست که باعث خراش انتهایی کار شود. تا زمانی که کار نهایی شما کاملا خشک باشد، گرد و غبار آن زیاد نباشد و تا زمانی که خراش‌های بزرگی نداشته باشد، می‌توانید با این ترفند، سطح مورد نظر خود را صاف نمایید. شما قطعا از نتیجه کار شگفت‌زده خواهید شد.

3. بریدن ورق سمباده

نجاری زیرکانه خانگی - بریدن ورق سمباده

بریدن ورق‌های سمباده یک روش سریع برای کند کردن قیچی یا تیغه کاتر شماست. در عوض، یک تیغه اره برقی را به لبه میز کار خود بچسبانید. پشت تیغه، یک واشر را در هر یک از سوراخ‌های آن نصب کنید تا یک ورق کاغذ سمباده به راحتی در پشت تیغه بچرخد. کاغذ را از جایی که می‌خواهید برش دهید، تا کنید. در این صورت محل برش به راحتی مشخص می‌شود.

4. بالم لب برای جعبه ابزار

بالم لب برای جعبه ابزار

اگر از کار با چوب‌های سخت لذت می‌برید، حتما می‌دانید که روغن کاری کردن پیچ‌ها چقدر مهم است. این امر باعث می‌شود تا بتوانید بستن پیچ‌ها را آسان‌تر کرده و از میزان گرمای تولید شده کم کنید. اگر به صابون یا مقداری موم زنبور عسل دسترسی نداشته باشید، چه می‌کنید؟ باید به سراغ کیف آرایشی خود بروید! بالم لب نقش بسیار خوبی در روان کردن پیچ‌ها دارد و به راحتی در جیب شما جای می‌گیرد.

5. کاربری جدید برای یک قلموی قدیمی

کاربری جدید برای یک قلموی قدیمی

بعد از این که قلموهای رنگتان خراب شد، حلقه‌های بست فلزی اطراف آن را با انبردست و مقداری فشار جدا کنید. شما می‌توانید از این دسته‌ها به عنوان گونیا در کارهای نجاری خود بهره ببرید. از یک مربع برای اندازه گیری و علامت گذاری زاویه‌ای که می‌خواهید روی دسته برش بزنید، استفاده نمایید. در مرحله بعد، به سادگی با اره دو برش روی دسته بزنید تا یک شکاف زاویه‌دار در قسمت انتهایی دسته ایجاد شود. حالا وقت آن رسیده است که به کار خود بپردازید.

6. تمیز کردن گوشه‌های کار با نی

تمیز کردن گوشه‌های کار با نی

بارها دیده‌اید که چسب چوب در داخل گوشه‌ای از کار شما مانند یک کشو یا در داخل هر پروژه چوبی دیگری، فشرده شود. در چنین مواردی استفاده از مغار برای تمیز کردن چسب اضافی به جای بهبود کار، می‌تواند باعث صدمه بیشتر شود. دلیل این امر این است که تیغه تیز آن به راحتی می‌تواند سطوح را خراش دهد. راه حل شما یک نی ساده است. بهتر است از نی کاغذی استفاده کنید؛ زیرا، آن‌ها بر خلاف انواع پلاستیکیشان قابل بازیافت هستند. نی با شکل گوشه مطابقت دارد و چسب اضافی به راحتی در داخل آن جمع می‌شود. در نهایت شما کار تمیزتری خواهید داشت.

7. سنجاق سر نگهدارنده میخ

سنجاق سر نگهدارنده میخ

دیگر هنگام کار با میخ‌های ریز و یا در محل‌های محکم، انگشتان خود را با چکش له نکنید. یک سنجاق سر معمولی، می‌تواند یک محافظ ناخن عالی باشد و انگشتان را در فاصله‌ای ایمن نگه می‌دارد. پس از چند ضربه اولیه و کاشت میخ در محل مورد نظر، به راحتی سنجاق سر را جدا کنید و به ضربه زدن ادامه دهید. با این روش، هنگام کار با چکش، انگشتان سالم‌تری خواهید داشت.

8. خارج کردن براده چوب از پوست

خارج کردن براده چوب از پوست

آیا تا به حال تلاش کرده‌اید که یک براده چوب را از پوست دست یا پای خود خارج کنید؟ این حرکت علاوه بر دردناک بودن، می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. مقدار کمی چسب چوب را بر روی منطقه آسیب‌دیده پخش کنید و بگذارید کاملا خشک شود. سپس چسب خشک شده را از روی پوست خود بکشید. این کار را به آرامی و در جهت مخالف براده فرو رفته در پوست خود انجام دهید. با کشیدن چسب چوب در جهت مخالف، چسب شانس این را خواهد داشت تا براده را از جهتی که وارد پوست شده، خارج کند. این نکته آسان و مهم‌تر از همه بدون درد است!

9. کفش ورزشی و تمیز کردن صفحه سنباده

نجاری زیرکانه خانگی - کفش ورزشی و تمیز کردن صفحه سنباده

با یک کفش ورزشی کهنه و دورریختنی، به راحتی می‌توانید صفحه سنباده خود را نو کنید. لوازم ایمنی خود را آماده نمایید. به یاد داشته باشید که حتما از محافظ گوش و چشم نیز استفاده کنید. سپس به آرامی کف لاستیکی یک کفش ورزشی کهنه را در امتداد صفحه سنباده فشار دهید. فورا تفاوت را مشاهده خواهید کرد.

10. نوار لاستیکی و پیچ‌های هرز شده

نجاری زیرکانه خانگی - نوار لاستیکی و پیچ‌های هرز شده

همه ما تا به حال در زندگیمان چند پیچ هرز شده را با سختی زیاد بسته‌ایم. به طور معمول تا زمانی که نیازی به شل کردن آن نداشته باشید، مشکل بزرگی وجود نخواهد داشت. تصور کنید که نیاز دارید یک پیچ هرز شده را باز کنید. اینجاست که به این ترفند نیاز پیدا می‌کنید. دفعه بعدی که در چنین شرایطی قرار داشتید، از یک نوار لاستیکی یا کش پلاستیکی ضخیم برای گرفتن پیچ استفاده نمایید.

شما چه موارد دیگری از ترفندهای نجاری زیرکانه خانگی را می‌شناسید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: تزیینات خلاقانه کم هزینه برای بالا بردن ارزشمندی منزل شما هنگام فروش

بیشتر بخوانید: انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی در سال 2018- نمایشی خوش‌رنگ از فلز و چوب

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.